Gå til innhold

Neverwinter nights 2, i butikken før 3.nov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke akkurat top moderne, men den funker faktisk overraskende bra til flere moderne spill.

Det som plager meg mest er at NWN2 ser såpass dårlig ut, men likevel kjører værre enn flere år gamle spill.

Intel 2.8ghz HT

1024 mb ram

ATI X800 256mb

160GB HD.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig lyst til å teste dette i helgen, så selv tar jeg sjansen på at maskinen min klarer det uten å hoste for mye (P4 2.8 @ 3.5, 2 GB RAM og 6800GT @ Ultra).

Skrevet

Var på spiderman på onsdag, og da sa de at de sannsynligvis får den inn den 10. november, som er grusomt lenge til. Men så bor jeg i sameland, Tromsø. Men jeg krysser fingrene for at mer kompetente butikker klarer å få det inn før spiderman. Om ikke, så begynner jeg å skjære i meg selv, and you'll all be sorry ! >:|

Skrevet
Hoho!

Nå sitter jeg med boksen i hånda! Gamezone er flinke til å levere!

7203913[/snapback]

Jess, samme her! =D

Patcher nå. Anbefaler dere å gjøre det, mye fint i den patchen.

Skrevet

Leste at patchnotes skulle fikse en "inputlag" som gjorde at bl.a. kamera o.l. henger igjen med opp til flere sekunder - men for min del er det der fortsatt... :S

og jeg er *ikke* imponert over performance. spillet vil heller ikke benytte seg av SLI hos meg - har prøvd å opprette ny profil, og brukt alle typer render-modes, eneste som dual-GPU load-balance-indikatoren kom opp på var ved split-frame rendering, men den lå på midten hele tiden under spilling, samt at den andre GPU'en min ikke ble varm under noen omstendigheter... ligger jevnt på 43-45 grader - som ved idle.

FPS virker bra hvis jeg skrur ned grafikken litt, men selv da er input-laggen der og irriterer... Spillet legges herved på hylla i avvente av noen tweaks / fixes. Tilbake til et enda mer buggete spill: Gothic 3.

Skrevet

Ja skal innrømme at dette ikke er det beste koda spillet, folk med langt over recommended specs sliter.

Uansett, har funnet noen par ting som virkelig sliter på FPSen, hvert fall her hos meg.

- Oppløsningen, prøv å sett den ned et hakk om du sliter med FPS drop, sitter du med LCD skjerm blir det selvfølgelig litt verre, for den vil vel gjerne kjøre i native oppløsning.

- Texture Resolution, du har velge mellom low, medium, high, hos meg er det ikke så stor forskjell på hvor mye low og medium gnager på FPSen, men på high så mister jeg en god del, så og sette den til medium kan hjelpe mye.

- Normal mapped terrain, med en gang jeg slo av denne fikk jeg 8-10 i fps økning, bakken forandrer seg litt, men jeg syns ikke det ser noe dårligere ut vet å ha denne av.

- Shadows, som i alle andre spill så kan shadows ha en stor innflytelse på FPSen din, og i NWN2 er dette intet unntak, skal innrømme at det ser meget pent ut på High, men å sette denne ned noen hakk, eller slå shadows av kan virkelig gi en stor økning i FPS.

Skrevet

Alright, en liten oppdatering.

Etter å ha tweaket litt så har jeg kommet til konklusjonen at spillet er absolutt veldig spillbart på min pc. Jeg kjører en widescreen oppløsning på 13xx x 9xx, litt usikker der. Textures på høyt. Alt av effekter på høyt bortsett fra soft shadows.

Det går smooth. Det var skyggene som drepte performancen min før, som jeg nevnte i tidligere poster.

Jeg har akkurat kommet til Neverwinter, har spillt siden kl. 14-15 i dag. Så langt har jeg hatt en svært god opplevelse. Dette minner om Baldur's Gate og spesielt KOTOR, og bortsett fra at spillet er en oppfølger til Neverwinter Nights, så er det så langt unna NWN du kan komme. God story, sterke karakterer og interessante omgivelser.

Skrevet
De som bestilte CE edition: Var det plass til den i postkassa, eller måtte dere gå til postkontoret og hente den?

7205487[/snapback]

nå har ikke jeg fått spillet, men bare sitter å sturer....

her er pakken slik som posten beskriver den;

7,6 dm3 (33x23x10 cm)

så får du bedømme om den passer i kassa di, da...

lykke til

nesten like før jeg drar en cartman å legger meg i fryseren eller noe....

Skrevet (endret)

fikk det i dag :D bestilte fra cdon

har spilt litt nå, må inrømme jeg er litt skuffet over ytelsen.. har ikke highend system men jeg får det ikke til å slutte å "henge etter" når jeg snur på kamera vinkelen.. er ganske irriterende :(

Endret av r0zie
Skrevet (endret)

Kjøpte Collectors Edition-pakken på Spaceworld idag for 699,-

Det er den store boksen med plastfigur og alt :) Men sliter litt, det står på

http://www.atari.com/nwn2/presell/

at man skal ha en spesiell "preorder-kode" for å logge inn på deres FTP og laste ned noen filer som gir special content. Den koden har jo ikke jeg (tror jeg da)..sitter litt fast her.

Litt ironisk at man må laste ned 100MB v1.01 patch med en gang, og så vente i 30 minutter på installering av patchen :p Kan noen av dere som har preordera og fått pakken si hvor dere har denne koden?

(Har ikke starta spillet enda, ser på MTV EMA streama til PC'n)

Endret av Bitex
Skrevet

Jeg spiller det nå, merker ikke noe til denne fps droppinga som alle snakker om.

Kjører alt på high og res 1920x1200, eneste jeg har slått helt av er shadows.... hva skal du med dem?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...