Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

REC er kvalitet fordi den gjør det mange skrekkfilmer ikke klarer: å skremme meg. However, jeg rangerer ikke REC oppe med The Shining, Psycho og Silence of the Lambs og de andre skrekkfilmene jeg ser på som virkelig gode, selv om disse ikke skremmer meg like mye som REC. De har heller denne syke stemninga i skumle og creepy filmer som også gjerne går igjen hos David Lynch og Bergman når det gjelder Vargtimmen.

Skrevet

Jeg har enda til gode å skjønne alt styret bak REC, underholdene film, men ikke så ekstremt skummel, skvatt noen ganger, men dog ikke noe spesielt skummel.

Skrevet
Jeg har enda til gode å skjønne alt styret bak REC, underholdene film, men ikke så ekstremt skummel, skvatt noen ganger, men dog ikke noe spesielt skummel.

Gjerne interessert i å høre hva du synes er skummelt på film.

Skrevet

De fleste filmer som har en ekkel og ubehagelig atmosfære. Synes REC manglet dette. I nyere tid har det blitt mer og mer vanlig å legge vekt på bø-effekter, enn å lage til en skikkelig uhyggelig atmosfære.

Skrevet

Ble ikke spesielt skremt av REC, men den var litt skummel av og til. Den skumleste filmopplevelsen jeg har hatt var The Ring, kl. 3 om natta med lyset av i et rom uten vinduer. Amerikanske versjonen. Da ble jeg skremt, eneste gangen jeg egentlig har blitt det av en film.

Skrevet

Uff, jeg husker de viste The Ring i Big Brother-huset for mange år siden. Også når filmen var slutt var det sent på kvelden og mørkt ute. Så satte producer-jævlene på et lys på ei lita jente som gikk i hagen mot huset i nattkjole. Skulle sett som jentene skreik og bar seg da..

Skrevet

[rec] er meget bra, men den var ikke så skummel som jeg hadde forventet. Den hadde sine skvettescener, men den creepy atmosfæren jeg hadde forventet var dessverre ikke til stede... Men som sagt, veldig bra grøsser.

Skrevet

Signed. Filmen er helt grei, men jeg ser selv ikke det heeeelt store i den. Den er litt creepy, men ikke så jeg må ha ei pute foran ansiktet. Slutten er temmelig cheesy også.

Jeg frykter forøvrig at REC2 kan bli som Saw 2. Plutselig får de penger og what-not, og ting blir bare dratt ut og ødelagt.

Skrevet

Usikker på hvilken av alle disse kjøpetrådene vi har som er riktig å spørre i, så jeg spør her. (Også fordi jeg forventer at jeg fortere får svar her.) Når det ikke står noe på BD coveret om hvilke regioner det er, er det trygt å forvente at det er en multiregion? Er litt upraktisk og sjekke internett hver gang før man skal ut å handle mens man er i utlandet. Krever også at man vet akkurat hva man skal ha også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...