Juleniss1 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Enig der, men de måtte vel ha plass til 'Garbage day!' også. Synes for øvrig hestestuntet var best. Bare så utrolig uventet.
Xanman Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Troll 2 er jo en klassiker Selv blir jeg aldri lei av denne: Se filmen hos Youtube
CypheroN Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 SHUTUUUUUP er seriøst dårlig. Hvordan kan liksom crewet og folka sagt der: "Ok. Bra. Vi tar den." ?
Xanman Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 De klarte vel ikke å få bedre prestasjoner ut fra Arnold
Bytex Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Sånn går det når man er drittsekk og stjeler livvest fra pene damer med store pupper. Da DØR DU.
Dotten Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Kan ikke si meg enig, jeg liker at man presser opp prisene. Leste boken til Joe Eszterhas hvor man konkurrerte med Shane Black om hvem som kunne få mest for en screenplay, og synes det virket utrolig spennende. Jeg ser ingen grunn til at en film som tjener over 300 millioner dollar ikke skal betale 30-40% av den summen til skuespillerne som gjør filmen så fantastisk. $250 000 er halvparten av det Pacino fikk for Gudfaren 2 i '74, og da fikk han i tillegg 10%. Og pengene var i tillegg verdt mer da! Du mangler en bit av regnestykket ditt. Prisene presses opp av økte utgifter. Om du liker at folk presser opp priser på screenplay så liker du også at prisene på din kinobillett presses opp. Dette henger tross alt sammen. En film ville ikke tatt inn 300 millioner dollar om prisene jevnt over var lavere grunnet mindre kostnader. (kan også bemerke at filmselskapet sitter igjen med under 50% av kinoinntekter eksempelvis, om skuespillere skulle fått 30-40% av alle inntekter ville alle verdens filmselskap gått konkurs). Jeg er mer for at prisene presses ned. Noe som betyr at utgiftene må ned. Ingen skuespillere, produsenter eller regissører er verdt mer enn 250.000 dollar. Det samme går for lederne i selskapene og eierne som soper til seg alt de kan grabbe. Jeg og alle andre blir allerede krevd alt for mye i inngangsbillett, akkurat som med fotballkamper. Det er greit nok om du foretrekker løsninger som vil øke prisene ytterligere og blir fascinert av det (dette som går under konsevkensanalyse). For meg anser jeg det som en symptom på en av de verste sykdommene som herjer menneskeheten; grådighet. Men la dem gjerne fortære seg selv i pengejaget. Folk setter prislapp på seg selv, det er det mest ironiske med det hele. Livet er tross alt en bindestrek, ikke et valutategn.
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 "Om du liker at folk presser opp priser på screenplay så liker du også at prisene på din kinobillett presses opp." Jepp. Og livet er verken en bindestrek eller et valutategn, din gærne gamle mann.
Dotten Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er kanskje gærn (jeg håper virkelig det), men ta deg en tur på en gravplass så vil du se at livet er en bindestrek. For der står det når du er født og når du døde. Midt i mellom står livet ditt. Utformet som hva? Jo, en bindestrek. Bindestreken er livet ditt (Nå kan du sikkert få erstattet bindestreken med dollartegn om man ønsker det, men det gir ikke helt samme mening).
clyck Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Hei! Fant akkurat denne film-sida, og ble gledelig overrasket da jeg så hvor aktive folk var her, og hvor mye som hadde blitt skrevet her. Vil bare si at jeg har laget en blogg der jeg skriver anmeldelser om filmer jeg har sett, og kommer til å se, osv. Så det jeg ønsker er at dere skal gi meg forslag. Dere kan gjerne gå inn på siden og skrive der, eller gi meg forslag til filmer over diskusjon.no Link til blogg: www.filmentusiasten.blogspot.com MvH Christian
BadSmile Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Reklame er vel no good her? Edit: Eller kanskje ikke. Endret 21. januar 2009 av BadSmile
CCola Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Hei! Fant akkurat denne film-sida, og ble gledelig overrasket da jeg så hvor aktive folk var her, og hvor mye som hadde blitt skrevet her. Vil bare si at jeg har laget en blogg der jeg skriver anmeldelser om filmer jeg har sett, og kommer til å se, osv. Så det jeg ønsker er at dere skal gi meg forslag. Dere kan gjerne gå inn på siden og skrive der, eller gi meg forslag til filmer over diskusjon.no Link til blogg: www.filmentusiasten.blogspot.com MvH Christian Forslag til filmer? Vil du at alle skal skrive alle filmene vi liker? Hva med å bare følge med i tråden her?
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er kanskje gærn (jeg håper virkelig det), men ta deg en tur på en gravplass så vil du se at livet er en bindestrek. For der står det når du er født og når du døde. Midt i mellom står livet ditt. Utformet som hva? Jo, en bindestrek. Bindestreken er livet ditt (Nå kan du sikkert få erstattet bindestreken med dollartegn om man ønsker det, men det gir ikke helt samme mening). Jeg kan fortsatt ikke forstå relevansen, men hvis jeg skal erstatte det med noe så ville det blitt en <3.
Juleniss1 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er kanskje gærn (jeg håper virkelig det), men ta deg en tur på en gravplass så vil du se at livet er en bindestrek. For der står det når du er født og når du døde. Midt i mellom står livet ditt. Utformet som hva? Jo, en bindestrek. Bindestreken er livet ditt (Nå kan du sikkert få erstattet bindestreken med dollartegn om man ønsker det, men det gir ikke helt samme mening). Nå er det hverken meningen å ødelegge dine dyper digresjoner om livet, eller utfordre dine kunnskaper om gravsteiner. Men så vidt jeg har fått med meg, er det helst et kors foran dødsdatoen til folk (for å signalisere at dette er -- ja du skjønte det -- dødsdatoen), og ingen bindestrek. Så hvis livet til mitt skal være enten mellomrommet i mellom datoene, eller korset foran dødsdatoen må jeg si at du er full av jåss igjen. Men jeg skal selvsagt ikke bestride hvordan gravsteinstandarden er i Bergen -- aldri vært så heldig å få besøkt en bergensk kirkegård.
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Juℓenissen: Jeg er ca like bergensk som Dotten, og jeg aner ikke hva han snakker om. Jeg mistenker at han har lest ex.phil. igjen.
Juleniss1 Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Beklager Dorian, du kan umulig være like bergensk som Dotten -- han har tross alt vært bergensk mye lenger enn deg.
blob saget Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Så nettopp The Exorcism of Emily Rose, og ble positivt overraska. Forventa meg noe mer hjernedødt, men den var da ganske bra. Scenene hvor de viser at Emily er besatt er fantastiske, mens mye av det andre er nesten middelmådig. Jeg likte den i hvert fall ganske godt. Flere som deler samme mening, eller er uenige?
Thend Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Beklager Dorian, du kan umulig være like bergensk som Dotten -- han har tross alt vært bergensk mye lenger enn deg. Det er vel få som har hatt eller vært noe(n) som helst lenger enn store D.
Dotten Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Juℓenissen: Jeg er ca like bergensk som Dotten, og jeg aner ikke hva han snakker om. Det er hentet fra Kåre Valebrokk, kan dessverre ikke ta æren for den (han ble bedt om å oppsummere sitt liv, han svarte "en strek"). Det har for ordens skyld fint lite med ex.phil eller noe annet akademisk mambo-jambo, jeg bare er sånn. Det er to streker her som symboliserer to liv, tallene viser starten og slutten (for de som enda ikke har tatt den); Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Men det gjelder å se positivt på det, spin it. Jim Carrey har skjønt det (eller han har skjønt at Jimmy Stewart (uberallesskuespilleren) har skjønt det); Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Se filmen hos Youtube Men slapp av Dorian, det kommer til deg som alle andre. Jeg kan love deg det. Boblene vi lever i har en tendens til å sprekke. Jeg bare venter på når min nåværende boble sprekker for å bli erstattet av en ny en. Nuh, er det noen filmer der ute som har potensiale til å være boblesprekkende? Bergman har jo et par, Aronofsky også. Vi burde ha en liste over boblesprekkende filmer (om vrøvlet mitt ikke er forståelig; boblesprekkende = paradigmeskifte i ens liv på små eller store områder)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå