Gå til innhold

Firefox er tregt, IE er middels, Opera er raskest


Anbefalte innlegg

Den falske metoden? Er den så forbanna falsk, da?

7333888[/snapback]

Ja, det er blitt allment akseptert at Firefox er tingen på grunn av denne formen for markedsføring. Situasjonen "IE er elendig" er blitt utnyttet for å fremme et annet produkt. Resultatet er at alle Web2.0-folk går god for den, og det har utrolig stor påvirkning. Det viser jo tydelig igjen i webkafeen. :)

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så gjorde flesteparten det valget basert på en stor hype, og når jeg leser "ikke pokker om det skal installeres noe Opera på min maskin" i webkafeen, så skjønner jeg at noe er galt. Det som er galt, er at det har blitt en slik allmen akseptabelhet at Firefox er det eneste og beste alternativet blant Web 2.0-folk. Et miljø hvor idealismen rår, og et miljø som har sterk påvirkningskraft.

 

Dette er argumentert for side opp og side ned allerede i denne tråden. Ja, til og med i førsteinnlegget. Så les der, dere som kommer med de samme motargumentene/spørsmålene hele tiden.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Du kommer jo med samme påstand hver gang også...

 

Opera må lære seg å markedsføre seg riktig, se hva firefox har som de mangler, kopiere og gjøre det bedre, for så å få browseren ut til folket. Det er firefox som er en store browseren for mange, og da må opera faktisk jobbe for å få brukere hvis de vil det.

 

Et godt eksempel på dette er Wii, nå som alle consoller prøver å få best mulig grafikk prøver Nintendo en annen måte, og det går jo som varmt hvetebrød.

 

Hvis de vil ha at folk skal innse at det er Opera folk må velge fordi den er raskest i hva enn, så må de lære seg å reklamere...

Lenke til kommentar

Hvilken påstand?

 

Brukerene av Opera klarer fint å markedsføre den. Noe av poenget med denne tråden er akkurat det. Når du sier at Opera skal se hva de mangler i forhold til Firefox, så mistenker jeg deg for ikke å ha lest mange innlegg i denne tråden. Da tror jeg heller du ikke har grunnlag for å si at jeg kommer med det samme hele tiden.

 

Det har seg nemlig slik at Firefox og andre nettlesere har "lånt" det meste av funksjoner fra Opera. Så det er stikk motsatt. Det er Firefox som stadig inkluderer nye ting, som Opera har hatt i årevis.

 

Du bør sjekke opp fakta før du kommer påstander.

Lenke til kommentar
Hvis de vil ha at folk skal innse at det er Opera folk må velge fordi den er raskest i hva enn, så må de lære seg å reklamere...

7334685[/snapback]

2 spørsmål:

 

Det vil si at man må bli hjernevasket av reklame for å kunne velge produkter?

 

Hvem er det som ikke har hørt om Opera, som er en noen lunde oppegående nettsurfer?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

"Det som er galt, er at det har blitt en slik allmen akseptabelhet at Firefox er det eneste og beste alternativet blant Web 2.0-folk. Et miljø hvor idealismen rår, og et miljø som har sterk påvirkningskraft."

 

"Det er blitt allment akseptert at Firefox er tingen på grunn av denne formen for markedsføring."

 

"Jeg tror grunnen til at folk bruker Firefox er fordi de er bitt av idealismen."

 

Hvis de klarer å markedsføre Opera godt nok hva er problemet? Jo, som du har sagt er brukere blitt "forhekset" av Firefox, slik at de ser bare den browseren som den beste. Hva er det med Firefox som gjør at folk ikke drar fra den da? Allmennheten sier at du SKAL bruke firefox og ingen andre browsere?

 

Ser ærlig talt ikke hva som er så spesielt med Opera eller Firefox. Hvis en IE bruker uten noen kunnskaper ville jeg synes at det er 50/50 på hva han tilfeldigvis velger hvis han hadde lest begge sidene. Kunne like godt sikkert prøvd Opera litt mer, men bare tanken på at jeg faktisk 100% sikkert ville ha uinstallert det etter et par min er en trist tanke, fordi jeg har så pokkers mange bookmarks, og nekt å flytte dem over for å få et annet design og 1 sec raskere loadingtid på sidene?

 

Hvis det er slik at firefox stadig legger på nye ting, så må de gjøre noe rett, de klarer ikke holde på brukere pga at det var kult for noen år siden å ha firefox.

Lenke til kommentar
Hvis de vil ha at folk skal innse at det er Opera folk må velge fordi den er raskest i hva enn, så må de lære seg å reklamere...

7334685[/snapback]

2 spørsmål:

 

Det vil si at du må bli hjernevasket av reklame for å kunne velge produkter?

 

Hvem er det som ikke har hørt om Opera, som er en noen lunde oppegående nettsurfer?

7334701[/snapback]

 

Hvis en bedrift har et pokkers bra produkt(som i dette tilfellet er gratis som de konkurrerende produktene) så nytter det ikke å holde seg på en side på internet og håpe folk sprer budskapet for dem. Det er reklame som påvirker folk, hvis Opera satser på at bevisste brukere så er jo det helt greit, men da får de ikke samme mengde folk som Firefox. Harsh but true... Det spawner jo konstant nye surfere på nettet, etter en stund så merker de at IE gir dem problemer, og da ser de reklamen om en eller annen browser som er bedre enn IE.

 

Siden det er reklame om Firefox så når de også ut til de folkene som er sårbare i øyeblikket :p

Lenke til kommentar
fordi jeg har så pokkers mange bookmarks, og nekt å flytte dem over for å få et annet design og 1 sec raskere loadingtid på sidene?

7334772[/snapback]

Igjen har du ikke sjekket om det du sier stemmer.

Dette er ingen stor jobb:

 

 

Henrik: Jeg trodde du brydde deg om å argumentere mer rasjonelt enn de argumentene du sa deg enig i nå. :nei:

Lenke til kommentar

Behøver du 20 linjer for å si at Firefox har markedsført seg bedre, eller behøver du 1? Han sier mer enn det. Han sier at folk ikke er interessert i å bruke et program som ikke er markedsført skikkelig.

 

Dette er jeg uenig i. På Internett er det jungeltelegrafen som markedsfører, og mesteparten av oppmerksomheten Firefox har fått, har ikke kostet en krone. Web 2.0-folk smykker sidene sine helt frivillig med "get Firefox" og lignende. Det er en hype, og ingen markedsføring.

Lenke til kommentar

Markedsføringen har ikke feilet. Det er mange mennesker som bruker Opera, og faktisk flere enn tallene viser. Grunnen er enkel: Tidligere versjoner identifiserte seg som IE ved default, for ikke å bli blokkert ute fra motarbeidende nettsteder. Man kan velge å identifisere seg som Mozilla, IE eller Opera selv, men ikke alle har vært klar over det. Tenker meg at Firefox ikke kan identifisere seg som Opera jeg. I Firefox-verden virker det jo som om Opera ikke eksisterer.

 

Siterer poenget mitt med denne tråden, et poeng dere som er fanboys av ideologier vanskelig klarer å innse:

 

Suksessen skyldes i all hovedsak de mange sikkerhetshullene som ble avdekket i Internet Explorer, og takket være massive kampanjer hvor Microsoft ble hengt ut på det groveste for nettleseren sin, kapret Mozilla markedet for alle som vil være "in". Dette har grodd seg såpass fast i folket, at de fleste sitter og tror at Firefox er den beste nettleseren. Det er, dessverre for firefoxfansen, en sannhet med kraftige modifikasjoner.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...