Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har spist mange glimrende cheeseburgere opp gjennom årene, men ingen kan måle seg med den perfekte gastronomiske opplevelsen jeg fikk servert på den franske riveria en gang i tida. Men deler man alt opp i 1, 5 og 10 så ser jeg problemet.

Jeg tror folk misforstod meg da jeg delte opp i 1, 5 og 10. Det jeg mente var at jeg enten skulle gi alle filmer 1, alle filmer 5 eller alle filmer 10. Poenget var at IMDb-karaktersetting skulle ikke være en bedømming, men en oversikt over sette filmer. Ikke alle som fikk den med seg. ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 er noe jeg gir til yndlings filmene mine så greit er det.

Ta gettysburg, jeg vil tro de aller færeste ville gi den mer enn 8(og da må de virklig like den) Den er 4.5 timer lang med flere timer med bare skyting.

Du har en sene som varer i 10 mintter der du bare ser en HAU med kanoner som fyrer av skudd.

Men for de som virklig har en interesse i borgerkrigen, og de som ser nøyere på rollene vil sette den veldig høyt, folk som elsker kunst filmer vil ikke like den, men for meg har den VELDIG mye å by på, den har blant annet den beste rolletolkingen JEG har sett på film, spillt mesterlig av Richard Jordan, jeg simpelthen elsker måten han spiller Lewis Armistead.

Man har også en kjempe rolle fra Tom Berenger.

Men som sagt den har mange sener som bare er skyting og den varer veldig lenge, så jeg tviler på det er mange som vil gi den en 10er, i hvertfall i norge.

Men fordi den gir meg veldig mye og er en av yndlings filmene mine får den 10

Skrevet (endret)

Prøvde å se Michael Clayton i går, så 45 minutter også orket jeg ikke mer. Tror jeg kom meg til det 30. minuttet første forsøk i fjor. Virker ikke som en dårlig film, bare forferdelig kjedelig, og jeg sliter fremdeles med etterdønningene av en overdose bra men kjedelige filmer fra når jeg så 90 top 250-filmer på et år.

Endret av Thrusthamster
Skrevet

Om du synes en film er perfekt, gir du den 10/10. Hvor mange filmer hver enkelt mener fortjener den karakteren, er opp til dem selv. Jeg har, ifølge IMDB, 18 filmer på 10-eren.

Skrevet

Har vel rundt 30 10/10 hvis man ser på det som tiers fra mine ratings på Criticker.com. Nå er bare tre av dem 100/100, men det virker fornuftig å si at de forskjellige tier-ene reflekterer 10er-skalaen. Det blir på mange måter helt korrekt teknisk sett, og 10eren er ikke mer helligere en 9, 8, 7 etc.

Skrevet (endret)

Er vel en del filmer som drar seg opp på toppen av karakterskalaen hos meg også. Som oftest pga. underholdning og gjensynverdien, noe som skaper store variasjoner. Har fks. Gattaca, Dark city, Being John Malkovich, High fidelity og Stand by me på 10/10eren, sammen med filmer som Dawn of the dead (78), Videodrome, Clerks, Killer klowns from outer space, Evil dead, og slagere som Die Hard, Starship Troopers og The long kiss goodnight. Noen utrolig gode, og andre som lever evig for meg, ettersom det er barndomsfilmers jeg aldri har rukket å bli lei av. Om filmen er perfekt eller ei, har liten innvirkning på karakterbedømmelsen, jeg bedømmer som oftest etter underholdningsverdien.

Endret av SgtKabukiman
Skrevet

Hvis vi brukte minst like mye tid på å faktisk se film som å diskutere tierskalaen ville nok verden vært et bedre sted. :p

Det å rangere film blir uansett meget vanskelig og ofte feil. Har nå tatt i bruk ciriticker og dermed 100-skalaen, som jeg syntes bedre representerer meningene mine.

Skrevet (endret)

Nei, det er mye morsommere å bitche om film her enn å se på film selv. Da kan late som man har kjempepeiling ved å lese user comments på imdb.

Endret av Bytex
Skrevet
Jeg kan gi dere en film som IKKE er en 10'er, så ferdig You don't mess with Zohan før i dag, måtte 4 dager til for å se den ferdig, klarte stort sett ikke mer enn 25 minutter om gangen før jeg gikk lei. Er kanskje en av de verste filmene jeg har sett på, vel noen gang...

Tror faktisk jeg lo kun en gang i løpet av hele filmen og det kan jeg takke Kevin Nealon for. Ikke spør hvorfor jeg ikke bare ga beng i å se ferdig filmen, jeg satt vel og håpet på at det skulle snu en eller annen gang.

Jeg så den også i dag, faktisk, men det var hele under ett. Den var ikke så ille som du skal ha det til, den var bare middelmådig. Filmen hadde noen morsomme elementer, noen kjedelige og noen patetiske. 5/10

Skrevet
Jeg så den også i dag, faktisk, men det var hele under ett. Den var ikke så ille som du skal ha det til, den var bare middelmådig. Filmen hadde noen morsomme elementer, noen kjedelige og noen patetiske. 5/10

Er sikkert bare meg, men jeg klarte ikke den filmen. Skal vel også sies at jeg har hatt fryktelig store problemer med å finne Adam Sandler morsom de siste 10 årene eller noe sånn, Happy Gilmore er vel siste filmen jeg synes var virkelig morsom, Big Daddy var vel heller ikke halvgal. Men jeg fikk med meg I Now Pronounce You Chuck & Larry og fant den ganske underholdene og morsom, så jeg tenkte jeg skulle gi Zohan en sjangs, but noo!

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Noen som har en bra grøsser film å anbefale til i kveld ?

Tenkte jeg skulle stikke å leie en.

Skrevet
Er sikkert bare meg, men jeg klarte ikke den filmen. Skal vel også sies at jeg har hatt fryktelig store problemer med å finne Adam Sandler morsom de siste 10 årene eller noe sånn, Happy Gilmore er vel siste filmen jeg synes var virkelig morsom, Big Daddy var vel heller ikke halvgal. Men jeg fikk med meg I Now Pronounce You Chuck & Larry og fant den ganske underholdene og morsom, så jeg tenkte jeg skulle gi Zohan en sjangs, but noo!

MILF-opplegget og annet crazy stuff var med på å heve filmen et par latterhakk, men ellers var det en trasig og ynkelig affære med de standard onde big business guys og håpløs tematikk om fred og sameksistens. Noe av humoren er som sagt det positive, jeg klarer for eksempel ikke å la være å le når Zohan sparker militærkameraten i stolen foran inn i PC-en foran i rommet.

Skrevet
John Torturro er herlig. Sett han Miller's Crossing, The Big Lebowski og Transformers faktisk :p Har han leading role noe sted?

Barton Fink. Og se O Brother Where Art Thou.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet (endret)

Skal skjekke Shutter, så [REC] her om dagen. Var en helt grei skrekk/grøsser film.

Endret av Slettet+981287349

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...