Sveern Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Hehe, da sitter jeg fast med særemnet mitt igjen Noen som vet hva shot er på norsk?
Dorian Gray Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 (endret) Shot brukes mye i Norge, men man kan også si "et klipp". Som også kan bety et kutt mellom to scener. Det er ikke enkelt. Innstilling har jeg aldri hørt før, men så vet ikke jeg hva jeg snakker om. Endret 27. november 2008 av Dorian Gray
Juvenal Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 (endret) Innstilling er den vanlige termen, tror jeg. EDIT: Damn, skummelt hvor fort folk poster innimellom:P Er ikke klipp mer retta mot overgangen mellom to "shot"? Endret 27. november 2008 av Juvenal
Speik Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 En tagning, et klipp, eller vi sier ofte bare "et bilde", spesielt på storyboard-nivå.
Dorian Gray Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 (endret) Jeg tror vi nettopp beviste at shot egentlig er det smarteste. Norsk azz. Endret 27. november 2008 av Dorian Gray
Sveern Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Dæven, dere er kjappe Skrev det slik jeg: "Dette er et vanlig brukt shot (innstilling, tagning eller klipp, vanskelig å finne et norsk ord som passer)" Takker
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 (endret) Noen her inne som har sett Great Expectations(46)? Går på filmklubben i dag, men fornuften tilsier at man skal lese på eksamen. Det jeg egentlig lurer på, er om det er (skikkelig hardcore)britisk aksent som snakkes? For å se 2 timer utekstet film med aksent fra helvete er lite meningsfullt. Endret 27. november 2008 av Bob_3
Dorian Gray Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Britisk er jo noe av det enklere å forstå for de som har lært engelsk her i Norge. Det er ikke akkurat snakk om Pitt i Snatch, dette er jo The Queen's English med Lawrence Olivier-uttale.
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Så lenge uttalen er nogenlunde forståelig, og det ikke brukes haugevis med slang er det all good.
Juvenal Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Say what? Britisk er smørje fra ende til annen, vi har jo vokst opp med amerikansk masseproduksjon^^ Lydsporet på samle gamle filmer er jo mer støy enn noe annet, så er veldig vanskelig å få med seg handlingen uten subs. Mulig jeg er retard, men.
Nistelrooy Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 The Fountain begynner på Canal+ Drama nå. Tenkte jeg skulle se den. Har store forventninger. Håper den er like bra som folk sier.
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Say what? Britisk er smørje fra ende til annen, vi har jo vokst opp med amerikansk masseproduksjon^^ Lydsporet på samle gamle filmer er jo mer støy enn noe annet, så er veldig vanskelig å få med seg handlingen uten subs. Mulig jeg er retard, men. Men i dag er det digital visning på Nova, derfor joiner du meg^^ Satser på at filmen er restaurert sånn nogenlunde, og at støyen ikke kommer i første rekke.
Hrodebert Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 (endret) The Fountain begynner på Canal+ Drama nå. Tenkte jeg skulle se den. Har store forventninger. Vel, er Darren Aronofsky som har regi som forøvrig er samme man som skal lage en ny RoboCop film i 2010 Gjett om det er en som gleder seg... Endret 27. november 2008 av roberteh
Juvenal Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Ooh, digitalvisning. Hmm. Skal se hvor langt jeg kommer med lesinga. Dessuten så har jeg sett den alternative South Park-"versjonen", så det kunne jo vært kult
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Vel, er Darren Aronofsky som har regi som forøvrig er samme man som skal lage en ny RoboCop film i 2010 Gjett om det er en som gleder seg... Robocop kunne utvilsomt trengt en nyinnspilling. Originalen var mildt sagt middelmådig.
Juvenal Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Den tok seg sterkt opp mot slutten, men den er en av de større skuffelsene jeg har kommet over.
Heilage Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Vel, er Darren Aronofsky som har regi som forøvrig er samme man som skal lage en ny RoboCop film i 2010 Gjett om det er en som gleder seg... Woah, fett. De gamle RoboCop-filmene suger jo hardt, men de har unektelig en utrolig sjarm ved seg. Kan tenke meg at den historien, gjort moderne mtp. manus og det visuelle kan bli utrolig tøft.
Juleniss1 Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Psh. Originalen er en skikkelig godfilm.
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Hvis man liker elendig stop-motion og stokk dumme karakterer så Som Juvenal sier, den tar seg litt opp mot slutten, men det redder kun stumpene av helhetsinntrykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå