Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe med å anbefale et brett for meg, ufattelig vanskelig å orientere seg i jungelen av teknologier og begreper.

 

Vekt: 65-70 + utstyr.

Nåværende utstyr: Burton Blunt 08ish, 158cm. Camber. Burton Moto boots, Burton bindinger som jeg ikke husker hva er.

 

Byttelånte til meg et LibTech Skate Banana 152cm med rocker og magnetraction et par turer i jula, likte hvor mye smidigere det var i skogen samt hvor lekent det var, men samtidig følte jeg Blunt'en er bedre når jeg lander en rotasjon, føles som det ikke spinner ut like lett. Mulig dette skjedde fordi LibTechen var endel kortere, usikker.

 

Kjører helst bakkenært pudder, både vindpakket, bratt og skog, men brettet må også takle drittforhold som kommer i bakken når det blir oppkjørt. Liker å leke på småhopp og dropp. Railer ikke og holder meg til mellomstore kickere når jeg svinger innom parken.

 

Sett på Nitro Team Gullwing og GNU Billy Goat.

 

Noen som har forslag og erfaringer med noen "all mountain" brett som kan være aktuelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Lib Tech Skate Banana er jo reverse/rocker brett, så man har ikke like godt kant grep som feks vanelig camber brett. Så det er lett drifte rundt med banana.

 

K2 Turbo Dream skal være ett meget godt brett. Det er flat - rocker, så det gir mer stabilitet og kant grep enn Skate Banana. Det er også en Thegoodride favoritt. Sjekk ut: http://thegoodride.c...k2-turbo-dream/

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Hvis det er av interesse for noen så endte jeg opp med å kjøpe GNU Carbon Credit 2012 156cm med Union Atlas bindinger. Det er et rockerbrett, men med flat/mellow camber mot tuppene, gleder meg til å få testet det ut til helgen!

 

Jeg spurte også etter tips om ryggskinner her før jul, der endte jeg opp med en Scott ACTI FIT SOFT, denne kjørte jeg med hele julen, 6 dager uten at jeg hadde noe som helst problemer med den, utrolig behagelig skinne som ikke sklir opp eller føles i veien på noen måte, selv når jeg kjører med sekk, anbefales på det groveste. CE 2 godkjent, så skal tåle en skikkelig trøkk også.

 

/Espen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hvor mye tror dere jeg kan få får ett lite brukt 2-3 år gammelt Lib Tech Skate Banana?

Har 3 brett nå... hvor som regel bruker jeg bare ett av de såe :p

1000~1500. Kanskje 2000 om du finner rett kjøper. Som regel legges de ut litt høyt slik at folk kan pruter seg ned.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Har stått på brett i mange år, men sjeldent vært opptatt av specs osv. Bare funnet meg et brett og kost meg liksom. Nå trenger jeg nytt, da mitt er gammelt og slitt med dårlige bindinger. Hvordan er det med lengde osv? Har hørt alt fra at brettet skal nå en til haken eller til nesa. Jeg liker pudderkjøring og kjører mye i skogen, men vil ha et brett som ikke suger i preparerte løyper liksom. Jeg er 185cm og 82kg. Hvordan blir 168 for meg da? Vurderer Ride Slackcountry 168 på brukten, skal være sykt til pudder men undrer meg om det suger til andre ting :D Burde jeg se på noe annet, kanskje et lib tech av annen type?

Lenke til kommentar

168 vil være veldig tungt å kjøre i bakke og skog. Hvis du skal ha et brett som fungerer til alt ville jeg vel ikke gått noe lenger enn 160-162. Skal du derimot ha optimal flyt i puddern kan det hende du må gå opp litt.

 

Vær obs på at det er forskjell på hvor langt brett man trenger fra modell til modell. Vekt og skostørrelse er viktigere enn høyde når du velger lengde på brett...

 

Ville også sett meg om etter et rocker eller hybrid rocker brett, det vil i mange tilfeller gi deg ekstra flyt i pudderen på kortere lengder og derfor samtidig være gode i skogen og bakken...

 

Hvis du ikke kjører noe særlig park eller switch ville jeg kanskje sett på et directional brett som også vil gi deg overlegen flyt i pudder uten at det trenger være så langt. Capita Charlie Slasher er et godt eksempel på slikt brett.

 

Selv gikk jeg fra 158 camber til 156 rocker og forskjellen i pudder er enorm, rockeren flyter mye bedre.

 

/Espen

Lenke til kommentar

168 vil være veldig tungt å kjøre i bakke og skog. Hvis du skal ha et brett som fungerer til alt ville jeg vel ikke gått noe lenger enn 160-162. Skal du derimot ha optimal flyt i puddern kan det hende du må gå opp litt.

 

Vær obs på at det er forskjell på hvor langt brett man trenger fra modell til modell. Vekt og skostørrelse er viktigere enn høyde når du velger lengde på brett...

 

Ville også sett meg om etter et rocker eller hybrid rocker brett, det vil i mange tilfeller gi deg ekstra flyt i pudderen på kortere lengder og derfor samtidig være gode i skogen og bakken...

 

Hvis du ikke kjører noe særlig park eller switch ville jeg kanskje sett på et directional brett som også vil gi deg overlegen flyt i pudder uten at det trenger være så langt. Capita Charlie Slasher er et godt eksempel på slikt brett.

 

Selv gikk jeg fra 158 camber til 156 rocker og forskjellen i pudder er enorm, rockeren flyter mye bedre.

 

/Espen

Lurer på om jeg bare skal kjøpe dette ride slackcountry brettet, var en veldig god pris med bindinger. Så får jeg bare finne meg et mere allround brett hvis jeg suger i løypene :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Skal kjøpe meg Dragon APX brillene nå tenkte jeg.

Så var jeg inne på noen amerikanske sider og så de ligger til rundt 900kr +/- og lurte på om noen har erfaringer med noen amerikanske sider?

 

Det jeg har tenkt å gjøre er å sende til en kompis som kommer hjem til sommeren for å slippe toll og slikt..

 

Så, noen anbefalinger? (Som sender til adresse i Amerika).

Lenke til kommentar
Hei! Skal kjøpe meg Dragon APX brillene nå tenkte jeg. Så var jeg inne på noen amerikanske sider og så de ligger til rundt 900kr +/- og lurte på om noen har erfaringer med noen amerikanske sider? Det jeg har tenkt å gjøre er å sende til en kompis som kommer hjem til sommeren for å slippe toll og slikt.. Så, noen anbefalinger? (Som sender til adresse i Amerika).

 

Dogfunk.com er vel nr.1 spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Skal kjøpe meg Dragon APX brillene nå tenkte jeg.

Så var jeg inne på noen amerikanske sider og så de ligger til rundt 900kr +/- og lurte på om noen har erfaringer med noen amerikanske sider?

 

Det jeg har tenkt å gjøre er å sende til en kompis som kommer hjem til sommeren for å slippe toll og slikt..

 

Så, noen anbefalinger? (Som sender til adresse i Amerika).

Dogfunk.com er vel nr.1 spør du meg.

 

Eller å kjøpe direkte fra Dragon.

Jeg har gjort det noen ganger før, fungerer utmerket men tror du må benytte JetCarrier eller liknende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei, jeg har et Rome Machine 157w 2011 modell og et Nitro team gullwing 159w 2012 modell

som jeg skulle ha solgt har også et par Flow nx2-at 2013 bindinger som passer til sko fra 45 og oppover.

begge brettene og bindingene er kun brukt en halv sesong :)

 

nypris

nitro: 5000

Rome 5300

Flow 3000

 

 

her er en video av nitro brettet og flow bindingene i bruk

https://vimeo.com/64741126

Endret av Tralald
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...