Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg tror og den kan bli bra. :yes:

 

En annen film som er bra, som jeg ikke husker navnet på. Men det er en gutt som stjeler hesten han steller for og redde den, og så rir han tvers i gjennom landet eller noe for å treffe sin far som har vært bortreist. Åh, hva var nå navnet på den igjen. Bra film det oghvertfall.

Lenke til kommentar

gubbevaremævæl. til de som har lest blodmeridianen av cormac mcarthy (the road, no country for old men) så kan jeg informeres om at den digge boken kommer til en kino nær deg snart.

 

det ligger en teaser på youtube.

 

dommeren i filmen (som forøvrig er en cowboy/western) er beskrevet som en av litteraturens ondeste skikkelser.

 

eksempel: han kommer inn midt i en messe som en stakkars prest holder på å gjennomføre. der peker dommeren på presten og anklager ham for geitepuling og seksuelt overgrep på mindreårige. forsamlingen klikker og begynner å skyte på presten. 10 minutter senere sitter dommeren i baren i den lille byen. folk kommer og spør: "hvor lenge har du jaktet på den jævelen?" dommeren svarer "har aldri sett ham, eller hørt om ham, i hele mitt liv"

 

http://www.imdb.com/title/tt0983189/

 

men... 2015. det er lenge å vente.

Lenke til kommentar

Jeg tror og den kan bli bra. :yes:

 

En annen film som er bra, som jeg ikke husker navnet på. Men det er en gutt som stjeler hesten han steller for og redde den, og så rir han tvers i gjennom landet eller noe for å treffe sin far som har vært bortreist. Åh, hva var nå navnet på den igjen. Bra film det oghvertfall.

 

wild guess, men jeg googlet litt, og kan det være http://www.imdb.com/title/tt0104522/ ?

Lenke til kommentar

Minner meg om en film jeg alltid har lyst til å ha sett.

 

http://www.oslokino.no/incoming/article158865.ece

Noe sier meg at originaltittelen er crazy annerledes.

 

Btw, filmen Gypsy etterlyser virker kjent for meg og, uten at jeg husker hva det var. Basert på en sann historie kanskje? Vinner av noen palme/Cannes/Berlin/gullbjørn-opplegg?

O'rly!?

 

Synes ikke 'Hvor er hesten Sinterklaas?' er så ulikt den norske oversettelsen! ;)

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

gubbevaremævæl. til de som har lest blodmeridianen av cormac mcarthy (the road, no country for old men) så kan jeg informeres om at den digge boken kommer til en kino nær deg snart.

 

det ligger en teaser på youtube.

 

dommeren i filmen (som forøvrig er en cowboy/western) er beskrevet som en av litteraturens ondeste skikkelser.

 

eksempel: han kommer inn midt i en messe som en stakkars prest holder på å gjennomføre. der peker dommeren på presten og anklager ham for geitepuling og seksuelt overgrep på mindreårige. forsamlingen klikker og begynner å skyte på presten. 10 minutter senere sitter dommeren i baren i den lille byen. folk kommer og spør: "hvor lenge har du jaktet på den jævelen?" dommeren svarer "har aldri sett ham, eller hørt om ham, i hele mitt liv"

 

http://www.imdb.com/title/tt0983189/

 

men... 2015. det er lenge å vente.

Var vel bare et spørsmål om tid før også denne McCarthy-boken ble filmatisert. Jeg gleder meg, men håper virkelig at de gjør det ordentlig, det verste jeg vet er når gode bøker blir ødelagt på film. Hvilken teaser er det du snakker om som er relatert til filmen? Jeg finner bare en studentlaget teaser som er 1 år gammel.
Lenke til kommentar

du sier noe der. den teaseren er laget av en student! setter litt stemningen uansett.

 

gleder meg til å se om filmen greier å fange hvor jævlig miljøet og dt er, fra boken.

 

funfact: denne historien er basert på hendelser og personer fra virkligheten.

søk opp Glanton-gjengen, mener jeg de het, hvorpå du kan få lest om de virkelige personene.

 

boken handler uansett om en fjorten år gammel gutt som rømmer hjemmefra og søker lykken sammen med en gjeng lykkejegere/hodejegere som søker lykken i mexico. de blir etterhvert kjent med dommeren.

Lenke til kommentar

Nå er jeg en smule irritert.. Sikkert kjent for dere, men kikket på kino-programmet for Oslo-kinoene nå, da Cars 2 og Kung Fu Panda 2 er nokså aktuelle.. Men, har jo lyst til å se dem i 3D, ..men svarte da, det er bare NORSK TALE på de med 3D?! Hva er det for noe faenskap?! :mad:

 

/rant

 

Sorry about that.. Men, det koker litt, ikke et eneste alternativ for det mer voksne publikumet..!! Det er dårlig.. en eller annen kino burde ha det alternativet..

 

/rant .. Again..

Lenke til kommentar

du sier noe der. den teaseren er laget av en student! setter litt stemningen uansett.

 

gleder meg til å se om filmen greier å fange hvor jævlig miljøet og dt er, fra boken.

 

funfact: denne historien er basert på hendelser og personer fra virkligheten.

søk opp Glanton-gjengen, mener jeg de het, hvorpå du kan få lest om de virkelige personene.

 

boken handler uansett om en fjorten år gammel gutt som rømmer hjemmefra og søker lykken sammen med en gjeng lykkejegere/hodejegere som søker lykken i mexico. de blir etterhvert kjent med dommeren.

Enig i at er viktig å få frem den ekstreme volden og brutaliteten fra boka. Men nesten enda viktigere synes jeg det er at filmen klarer å kommunisere den poetiske måten historien i boka ble fortalt på. Det går jo ikke an kopiere dette med mindre de bruker en fortellerstemme, noe jeg tror ikke hadde fungert så bra, så er veldig spent på hvordan de løser dette.

 

Av regissører har jeg tro på at kanskje John Hillcoat som regisserte The Road og The Proposition, en veldig stilig og ganske voldelig australsk western-film, kunne gjort en verdig filmatisering. Danny Boyle kunne kanskje også fått til noe interessant.

 

Er også veldig spent på hvilke skuespillere som ender opp med de sentrale rollene. Håper det blir noen som ikke er så veldig kjente.

Lenke til kommentar
Av regissører har jeg tro på at kanskje John Hillcoat som regisserte The Road og The Proposition, en veldig stilig og ganske voldelig australsk western-film, kunne gjort en verdig filmatisering. Danny Boyle kunne kanskje også fått til noe interessant.

 

Støttes.

 

The Proposition må jo være en av de desidert beste westerns der ute, som beviser at det går an å lage gode westerns uten å leke cowboy og indianer 24/7.

Lenke til kommentar

 

gubbevaremævæl. til de som har lest blodmeridianen av cormac mcarthy (the road, no country for old men) så kan jeg informeres om at den digge boken kommer til en kino nær deg snart.

 

det ligger en teaser på youtube.

 

dommeren i filmen (som forøvrig er en cowboy/western) er beskrevet som en av litteraturens ondeste skikkelser.

 

eksempel: han kommer inn midt i en messe som en stakkars prest holder på å gjennomføre. der peker dommeren på presten og anklager ham for geitepuling og seksuelt overgrep på mindreårige. forsamlingen klikker og begynner å skyte på presten. 10 minutter senere sitter dommeren i baren i den lille byen. folk kommer og spør: "hvor lenge har du jaktet på den jævelen?" dommeren svarer "har aldri sett ham, eller hørt om ham, i hele mitt liv"

 

 

http://www.imdb.com/title/tt0983189/

 

men... 2015. det er lenge å vente.

 

Noen her som vet om boken har en norsk oversettelse?

 

 

 

Lenke til kommentar

Hva tror folk om

?

 

Norsk komedie med Atle Antonsen i hovedrollen og en del andre norske komikere/skuespillere som blant annet: Bård Tufte Johansen, Harald Eia, Linn Skåber, Steinar Sagen, Else Kåss Furuseth og Trond Fausa Aurvaag.

 

Er ikke helt overbevist utifra traileren, men med en sånn gjeng må det jo nesten bare bli bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...