Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Remote Desktop sluttet å funke etter restart...


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et merkelig problem.

Remote Desktop sluttet plutselig å funke etter at jeg installerte noen office 2003 hotfixes samt Outpost Firewall Pro 4. Dette er en ny installasjon etter harddiskkrasj. WinXP ble installert i går...

 

csrss.exe - Unable To Locate Component

 

This application has failed to start because winsrv was not found. Re-installing the application may fix this problem.

 

Jeg har kun funnet denne referansen hos microsoft support relatert til problemet. Problemet er at denne sier at problemet oppstår med SP1, mens jeg har SP2 integrert. I tillegg har jeg installert windows utallige ganger fra denne CD'en uten problemer, så jeg nekter å tro at problemet ligger der...

 

Noen tips?

 

PS. Ja jeg har prøvd å disable både firewall og antivirus. Jeg får heller ikke pinget pc'en men jeg har tilgang til delte mapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle til å skrive brannmur jeg... :p

 

Men sjekk at servicen kjører, og at Remote desktop connection er aktivert under min datamaskin.

 

Synes å huske at min skrudde seg av etter en windows update.

 

Får du pinget den pc`en du sitter på, fra den som skal kobles opp med RDP?

 

Er det gjennom internett du prøver å koble deg opp eller er begge maskinene hjemme hos deg? **** Selvfølgelig er det LAN når du får tilgang til delte mapper osv ****

 

Sikker på at du kobler deg til riktig ip? Prøv maskin-navn i stedet?

 

Se om du får kontakt med VNC..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Takk for svaret.

 

Jeg tror kanskje det har noe med siste versjon av Outpost Firewall å gjøre, men kan ikke si det sikkert.

 

Jeg gjennoprettet et image av installasjonen og installerte en ting av gangen, det funket helt fint til jeg installerte Outpost Firewall 4.0, så jeg skal drive litt feilsøking rundt det så får vi se, men jeg kjenner på meg at jeg er skeptisk og mistenker at det er noe mer grunnleggende som er most...

 

B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...