Gå til innhold

Sonys skrekk-reklame: Genial eller horribel? (PS3)

Penneknekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den sixaxis reklamen var jo litt artig da, dog glemte den å si at next-gen opplevelsen for PS3 blir rumble-free :p

Og eg trur ikkje det er bra for den mentale tilstand at noen er så sykelig frelst av noe, bare for å få sagt det.

Skrevet (endret)

Apropo reklamene, nå har de plutselig begynt å reklamere på myspace ved å sende melding til alle om "Sony Playstation 3: Pre-launch Research Survey".

Har Sony sunket så lavt?

Endret av [AH-64]Undead
Skrevet
Har Sony sunket så lavt?

7252908[/snapback]

Er du sikker på at det ikke er myspace som viser sviktende integritet i denne saken? For meg virker det mer sannsynlig at Sony har gitt myspace en del penger som igjen har på Sonys vegne sendt ut spam til alle sine brukere. Slik du beskriver det høres det også ut som om de har "kamuflert" reklamespamen som private meldinger fra en Sonybruker, men jeg kan nesten vedde penger på at muligheten for å sende ut meldinger i så stort omfang er det bare myspace som har og kontrollerer.

Skrevet
Hvorfor maser alle om dette "Budskapet"??

For det første er det gang på gang bevist at såkalte "Budskap" ofte ikke har noe effekt på en reklames innvirkning, for det andre er det Sony. De trenger ikke noe budskap, Playstationnavnet er sitt eget budskap.

7181841[/snapback]

Her er du ute og padler på tynn is, og sannsynligvis vet du selv siden du hvertfall forsøker å gi inntrykk av at du har studert markedsføring.

Det er mye som kan sies om reklame, bruk av virkemidler, humor eller ikke humor etc. etc., men det som er en rød tråd i reklame er at den skal fungere. Reklame som ikke fungerer er og blir dårlig reklame, og det vet du også.

Nå kan hverken du eller jeg med sikkerhet si om PS3-reklamene fungerer, men det jeg og mange andre har kommentert er at vi synes mange/alle av PS3-reklamefilmene er dårlige og talentløse. Våre personlige meninger kan ikke måles på hverken den ene eller andre måten. Det er kun en personlig mening. Så får vi se om vi noen gang får svar på om disse reklamefilmene fungerer eller ikke.

Det som jo uansett er sikkert er at med den begrensede mengden maskiner Sony evner å få ut i markedet nå i starten vil de selge alle sammen umiddelbart. Hva som skjer på sikt gjenstår uansett å se. I lengden er det spillene som teller, og der har Sony fortsatt mye å bevise - det være seg dårlige reklamefilmer eller ikke.

Skrevet
Undead,09/11-2006 : 19:30]Har Sony sunket så lavt?

7252908[/snapback]

Er du sikker på at det ikke er myspace som viser sviktende integritet i denne saken? For meg virker det mer sannsynlig at Sony har gitt myspace en del penger som igjen har på Sonys vegne sendt ut spam til alle sine brukere. Slik du beskriver det høres det også ut som om de har "kamuflert" reklamespamen som private meldinger fra en Sonybruker, men jeg kan nesten vedde penger på at muligheten for å sende ut meldinger i så stort omfang er det bare myspace som har og kontrollerer.

7253146[/snapback]

Er ikke helt sikker, men kan godt være. Brukeren som skal ha sendt meldingen er tydeligvis blitt sletta :confused:

Skrevet

Jeg tror Sony vet hva de gjør med disse reklamene..

Tror hele poenget er at de skal være annerledes nok til at de skiller seg ut.. Og 'Playstation - Play Beyond' skal henge igjen i underbevissheten etter vi ser dem.. :-/

Selv liker jeg slike 'informative' reklamer, husker fremdeles den 5 minutter lange Friele reklamen som gikk for noen år siden, den var genial, ikke så mange som ikke trodde på at Friele hadde peiling på god kaffe, etter å ha sett den reklamen.

Tror disse PS3-reklamene skal bygge videre på på PS-merket akkuratt som Friele bygget Friele-merket med sin kort-film..

Og det er heller ikke å stikke under en stol at en av deres argeste konkurent i målgruppen, er faktisk dem selv..

Sony ønsker jo at kundene deres skal oppgradere raskest mulig.

For å illustrere, kan jeg fortelle en historie om Per Menigmann:

Han er på butikken og der ser han at oppfølgeren til PS2, PS3 sitter i butikken til 400$, det er litt for mye for halvintresserte Per Menigmann..

Uansett Per Menigmann går hjem og ser på TV, hvor han det kommer opp en reklame...

'Space - how much is enough, a DVD has this much.. HD-DVD has this much, Bluray however bla.. bla.. PS3 - Play beyond'..

Hmm.. Min DVD på PS2 har bare plass til en blomst i forhold til de der bluray-greiene på PS3..

Per Menigmann irriterer seg over den dyre prisen på PS3, så han ser han litt videre på TV..

Litt senere, så ser han en PS3 og en kontroller som flytter noen egg, og knuser dem i veggen, og fugler flyr ut.. PS3 - Play beyond, han ser ned på PS2'en under TV'n, og tenker 'Hmmm, den flyttet eggene med å vri på kontrollen... Det der kan ikke du', men i det minste koster du mye mindre..

Neste dag, kommer en dame og forteller han om 'high-definition pictua' på PS3 - Play beyond, han ser masse flott grafikk..

litt senere på kvelden, så kommer det opp en rubi-kube, som eksploderer - 'Cell smarter' - PS3 Play beyond...

hva ialledager var de greiene der? tenker Per Menigmann, og glemmer det..

Neste dag kommer det opp en informativ reklame som forteller om at 'Cell som står i PS3' er 35 ganger smartere enn PS2'en under TV'n din, etc. etc.. Åååå, så det der er Cell...

Neste dag, så går han på butikken og han skal kjøpe Spagetti..

Der står jommen PS3, i vinduet.. $400 dollar, det er masse penger, og jeg har jo PS2....

Men PS3 har Cell, og det er smarte greier, lurer på om kulene i skytespill vil rikosjettere.

Også, den har high definition picture...

Den har Bluray, istedenfor den lille blomsten blir det en hel ås med blomster, store spill kan være større. :)

Jeg går inn og ser...

400$ er ikke så gale, tenker Per Menigmann..

skitt au... Jeg kjøper den, så kan jeg spille videre, eller som de sier på PS3-reklamen, Play beyond.. :)

Per Menigmann går strålende fornøyd hjem fra butikken, han glemte å kjøpe Spagetti, men PS3 og ett par spill har han med seg.. :)

Skrevet

Poengene dine hagler der ja :)

Og det du sier om at Sonys argeste konkurent er dem sjøl, er jo rett. No har jo noen her inne ledd seg skakk på at PS2 har solgt langt bedre enne xbox 360,og det der PS2 som er konkurrenten til MS, ikkje PS3. Og det er jo rett det i og med at PS3 aldri kom. Trur også det går langt tid før PS3 overgår sin lillebror i salgstall, i og med prisen og det dårlige spillutvalget som følger året etter lansering. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...