Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Topp 10 60-tallet

1. The Good, The Bad and the Ugly (Leone, 1966)

2. Faces (Cassavetes, 1968)

3. Diamonds of the Night (Nemec, 1964)

4. The Man Who Shot Liberty Valance (Ford, 1962)

5. The Virgin Spring (Bergman, 1960)

6. Once Upon a Time in the West (Leone, 1968)

7. La Jetée (Marker, 1962)

8. Hour of the Wolf (Bergman, 1968)

9. Breathless (Godard, 1960)

10. Breakfast at Tiffany's (Edwards, 1961)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Diskuterfilms kåring av de beste 60tallsfilmene - noen folket her savner?

Butch Cassidy, Cool Hand Luke og The Great Escape. Tre, storslåtte gla'filmer som nesten burde vært selvskrevne.

Den var bobler, just so you know. Kom akkurat utafor listen.

Skrevet

Virker på meg som om fyren har primadonna-nykker og et seriøst problem med tempermentet. Er jo ikke mange månedene siden moren og søstera anmeldte han fordi det hadde klikket litt for heftig for fyren under en krangel. Det er en ting å regaere på distraksjoner på settet og si tydelig i fra, men å stå å hyle og skrike om det i 5 minutter blir bare latterlig.

Skrevet

Xell, jeg tror ikke du skal tro alt du leser. På en måte skjønner jeg han godt etter det jeg hørte på klippet nå. For hva vi vet kunne det vært et jækla vanskelig klipp eller noe, og kanskje Bale følte at han endelig fikk det til? Han er jo tross alt profesjonell. Som han sier i klippet: Hva hadde han andre gjort hvis Bale bare gikk rundt og rev ned alle lysene?

Skrevet

Bale som primadonna?

Vanskelig for å tro det gitt, skuespillere må få lov til å utvise litt temperement en gang i blant de også, og at Bale tar scenen såpass seriøst viser jo bare at han er engasjert.

Lover bra for filmen synes jeg.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke på alt jeg leser, så jeg tok alt rundt anklagelsene i høst med en stor klype salt. Men når man kompinerer det med dette lydklippet, der det er tydelig at det er flere rundt han på settet som prøver å få han til å beherkse seg uten noe særlig hell, så forvinner en del av salte fra klypa, for å si det sånn. De første 2 minuttene av lydklippet kan jeg skjønne. Det er greit at han reagerer på noe han mener er hensynsløs oppførsel. Men i løpet av de neste 3 ble jeg bare mer og mer flau på Bales vegene. Virker som om han selv er et større uromoment enn personen han starter med å sjelle ut.

NiXx: primadinna-nykker et et utrykk man bruker om en person som irritabel, egosentrisk og har unaturlig høye tanker om sin egen viktighet i en gitt setting.

Jeg har hatt all respekt for Bale og hans prestasjoner på lerretet til nå, men slike hendelser får meg virkelig til å miste respekt, uavhengig av hvem han er og hva han her prestert tidligere.

Skrevet

Xell:

Så du har aldri vært sliten og irritert når du gjør ditt beste i en eller annen setting, og du føler at en annen ødelegger tritt og ofte for deg?

Jeg blir faktisk mer og mer sympatisk ovenfor kjendiser for hver dag som går, når folk gang på gang kaller de "høye på pæra" eller "primadonnaer" når det vitterlig ikke skal mer enn et raseriutbrudd før noen kaller de egosentriske.

Er ganske sikker på at alle som en av samtlige skuespillere har hatt utbrudd eller "nykker" på jobben, til og med salige helgen Tom Hanks.

Film-innspilling er et stressfylt yrke, og selv om man viser blooper eller gag-reels etter visse filmer som tyder på en lett stemning, kan du banne på at som på hvilken som helst arbeidsplass kan ting eskalere.

Forskjellen er om dette gjentar seg, eller er et engangstilfelle, vi aner ingenting om stressnivået, eller private forhold når det kommer til Bale, derfor synes jeg det er vitterlig å la et oppslag av Se og Hør vri om på et inntrykk av en celebritèt.

Og jo takk, jeg vet utmerket godt hva en primadonna er for noe, og jeg har fortsatt ikke fått dette inntrykket fra Bale sin side.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Litt over the top der.

Skrevet (endret)

Joda det er det absolutt, men har aldri vi vært "over the top"?

Er merkelig at det er menneskelige egenskaper som gjør at folk kaller celebritèter for "overlegne".

Edit: Egenskaper, var ordet jeg lette etter.

Endret av NiXx
Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemt for å være ærlig.

Såpass bør noen tåle hvis de faktisk klarer å ødlegge et opptak, viser vel heller hvor seriøst Bale tar jobben sin ikke noe annet. Ser vel heller ikke bort i fra at dagen etter så har det tatt hverandre i hånda også, men det er vel noe sånt vi aldri får vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...