Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Shot brukes mye i Norge, men man kan også si "et klipp". Som også kan bety et kutt mellom to scener.

Det er ikke enkelt. Innstilling har jeg aldri hørt før, men så vet ikke jeg hva jeg snakker om.

Endret av Dorian Gray
Skrevet (endret)

Innstilling er den vanlige termen, tror jeg.

EDIT: Damn, skummelt hvor fort folk poster innimellom:P Er ikke klipp mer retta mot overgangen mellom to "shot"?

Endret av Juvenal
Skrevet

Dæven, dere er kjappe :)

Skrev det slik jeg: "Dette er et vanlig brukt shot (innstilling, tagning eller klipp, vanskelig å finne et norsk ord som passer)"

Takker :)

Skrevet (endret)

Noen her inne som har sett Great Expectations(46)? Går på filmklubben i dag, men fornuften tilsier at man skal lese på eksamen. Det jeg egentlig lurer på, er om det er (skikkelig hardcore)britisk aksent som snakkes? For å se 2 timer utekstet film med aksent fra helvete er lite meningsfullt.

Endret av Bob_3
Skrevet

Say what? Britisk er smørje fra ende til annen, vi har jo vokst opp med amerikansk masseproduksjon^^ Lydsporet på samle gamle filmer er jo mer støy enn noe annet, så er veldig vanskelig å få med seg handlingen uten subs. Mulig jeg er retard, men.

Skrevet
Say what? Britisk er smørje fra ende til annen, vi har jo vokst opp med amerikansk masseproduksjon^^ Lydsporet på samle gamle filmer er jo mer støy enn noe annet, så er veldig vanskelig å få med seg handlingen uten subs. Mulig jeg er retard, men.

Men i dag er det digital visning på Nova, derfor joiner du meg^^ Satser på at filmen er restaurert sånn nogenlunde, og at støyen ikke kommer i første rekke.

Skrevet (endret)
The Fountain begynner på Canal+ Drama nå. Tenkte jeg skulle se den. Har store forventninger.

Vel, er Darren Aronofsky som har regi som forøvrig er samme man som skal lage en ny RoboCop film i 2010 ;) Gjett om det er en som gleder seg...

Endret av roberteh
Skrevet

Ooh, digitalvisning. Hmm. Skal se hvor langt jeg kommer med lesinga. Dessuten så har jeg sett den alternative South Park-"versjonen", så det kunne jo vært kult :p

Skrevet
Vel, er Darren Aronofsky som har regi som forøvrig er samme man som skal lage en ny RoboCop film i 2010 ;) Gjett om det er en som gleder seg...

Woah, fett. De gamle RoboCop-filmene suger jo hardt, men de har unektelig en utrolig sjarm ved seg. Kan tenke meg at den historien, gjort moderne mtp. manus og det visuelle kan bli utrolig tøft. :wee:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...