Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel heller dette som er avslørende:

 

 

Han har en skurk i hælene som har stjålet en stor semitrailer som frontkolliderer med politibilen. Den blir kastet utfor et stort stup i en voldsom eksplosjon og alle i bilen, unntatt Brown, dør. Han overlever nemlig nettopp fordi han er plassert mellom de to store karene. Dermed er Aksel Henies karakters skjebne prisgitt de tvilligene.

 

 

Det er noe av det mest spennende i boka i hvertfall og jeg hadde blitt rimelig pissed off om noen fortalte meg det før jeg hadde lest det selv.

Lenke til kommentar

Er Dune verdt og bruke tiden sin på ?

 

Elsker alle filmene som lynch har laget, men hørt at Dune skulle være den dårligste ?

Dune er vel egentlig det nærmeste man kommer Ed Wood i Lynch sin filmografi. Jeg kan rett og slett ikke si et eneste pent ord om den - helt krise ræva. MEN, jeg ville sett den utelukkende for nettopp å ha sett den ;)

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Dune er nærmest en kuriositet i Lynch' filmografi. Filmen er egentlig ikke bra, men den har nok av interessante scener til å være holdbar. Noen deler hadde potensiale til å være råbra, men for det meste er det kleint og ufrivillig komisk. Og hvem var det som lagde lydsporet igjen? Toto? Det sier jo sitt.

 

EDIT: Hvorfor er jeg så treg til å skrive? Uansett, som tjalla sier bør du se filmen bare for å ha sett den.

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat fått sett traileren til filmene 127 Hours, The Fighter og The Tourist.

 

Jeg må virkelig si at Danny Boyles 127 Hours med James Franco, samt David O. Russels The Fighter med Mark Wahlberg og Christian Bale ser rimelig awesome ut.

 

Det pirrer meg å se James Franco sette seg fast i fjellsprekken med en stein over seg helt på slutten i traileren til 127 Hours, hvor det akkurat der kan minne om den litt mere nervepirrende, klaustrofobiske og aktuelle spenningsfilmen Buried med Ryan Reynolds.

 

Angående The Fighter, så ser man virkelig at Mark Wahlberg og Christian Bale har lagt mye arbeid i filmen. Den er basert på en sann historie som virker rørende og ærlig tatt rett fra det sanne boksemiljøet.

Christian har gått ned noe i vekt, samt tatt noe av håret på toppen av hodet for å få det til å virke tynt. Samtidig har Mark lagt på seg en god del muskler, hvor vi ser et par store armer og en topptrent "Marky Mark" som bokseren Mickey Ward i den sanne historien The Fighter tar for seg, som jeg tror kan bli en av hans beste filmer så langt.

 

The Tourist er en spion film og ser bare helt grei ut. Det kan jo minne om Mr. and Mrs Smith, bare at ektemannen Brad Pitt er erstattet med selveste Johnny Depp. Forhåpentligvis og mest sannsynlig blir den mye bedre enn sommerens to mislykkede "par-spion" filmer Killers og Knight and Day som absolutt ikke har noe kjemi eller originalitet.

 

Men uansett så har denne høsten/vinteren mye bra å by på.

http://www.youtube.com/watch?v=w-3AHv2E5jg http://www.youtube.com/watch?v=Jrr0W9r4COo http://www.youtube.com/watch?v=ySrzWodZ0wU

Endret av .........
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som så det nye filmprogrammet Filmbonanza til NRK i går?

 

Det er på tide at gribbene i skiferpalasset på Marienlyst endelig bruker lisenspengene på noe landets filmgeeks kan glede seg over. Nå stod riktignok ikke programmet helt til navnet: det hele ble ledet av en ganske traust type og den sosialdemokratiske anmeldertankegangen av Boardwalk Empire håper jeg de legger igjen i containeren.

 

Likevel ser jeg lys i enden av NRK-korridoren: gjennomføringen av legelista, Corbijn-intervjuet og hovedfilmen holdt interessen oppe.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Den er grei:

http://www.youtube.com/watch?v=3frtZAn6SS0

http://www.youtube.com/watch?v=Kt-gO2_6Z7o

 

Fantastisk scene fra sinbad. Flott å se deg her igjen Lars.

 

 

Dune hadde for øvrig blitt mye bedre hvis Jodorowskij hadde laget den:

In December 1974, a French consortium led by Jean-Paul Gibon purchased the film rights to Frank Herbert’s epic 1965 science fiction novel Dune and asked Jodorowsky to direct a film version. Agreeing, he planned to cast the surrealist artist Salvador Dali as the Emperor Shaddam Corrino IV, who requested a fee of $100,000 per hour. He also planned to cast Orson Welles as the Baron Vladimir Harkonnen, who only agreed when Jodorowsky offered to get his favourite gourmet chef to prepare his meals for him throughout the filming. The book's protagonist, Paul Atreides, was to be played by Jodorowsky's own son, Brontis Jodorowsky. The music would be composed by Pink Floyd, Magma, Henry Cow and Karlheinz Stockhausen. Jodorowsky set up a pre-production unit in Paris consisting of Chris Foss, a British artist who designed covers for science fiction periodicals, Jean Giraud (Moebius), a French illustrator who created and also wrote and drew for Metal Hurlant magazine, and H. R. Giger. Frank Herbert travelled to Europe in 1976 to find that $2 million of the $9.5 million budget had already been spent in pre-production, and that Jodorowsky's script would result in a 14-hour movie ("It was the size of a phonebook", Herbert later recalled). Jodorowsky took creative liberties with the source material, but Herbert said that he and Jodorowsky had an amicable relationship. The production for the film collapsed, and the rights for filming were sold once more, this time to Dino de Laurentiis, who employed the American filmmaker David Lynch to direct, creating the film Dune in 1984.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dT2nkC8B2NA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...