Gå til innhold

Firefox er tregt, IE er middels, Opera er raskest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du synes det er idiotisk, så er det vel ingen vits i at du deltar i denne diskusjonen?

 

Her er et fint sitat fra firefoxmyths.

Firefox Fanboys are so scared people may actually read this page and make up their own minds that they have gone to great lengths to censor any discussion of this page. Anywhere this page appears they desperately try to have the information removed and will spam all discussions. So far they have been successful in getting this page banned from www.Digg.com. Anyone even posting a link to www.FirefoxMyths.com will have it removed, their account deleted and their IP address blocked. Now why would Digg do this, unless the administration were trying to promote their own agenda. Which apparently includes censoring any perceived negative criticism of the Firefox web browser. When this site was initially submitted on Digg it made the front page in under two hours and was buried to oblivion by the Fanboys in half that time. You have to ask yourself what are they so afraid of? Obviously people reading the factual information presented on this page, instead of the misinformation fed to them by the Fanboy community. It really is that simple.

Det er det i uthevet skrift jeg ønsker å sette fokus på med denne tråden.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Heisann! Vil bare takke for denne posten! Lastet ned opera nå og prøvde den litt ut.

Fant ut at den laster sider sinnsykt fort. Har brukt firefox til nå, men nå er det slutt, har trodd at det er noe galt med nettet mitt i og med at den åpmer sider ekstremt tregt.

Heia opera!:D

Og det beste: Alle mine bookmarks fra firefox ble overført til opera!

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
IE7 er ingen dårlig nettleser, og den vinner jo over Firefox 2.0 på mange områder.

7226886[/snapback]

Som for eksempel?

7227136[/snapback]

Jeg trekker tilbake den påstanden. ;)

 

Men en påstand holder jeg meg ved, og det er at Opera 9 er den soneklare vinneren over alle nettlesere til dags dato.

7227492[/snapback]

Kanskje til noen målinger av diverse hastigheter og standarder, men ikke for min brukeropplevelse. Jeg synes det er noe urimelig å klandre folk i Audi, bare fordi en liker Koeningsegg og kommer fra 0-100 noe raskere :)

 

Jeg har Opera intallert, men nesten hver gang støter jeg på små problemer som irriterer meg fordi jeg ikke støter på dem i FF. Så jeg tror jeg ikke selger min Audi på en stund til. Klart har Firefox ting å jobbe med om de vil bli bedre på oppstartshastighet osv, men for min del så er ikke det som får meg til å like en browser til å begynne med.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Det er ikke bare oppstartshastighet som er argumentet for hvorfor Opera er bedre. Ser ut som veldig mange har hengt seg opp i akkurat det...

7227606[/snapback]

 

Nei det ser jo ut som det er en hel del funksjoner i Opera er raskere på ved testing på en 800Mhz prossessor og 256 MB RAM (Fra tabellen på første side). Noe jeg vil tro vil være mindre merkbart på maskiner med høyere spesifikasjoner. Og om så er tilfellet vil min brukeropplevelse som sådan stå over en mindre hastighetsforbedring ved surfing o.l.

 

EDIT: leifer.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
IE, Firefox, and Safari ship with HTTP pipelining disabled by default; Opera is the only browser I know of that enables it. No pipelining means each request has to be answered and its connection freed up before the next request can be sent. This incurs average extra latency of the round-trip (ping) time to the user divided by the number of connections allowed. Or if your server has HTTP keepalives disabled, doing another TCP three-way handshake adds another round trip, doubling this latency.

[...]

Firefox has this disabled supposedly because some proxies, some load balancers, and some versions of IIS choke on pipelined requests. But Opera has found sufficient workarounds to enable pipelining by default. Why can't other browsers do similarly?

Lenke til kommentar
IE, Firefox, and Safari ship with HTTP pipelining disabled by default; Opera is the only browser I know of that enables it. No pipelining means each request has to be answered and its connection freed up before the next request can be sent. This incurs average extra latency of the round-trip (ping) time to the user divided by the number of connections allowed. Or if your server has HTTP keepalives disabled, doing another TCP three-way handshake adds another round trip, doubling this latency.

[...]

Firefox has this disabled supposedly because some proxies, some load balancers, and some versions of IIS choke on pipelined requests. But Opera has found sufficient workarounds to enable pipelining by default. Why can't other browsers do similarly?

7228260[/snapback]

Så er spørsmålet: Skal man laste sidene raskere fordi det er nyttig, eller fordi man må få tilfredsstilt en stoppeklokkefetisj? Jeg synes IE, Firefox og Opera er raske nok, og tenker aldri på hastigheten med noen av dem.

Lenke til kommentar

folk har ulike kriterier/behov. Det overrasker meg ikke.

Men Opera har nå iallefall beviselig raskere oppstart og lasting av sider. howtocreate har også skrevet om dette.

 

Men at ikke alle synes hurtighet er viktigst overrasker meg lite. Hvis Opera kun kunne tilby hurtig nedlasting av sider, og ikke noe av alt det andre de har, hadde jeg neppe brukt Opera i dag. Man må se på helheten før man bestemmer seg, og sjøl har jeg lite imot at folk velger Firefox. (Men jeg vil jo anbefale folk Opera, hvis noen spør meg :p)

Lenke til kommentar
Skal man laste sidene raskere fordi det er nyttig, eller fordi man må få tilfredsstilt en stoppeklokkefetisj?

7228364[/snapback]

Det hever hele brukeropplevelse. Laster man en side i Firefox, kommer den puljevis og det hele føles litt hakkete. Laster man en side i Opera, glir den inn mykt og fint på ekstremt kort tid. Man slipper å føle at elementene laster etappevis. Man blir fort vant med å ha så behagelig lasting av sider, at det føles ille i andre nettlesere.

 

Den hakkete scrollingen (ja, jeg vet det kan fikses med extension) i Firefox er ganske merkelig. Når man er vant med den myke scrollingen i Opera er det rett og slett utrivelig å surfe med Firefox. Det er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Skal man laste sidene raskere fordi det er nyttig, eller fordi man må få tilfredsstilt en stoppeklokkefetisj?

7228364[/snapback]

Det hever hele brukeropplevelse. Laster man en side i Firefox, kommer den puljevis og det hele føles litt hakkete. Laster man en side i Opera, glir den inn mykt og fint på ekstremt kort tid. Man slipper å føle at elementene laster etappevis. Man blir fort vant med å ha så behagelig lasting av sider, at det føles ille i andre nettlesere.

7229530[/snapback]

Opera laster ned ganske "etappevis" til tider den også. Først artiklene, bilder, så frames på sidene. Så ikke så mye forskjell på Opera 9 og Fx 2.0 nå. Hva angår scrolling vet jeg ikke, men jeg har et valg for "smooth scrolling" uten bruk av extensions.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...