Zapped Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Det var en gang...... i sommer at jeg ble så lei av bråket fra dvd-spilleren i min xbox 360 at jeg til slutt måtte gjøre noe. Jeg fikk rett og slett vondt i hodet av den evige støyen (spesielt i Hitman). Valget falt da på å bygge et kabinett i 12mm MDF. Kabinettet ble malt i alu/sølv-farge, fargen er jevnere enn det ser ut på bildet. Døren er laget i 15mm plexiglass. Innsiden er trekt med isoleringsmatter som jeg hadde liggende. Hyllen som konsollen står på er av 10mm aluminium. På baksiden ser man luftinntaket med en Mist 120mm vifte og "eksos"-porten. Luften går i en liten labyrint med dempematter før den slipper ut av kabinettet. Lyden fra dvdspilleren er nå betydlig redusert og jeg kan nå spille så mye jeg vil uten at ørene mine detter av. Beklager at det ikke er med byggebilder, var så ivrig på å bli ferdig, he he. Det er selvsagt rom for forbedringer på utseende, så det er ikke umulig at jeg lager et nytt kabinett en gang. EDIT: Som Fnix nevner, har selvsagt garantien gådd føyken når jeg gjorde modifiseringen på konsollen. Temperaturen inne i kabinettet holder seg 2-4 grader over rom temperatur Endret 29. oktober 2006 av war_boy
Landeplagen Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Kult, men den ble ikke akkurat noe bedre for øyet da... EDIT; Okei du nevnte det da. Endret 29. oktober 2006 av GameMaker
Fnix Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Du bør kanskje være litt forsiktig med stikkord som 3 røde lys, varme og garanti. Ettersom det ser ut som du har modifisert bakdelen av boksen din, men du har sikkert tenkt tankene selv. Har faktisk vært inne på samme tanke selv en gang men det ble aldri noe mer enn en tanke. En kan bli litt urolig over hvor mye støyen kan variere fra boks til boks, men flott tiltak
Zapped Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Skrevet 29. oktober 2006 (endret) He he, garanti og røde lys ja.... opplevde faktisk den 3 red lights of death før jeg bygde dette kabinettet, garantien fløy pent ut vinduet den gangen jeg byttet fronten på konsollen. dvs. jeg har en core konsoll, og måtte åpne litt for å få byttet eject knappen. Endret 29. oktober 2006 av war_boy
MindTooth Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 En serdeles kreativ løsning Det skal du ha.. Men liker konsollen min akkurat som den er..
siDDis Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Ein dag så vil eg gjerda dette og Om eg ikkje selger Xboxen då
Doc Watchtower Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Kult prosjekt he he. Hvor mye mindre støy er det anslagsvis? Ikke redd at boxen ikke klarer seg å kvitte med varmen? Støyen er minsann så alvorlig at ektefellen sitter og lobbyer for å selge 360 og kjøpe PS 3 når den kommer :!:
Zapped Skrevet 4. november 2006 Forfatter Skrevet 4. november 2006 Annet enn å si at lyden er vesentlig redusert blir vanskelig, da jeg ikke har utstyr for å måle lydnivå eller ta opp lyd. Lydløst er det selvsagt ikke, men hvertfall til å leve med i forhold til før. Når det gjelder varme, så virker det ikke som xboxen blir noe varmere enn før. Dette har nok noe med at mesteparten av luften som kommer inn via 120mm viften blir tvunget til å gå gjennom konsollen før den slipper ut.
Bromlexl Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 å folk snakker i den andre tråden om hvordan PS3 nærmer seg PC så mye :!: men bra løsning. Det må jeg si.
Tøffli Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Hehe, foretrekker å ha konsollen stående under TV bordet jeg da men Syntest ikke den bråker så mye at jeg bryr meg, og heller blir den ikke noe spesielt varm. Så jeg har ikke hatt hjerte til å modifisere kjølesystemet ennå
AndreKK Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Mitt råd er å skru opp lyden på tv-en og konsentrere seg om spillet istedenfor å sitte der og konse på den lyde som kommer fra boxen.......... Jeg har også satt Boxen min bak meg da... Da hører du også litt mindre støy..
Kjeksmestern Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Mitt råd er å skru opp lyden på tv-en og konsentrere seg om spillet istedenfor å sitte der og konse på den lyde som kommer fra boxen.......... Jeg har også satt Boxen min bak meg da... Da hører du også litt mindre støy.. 8225293[/snapback] Enig her, Andrew Man kan jo ikke høre boxen bare man skrur opp lydnivået på annlegget/TVn littegrann
MasterShake Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Mitt råd er å skru opp lyden på tv-en og konsentrere seg om spillet istedenfor å sitte der og konse på den lyde som kommer fra boxen.......... Jeg har også satt Boxen min bak meg da... Da hører du også litt mindre støy.. 8225293[/snapback] Dette måtte du absolutt vekke denne gamle tråden for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå