Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bob_3: fått tak i An Evening with Kevin Smith-filmene? De burde du se til slutt. Han forteller masse gode historier fra lagingen av de andre filmene i spørrerundene på uniene.

Har ikke fått rota meg til det ennå. Pga dollarkursen, er jeg nødt til å splitte opp i 3 forsendelser, og det blir mye penger for 3 dvder. Har en kompis som har de "til overs", får høre om han fortsatt er hypp på å selge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De er vel vært å få med seg, 12-13 timer med moro og gode Kevin Smith historier.

Edit:

@Speik.

Det er kommet tre stykker så langt, og en fjerde ble annongsert på slutten av den tredje. Da skal han vist en tur til Australia.

Endret av Manx
Skrevet
Begge to er å finne i sin helhet på youtube.

Jeg gidder da ikke sitte og se film på youtube. Snakka med Zaeira nå(tidligere forumbruker her), han selger meg de to første. Fått helt dilla på Kevin Smith, mannen er genial. Digger at det alltid er introduksjon før filmen, hvor han prater mye piss.

Skrevet

Clerks 1 og 2 samt Jay and Silent Bob Strike Back er geniale filmer, men jeg må innrømme at jeg faktisk skrudde av Mallrats etter en halvtime. Syntes det rett og slett var dritt.

Skrevet

Zack & Miri og Mallrats er de to svakeste filmene hans, indeed. Men de ligger fortsatt på 7/10, så veldig svakt er det ikke. Chasing Amy er en fantastisk film, den tok meg virkelig på senga. Clerks I & II er genialitet(I-ern ligger et godt stykke foran), og Dogma er tidvis jævla morsom.

Skrevet
Begge to er å finne i sin helhet på youtube.

Jeg gidder da ikke sitte og se film på youtube. Snakka med Zaeira nå(tidligere forumbruker her), han selger meg de to første. Fått helt dilla på Kevin Smith, mannen er genial. Digger at det alltid er introduksjon før filmen, hvor han prater mye piss.

Det var det samme hos meg for noen få måneder siden. Kjøpte alle tre "kveldene" (fant en fin samling med begge de to første - fire discer, og kjøpte den tredje separat). Jævlig mye bra denne karen har å si, men for å være ærlig, så synes jeg de to første er laaaaaangt bedre enn den tredje. Den tredje har veldig mye å gjøre med makabre ting som skjer med den lille bikkja de har skaffet seg.

Mens vi er inne på Kevin Smith, finnes det egentlig noen mer spesielle utgivelser av filmene hans? Clerks har jeg 3-disceren av, men hva med Dogma, Mallrats, Chasing Amy, Jersey Girl osv? Det finnes visst en milliard Chasing Amy versjoner, men hvilken en er verd å skaffe? Criterion-utgaven virker jo helt ribbet for ekstramateriale og alt.

Anyone?

Skrevet
Fikk The Green Mile i dag. Verdt å prioritere?

Så absolutt! Likte du Shawshank, faller The Green Mile ganske sikkert i god smak! Den er vel over 3 timer lang, men jeg har ikke kjedet meg et sekund i løpet av de gangene jeg har sett den.

Skrevet
Fikk The Green Mile i dag. Verdt å prioritere?

Så absolutt! Likte du Shawshank, faller The Green Mile ganske sikkert i god smak! Den er vel over 3 timer lang, men jeg har ikke kjedet meg et sekund i løpet av de gangene jeg har sett den.

Ok, slike svar var det jeg var ute etter. Da blir det sikkert The Green Mile på søndag. :)

Skrevet

Ser John Cena er tilbake med en film hvor dama hans har blitt kidnappet og han prøver å redde henne, The Marine ehh jeg mener 12 Rounds (trailer under linken) er laget av Renny Harlin så da kan det jo bli litt moro (tror jeg, i hvertfall litt).

The Marine ble jo reddet av Robert Patrick, tror ikke 12 Rounds har den samme fordelen. Kan se ut som om alt ligger på skuespiller "talentet" til Cena :scared:

Er den over 3 timer lang? Trodde den var 1,5 time eller noe sånt.

3.08 for å være nøyaktig, men den såpass bra at man glemmer tiden når man ser den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...