Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du Chelsea filmer mye? For all del, jeg er enig i poenget ditt, men en av grunnene til at Chelsea spillerne holder seg på bena kan være fokuset til Mourinho for å stoppe det. Det er ikke slik at Mourinho får gjort så mye med hva de spillerne i United holder på med.

 

Nei jeg har ikke sagt det, og som jeg sa jeg har ikke sett noe som kan sès utenfra, men hva skal Mourinho si?

At han tillater filming?

At "I did not zee it"?

 

Han hadde bastante uttalelser mot Suarez forrige (?) uke, da hadde han satt seg selv i et meget dumt lys om han ikke tok, til en viss grad, avstand til det Oscar gjorde.

 

Kudos til managere som tør å sette spillere utenfor troppen eller på benken når de ikke kan å oppføre seg på banen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sant nok. Har vi noen eksempler med managere i PL som har gjort ord til handlinger og benket spillere for filming?

 

Jeg forstår også Mou sitt stikk mot FA om at de må ta å gjøre noe. Det er bare å gi dem gult kort eller karantene i ettertid, så tør man ikke å filme lenger.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Men det er jo ikke manageren sitt ansvar å straffe og utestenge spillere. Blir vanvittig urettferdig om feks viktige spillere må stå over kamper her, mens det er fritt frem for alle i feks United. Nevnte bare eksempler nå, vet Moyes sier han prater med de som filmer. FA sitt ansvar å ta tak i dette, hvis ikke må evenuelt alle managere gå sammen og bli enige om å slå ned på det. Noe som neppe hadde funket.

Lenke til kommentar

På et eller annet tidspunkt må jo noen stå frem og ta det ansvaret (sier ikke at det må være Mourinho), samme gjelder jo dommere når det kommer til å gi straffespark ved holding på hjørnespark f.eks.
Husker det ble rabalder her hjemme da en toppdommer bestemte seg for å gi straffe i slike situasjoner, han måtte jo til slutt gi seg med det fordi han møtte kritikk fra nesten alle kanter, noe som igjen påpeker hykleriet innen fotball.

Skal man ha slutt på noe må noen ta et skritt, og det vil ALLTID ramme noen før det rammer andre, men så lenge det fører til at det blir rettferdighet på lang sikt og vi blir kvitt juksing ser jeg ærlig talt ikke problemet.

Jeg sa også at Mourinho og Chelsea kunne ha gitt Oscar en bot for "unsporting conduct" f.eks, slik at de sender et signal samtidig som de ikke mister Oscar til neste "viktige" kamp.

Lenke til kommentar

Ja for FA og UEFA har vitterlig vist at de har baller til å gjennomføre slikt?
De samme organisasjonene som blir anklaget for korrupsjon, svik og gudene vite hver gang de tar en avgjørelse som rammer en enkeltspiller eller diverese klubber?

Jeg tror desverre det har gått så langt at noen må ta et steg frem og vise ved eksempel hvordan det burde være, "Lead by example" rett og slett.

Jeg ser igjen ikke hvorfor Chelsea taper poeng ved å stautere et eksempel ved å f.eks gi han en bot, skulle de gå så langt som å ha utelatt han fra troppen så er det vel ikke akkurat manko på midtbanespillere med kreative fibre i Chelsea heller.

Men ingen av disse to scenarioene kommer til å hende (desverre), og da er det til en viss grad poengløst å diskutere.

Når organisasjonene sitter på hendene sine, må revolusjonen (som de pleier å gjøre?) starte fra bunnen av.


P.S:
Samtlige klubber har en spilleplan, og en kontrakt som er klar på hva slags oppførsel som er akseptabel og ikke, unsporting conduct pleier å være en av de som er oppført på "no go" listen.
Er det ikke Manageren sitt ansvar at spilleren følger disse reglene, og sammen med styret, sørger for at brudd på regler/normer om hvordan klubben skal representeres straffes?

Lenke til kommentar

Absolutt, men vi vet jo ikke hvorvidt om han faktisk har fått en bot. Ettersom slikt vanligvis holdes innad i klubben, naturlig nok. Og som jeg har poengtert, så er ikke Chelsea et lag med divers.

 

Det er synd at man har organisasjoner som FA og UEFA osv som ikke har nok baller til å ta handling. De kan ikke legge skylden på klubbene for at filming er så utbredt.

Lenke til kommentar

Absolutt, men vi vet jo ikke hvorvidt om han faktisk har fått en bot. Ettersom slikt vanligvis holdes innad i klubben, naturlig nok. Og som jeg har poengtert, så er ikke Chelsea et lag med divers.

 

Det er synd at man har organisasjoner som FA og UEFA osv som ikke har nok baller til å ta handling. De kan ikke legge skylden på klubbene for at filming er så utbredt.

Og jeg har poengtert flere ganger allerede at jeg ikke ser på Chelsea som et "lag med divers" :)

Men det er Mourinho og Oscar som startet diskusjonen, og da er det vel bare natürlig at de brukes som eksempler i denne diskusjonen?

 

Ja det er sant, hovedansvaret ligger selvfølgelig hos FA og UEFA, det er jeg enig med dere i også. men jeg ser absolutt ingen bevegelser fra de sin side, og hvis managere som Mourinho da vil ha en slutt på filming, så burde man alltid starte med å feie for egen dør.

 

Han kan så klart ha fått en bot, men helt ærlig så tviler jeg sterkt da så og si alt lekkes fra klubbene når det gjelder slike ting.

Ikke at Mourinho eller styret skal ha kritikk for å IKKE ha gjort, det er tross alt forståelig til en grad da det kommer til såkalt "man-management", men jeg sier bare at Mourinho og andre managere som sutrer over filming og unsporting conduct har seg selv å takke, da alle fører en "Alle andre gjør det så da må vi også få lov"-mentalitet.

Lenke til kommentar

Feie for egen dør? Hvis det er noe som er bevist igjennom feks Young, Bale og Suarez er hvor vanskelig det er å få dem til å stoppe selv om managerne gang på gang må forsvare dem. Om Mou oppfordret egne spillere til å filme for så kritisere andre hadde det vært noe annet.

 

Og hva har dybde med saken å gjøre? Hva skjer når en spiller filmer der vi ikke har dybde? Skal vi plutselig la være da?

Lenke til kommentar

Bare for å bli ferdig med den hele "tape poeng fordi vi skal sette et eksempel" diskusjonen en gang for alle:
Nå har jeg skrevet flertallige ganger at man ikke trenger å gå så drastisk til verks (selv om jeg personlig skulle ønske at de gjorde det), men at de ihvertfall kunne gitt bøter til spillere som bryter Fair Play-normene hvis klubben ønsker å representeres som en "Fair-Play"-ambassadør for å si det sånn.
Så vær så snill, slutt å henge deg opp i akkurat den biten av diskusjonen.
Forøvrig var det et stikk til hvordan du virket å tro at dere ville automatisk tape poeng om Oscar sto over en kamp grunnet disiplinær-straff eller hva man skal kalle det, les hvordan du skrev det.

Ja men det er jo det Managere gjør feil?
De forsvarer de jo!
En ting er spillere som "trekker seg" eller "kaster seg" for å unngå en skade eller sammenstøt, da kan jeg skjønne at de forsvares.

Det er noe helt annet å forsvare noen som bevisst oppsøker en situasjon eller kaster seg for å vinne et straffespark/fremprovosere kort.

Man behøver ikke å oppfordre egne spillere til å filme for at det skal bli hyklersk å kritisere andre, det holder med at man ikke tar tiltak når egne spillere gjør akkurat det samme, uavhengig av hyppighet.
Derav "feie for egen dør".
Mourinho ønsker at FA og UEFA tar grep, hvorfor kan ikke han og alle andre managere gjøre det samme?

Jeg tror grunnen til at PL-managere, UEFA og FA ikke tar grep er akkurat den samme, feighet.


Edit:
Jeg leste den kommentaren din feil vedrørende poengtap, så den tar jeg på min kappe og beklager, men hovedpoenget mitt står.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...