Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Merkelig at de kjører filmquiz samtidig som filmkick og diverse.

Enig. Hadde lyst å dra på begge.

Forresten, angående Bale-greiene. Å ha en DP som går rundt og «fikser på lys» under et take er så latterlig at det ikke en gang forekommer på de aller mest fjollete og miniskule kortfilmproduksjoner. For noen som har vært på et sett før, så skjønner man med en gang hva situasjonen er i klippet, og det er rett og slett en helt tullete situasjon. På et live sett, så går man ikke rundt og vaser, SÆRLIG ikke i eyeline, slik er det bare. At Bale er krass er nå så, men jeg hadde faen meg blitt bra irritert om det samme hadde skjedd på settet mitt. Og da snakker jeg om første gangen det skjer. Skjønner ikke at McG virker så passiv. Greit nok, han sier at han skjønner, men dette høres ut som et amatørmessig sett.

Endret av CAT-scan
Skrevet
Akkurat ferdig med Blade Runner - The Final Cut på BD og fy pokker for et bilde og lyd det er på den filmen. Er en skam at ikke alle filmer som er eldre en 10-15 år går igjennom samme prossessen som Blade Runner før de blir sluppet på BD, men det er vel dessverre en for dyr prossess sikkert :(

Hadde du sett den før på BD?

Har den liggende i hyllen som skal sees snart :w00t:

Skrevet
Hadde du sett den før på BD?

Det var første gangen jeg så den på BD ja, men ikke første gangen jeg så filmen hvis det var det du lurte på.

Skrevet (endret)

Her treffer Harry spikeren på hodet.

Det DP driver med her er rett og slett på fullstendig amatørnivå.

Reaksjonen til Bale er vel ikke heller så veldig proff at det gjør noe. Det viser vel uansett at McG ikke akkurat er sjef på settet, og det lover ikke godt for sluttresultatet.

Endret av DoktorBacon
Skrevet
Syntes ikke det har noe med profesjonalitet å gjøre. Det er bare menneskelig å "klikke" i blant.

Vel... At noko er menneskeleg og kanskje forståeleg er ikkje det same som at det er profesjonelt.

Skrevet (endret)

dobbelpost

EDIT: Jeg sier heller ikke at det er profesjonelt, men jeg synes heller ikke det utbruddet gjør at man skal trekke Bales profesjonalitet i tvil.

Endret av haarod
Skrevet
Slutten løftet filmen minst ett hakk, og jeg synes det lukter Oscar til Rourke lang vei.

Helt enig. Slutten er en nydelig konklusjon på en fabelaktig film.

Enig jeg også. Monologen hans på slutten oppsummerer og informerer, og Rourke gjør rollen rett og slett perfekt.

Skrevet
dobbelpost

EDIT: Jeg sier heller ikke at det er profesjonelt, men jeg synes heller ikke det utbruddet gjør at man skal trekke Bales profesjonalitet i tvil.

Filmproduksjon = Hierarki. Bale er tydeligvis uenig i hvem som er sjef.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...