Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel hatt The Matrix som favoritt helt siden jeg kjøpte den på VHS på en Narvesen-kiosk :p Men etter at jeg så The Elephant Man i sommer, har jeg vært veldig usikker. Tror egnetlig ikke jeg kan plukke ut én film lenger...

Skrevet

Ikke jeg heller. Jeg har The Matrix som favorittfilm, men det har litt med hvordan den fikk meg til å åpne øynene for film. Men jeg klarer ikke engang å lage en topp 10-liste, så...

Skrevet (endret)
Anbefal meg en bra komedie, du.

Jeg har en en (egentlig altfor) bred smak i komedier, og anbefaler derfor glatt disse;

The Party

The Pink Panther (1963)

A Shot in the Dark

The Return of the Pink Panther

The Pink Panther Strikes Again

Revenge of the Pink Panther

(ja, jeg liker Peter Sellers...han og Blake Edwards har mange av tidenes beste komedier på samvittigheten! Glem heller ikke Herbert Lom!!! :D )

UHF

The Adventures of Ford Fairlane

Cool Runnings

Mystery Men

Jeg nevner videre i fleng Politiskolen (i alle fall 1, 2 og 3), de fleste Mel Brooks filmene, Bill&Ted filmene, Waynes World, Smokey & The Bandit, The 'Burbs, Major League, Three Amigos, National Lampoon's Vacation filmene, det meste til Kevin Smith, Taxi filmene, osv.... ler du ikke av noen av disse filmene sier jeg bare takk og farvel!

edit; og når vi først er inne på humor, så eier ikke fyren som har redigert innlegget mitt det i det hele tatt. Eller så er det nok en som sliter med ironi og den biten der... :roll:

Endret av mjau
Fjernet unødvendig kommentar om annen bruker
Skrevet

Fear and Loathing in Las Vegas har vært favorittfilmen min i rundt et år nå. Jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har sett denne etter en joint.

Skrevet (endret)

Being John Malkovich har vært en av mine favorittfilmer i 5 år nå. Starship troopers har vært en av mine absolutte favoritter helt siden jeg lånte den i en lokal videosjappe i 97'. Og de to nyere som har inntatt plassen, "Gattaca" og "Dark City", har stått på listen i en 2-3 år.

Edit: God komedieliste. Men vil også anbefale Caddyshack som en fabelaktig komedie!

Endret av SgtKabukiman
Skrevet (endret)
Ringenes Herre er 100% uforståelig
100% og greier? Du skjønner ikke at folk kan like den litt engang?

Man snakker alltid om seg selv og sine meninger på dette forumet. For han er det 100% uforståelig.

Og han har ikke sett den engang. :p

EDIT: Ringene Herre: Atter en Konge er favorittfilmen min og har vært det i 5 år nå. ;)

Endret av Thrusthamster
Skrevet (endret)

Btw, noen som vet når LOTR kommer ut på BD?

Edit:

Hvorfor heter det BD? Er det av: Blu Ray Disc?

Endret av Iiluminati
Skrevet
Noen som har en favorittfilm de har elsket lenge og ikke byttet ut?

Bare en? Har mange, men kan ta en på sparket som jeg har elsket siden jeg så den for første gang i Tancred salen i Filmens Hus i 1997 (mener jeg og huske, var under filmdagene hvor bl.a. Harald Zwart hadde foredrag).

La Cité des enfants perdus

Skrevet

Jeg har nå prøvd å finne ut nøyaktig hvor lenge Die Hard har vært min, den har vært det siden første gang jeg så den, Jeg så Die hard 2 først når jeg var 11 og tror jeg var 13 når jeg endelig fikk sett nr.1 i så fall har den vært min favoritt i snart 11 år

Skrevet
Btw, noen som vet når LOTR kommer ut på BD?

Edit:

Hvorfor heter det BD? Er det av: Blu Ray Disc?

Siste jeg leste var ved utgivelsen av The Hobbit, men har ikke lest noe som kan bekreftes.

Skrevet
Noen som har en favorittfilm de har elsket lenge og ikke byttet ut? :p Faren min hevder at Deer Hunter er hans favorittfilm, og det har den vært siden han så den på kino i '78. Det er style. :mrgreen:

Superman: the Movie har vært en favoritt siden 80-tallet. Ellers er det heldigvis blitt en god del flere filmer som jeg er veldig entusiastisk og lidenskapelig engasjert i på nær fanboyvis. Det e' berre lekkert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...