Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
EDIT: Ringene Herre: Atter en Konge er favorittfilmen min og har vært det i 5 år nå. ;)

For meg ble den dessverre bare en forbedret utgave av "At the worlds end" :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ehm. Jaok.

LITT forskjell mellom LOTR: TROTK og POTC: ATWE..

Agreed! LOTR: TROTK er en av de beste filmene jeg har sett. Har og lest boka så fikk kanskje litt ekstra følelser for filmen.

Skrevet
Ehm. Jaok.

LITT forskjell mellom LOTR: TROTK og POTC: ATWE..

Agreed! LOTR: TROTK er en av de beste filmene jeg har sett. Har og lest boka så fikk kanskje litt ekstra følelser for filmen.

LOTR-filmene er blant de beste filmene som fins. Den siste Pirates of the caribbean-filmen var rett og slett et makkverk. Kjedet meg enormt da jeg så den.

Skrevet (endret)

Pirates er noe surrete vås i forhold til Ringenes Herre. Pirates 3 er bare en desperat kamp for å knyte alle de løse trådene sammen.

Endret av Thrusthamster
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Den var jo aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaltfor lang-

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Jeg så den to ganger på kino da(pga jobb) det var slitsomt-

Skrevet
Pirates-trilogien er langt ifra like episk som LOTR-trilogien.

Nå kan vel ikke Pirates-triologien selv i den videste forstand av ordet beskrives som episk, så det er vel da ikke rart at den ikke er like episk som LOTR-triologien (som faktisk er en episk triologi).

Slutt å misbruk ordet episk; episk betyr ikke bra. Episk film er en egen sjanger.

Skrevet
Pirates-trilogien er langt ifra like bra som LOTR-trilogien.

Enig.

:dremel:

Ingen som ser likheten i kampene? Med humoren og sånt?

Humoren i LOTR er det som trekker ned filmopplevelsen for min del. Gimli og Legolas teller uruk-haiene de dreper, og Gimli roper "ENDELIG!" når han får slåss, for han måtte vente.

Men på en annen side har det sin sjarm, egentlig..

Skrevet
Pirates 3 er bare en desperat kamp for å knyte alle de løse trådene sammen.

& they failed

I forhold til LOTR kan jo ikke POTC måle seg, men POTC som underholdningsfilm skuffer ikke syntes jeg. Det er nok også en film hvor man bare må ta opp popcornskåla, skru av alt som heter tenking, og nyt. :thumbup:

Skrevet
Humoren i LOTR er det som trekker ned filmopplevelsen for min del. Gimli og Legolas teller uruk-haiene de dreper, og Gimli roper "ENDELIG!" når han får slåss, for han måtte vente.

Hvorfor??

Skrevet
Men på en annen side har det sin sjarm, egentlig..

Det er fantasy, ikke realisme. Sjarm er det riktige ordet.

@Otth: Det er ikke snakk om misbruk av ordet "episk", det er vel heller snakk om en språklig utviklig som de senere årene rett og slett har omdefinert ordet. Det er ikke lenger reservert til Gone With The Wind og Casablanca, men en mer generell beskrivelse som kan erstattes med stor, massiv, omfavnsrik osv.

Skrevet (endret)

Husker jeg så på Supergirl mange ganger når jeg var liten. Fikk nesten litt til å ta et gjensyn.

Ang. favorittfilm så har jeg alltid syntes det har vært vanskelig å velge, men Ringenes Herre er definitivt høyt oppe sammen med Atonement og Rat Race.

EDIT: Denne skulle egentlig komme under Dotten sin post, men glemte å refreshe :p

Endret av haarod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...