Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

TMB; jeg må nesten si "meh" til din mening :) Tror jeg høyner med å si at jeg mener Quentin Tarantino er en ufattelig oppskrytt og dårlig regissør ;)

Prøv å vær unik en annen plass. :p Jeg er enig med andre ord.

Forøvrig, dette er første gang jeg poster her på dette forumet.Er forumet flooded av mennesker her med snurrebart som har sterke meninger og synes Europeisk film er knall og hater alle andre som ikke er "kultiverte" nok til å synes det?

Ta bort flooded og sett inn en håndfull så er du der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har du "feil" mening om en antatt "hellig" film her, så nå blir du nok bombardert med BEVIS DET!!! poster.

Jeg håper du har bevis for disse antakelsene?

Bare å ta en titt i minifilmanmeldelsetråden, det :p

Med mindre du har en link eksisterer ikke tråden så GOOD DAY TO YOU SIR!

Skrevet

Er forumet flooded av mennesker her med snurrebart som har sterke meninger og synes Europeisk film er knall og hater alle andre som ikke er "kultiverte" nok til å synes det?

De hater oss ikke. De ser bare ned på oss :)

Prøv å vær unik en annen plass. :p Jeg er enig med andre ord.

Bajs. Hadde faktisk trodd det var flere som gladelig ville sparke meg i leggen nå :p

Så da hjelper det heller ikke å si at jeg har forsøkt å se Kill Bill 4 ganger, men aldri klart å se gjennom uten å sovne, eller bli opptatt med annet (eksempelvis å glane i veggen)?

Skrevet

Jeg mener avslutningen på den første.

Og nei, jeg syns det ikke er rart å poste en "blu ray-trailer" uten HD kvalitet. Whatever liksom. Hvem bryr seg.

Og jeg mente egentlig den 3. filmen.

Vel, når jeg så denne traileren for LotR i HD, hadde jeg forventet å se hvordan det ser ut i 'Glorious HD'. Har allerede sett filmene, og trenger ikke å se en trailer for de ellers.

Synes bare det er litt rart. For å lage min egen bil-analogi: Er som å lage en bilreklame, og kun vise innsiden av bilen.

Er forumet flooded av mennesker her med snurrebart som har sterke meninger og synes Europeisk film er knall og hater alle andre som ikke er "kultiverte" nok til å synes det?

Nei, forumet er flooded av gutter med kuken i hånda, som synes Boondock Saints, The Usual Supects og Donnie Darko er toppen av filmkunst, og som hater alle som er for "pretensiøse" til å ikke være enig.

• Liker 4
Skrevet

Traileren var vel for å vise at det kommer og at det blir masse ekstra features, ikke for å vise frem kvaliteten? Man vet jo at BD ser bra ut.

Jeg er faktisk litt skeptisk ut om det kommer til å bli så fantastisk bra på BR. Med Peter Jacksons hyppig bruk av modeller i en kombinasjon av CGI så..tja. Sett et par BR sekvenser der man tydelig ser at PJ har brukt modeller i filmingen sin.

Skrevet (endret)

BD-rip + WD TV Live HD + TV + Surround = Win :)

Optiske medier er stress. Tar jo rundt 3 minutter med "loading" samt 5 minutter med reklame, trailere og "warnings" før man i det hele tatt kommer frem til menyen.

Ikke misforstå meg, jeg har over 50 BD i samlingen, men foretrekker digitalt, lett.. :)

Endret av TMB
Skrevet

Traileren var vel for å vise at det kommer og at det blir masse ekstra features, ikke for å vise frem kvaliteten? Man vet jo at BD ser bra ut.

Jeg er faktisk litt skeptisk ut om det kommer til å bli så fantastisk bra på BR. Med Peter Jacksons hyppig bruk av modeller i en kombinasjon av CGI så..tja. Sett et par BR sekvenser der man tydelig ser at PJ har brukt modeller i filmingen sin.

Og dette er ting man ikke så på 2k-kinofremvisninger? Det er kanskje hi-def, men 1080 er ikke 2048.

Skrevet

Det er mange fordeler ved digitalt helt klart, men jeg er nok litt sentimental (og mest sannsynlig korttenkt) som foretrekker fysiske kopier eller en god gammeldags TV-kveld.

PCen bruker jeg til spill og trailere (pluss sosiale medier og dette internettet så klart), mens TVen er sjefen på film etc.

For å være helt 110% ærlig så hadde jeg aldri kunne forsvart et kjøp av en flott flatskjerms-TV om jeg kun brukte den til konsoll-spill.

Skrevet

Det er mange fordeler ved digitalt helt klart, men jeg er nok litt sentimental (og mest sannsynlig korttenkt) som foretrekker fysiske kopier eller en god gammeldags TV-kveld.

PCen bruker jeg til spill og trailere (pluss sosiale medier og dette internettet så klart), mens TVen er sjefen på film etc.

For å være helt 110% ærlig så hadde jeg aldri kunne forsvart et kjøp av en flott flatskjerms-TV om jeg kun brukte den til konsoll-spill.

Jeg tror det heter "å koble opp pc'en mot flatskjerm".

Skrevet

Nå har du "feil" mening om en antatt "hellig" film her, så nå blir du nok bombardert med BEVIS DET!!! poster.

Hvorfor lever den myten fortsatt? Montag har jo sjekket inn på Sollihøgda eldrehjem for flere år siden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror det heter "å koble opp pc'en mot flatskjerm".

Dette innebærer selvfølgelig at man har en laptop, eller iallefall en PC som ikke stammer fra nittennånnogførr som det går an å flytte litt på uten at mye kjas og mas.

Å ha en PC stående inne på den lille stua jeg har nå er uaktuelt, og selv om jeg hadde det og kunne gjort det, så er jeg ganske så sikker på at jeg fortsatt foretrekker fysiske kopier.

Edit:

Om det skulle være noen tvil, jeg foretrekker ikke fysiske kopier fordi jeg mener de er overlegne teknisk sett, men fordi jeg faktisk samler på fysiske kopier.

Materialisme ftw.

Endret av NiXx
Skrevet

Dette innebærer selvfølgelig at man har en laptop, eller iallefall en PC som ikke stammer fra nittennånnogførr som det går an å flytte litt på uten at mye kjas og mas.

Eventuelt som TMB skrev: BD-rip + WD TV Live HD + TV + Surround = Win

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...