Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke annet enn at jeg har hørt lovord om selve brettet. Regner med at du ønsker noe med god flyt, og ikke nødvendigvis så lekent? Jones Solution har kjempeflyt, og er som en tanks, takler alt slags føre og liker best store svinger i høy fart. Knotekjøring i skogsterreng er et mareritt. Jeg ville undersøkt hvilke bindinger Furberg støtter, voile har jeg hørt flere som ikke har god erfaring med.

Lenke til kommentar

Furberg selges med Split eller karakoram. Split bindingene er visstnok litt lettere enn karakoram. Og brettet kommer i 172cm.

 

Lekent er jo alltid gøy da, men stabilt i fart er også et pluss. Ganske stor svingradius på Furberg, mener det er 18m. Solution er vel mer 10?

Sånn sett passer Furberg meg bra, da jeg kommer fra noen ski med ganske stor radius. Syns det er morsomt å kjøre fort og bruke hele bredden av bakken.

 

Lurer litt på om det ikke blir Furberg, jeg er litt fan av å støtte mindre aktører. De skal ha 13.5k for brett, bindinger og mohair mix feller fra kohla.

 

Er det spesielle støvler til Splitboard eller kan man stort sett bruke vanlige boots?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Ikke en dårlig deal det, sammenlignbart med det jeg betalte for Jones full pakke. Se også om det er mulig å kjøpe skarejern, de må i så fall passe på bindingene. Gull verdt hvis det er litt hardt føre, eller hvis det er et skarelag under puddersnø.

 

Vanlige boots fungerer, men du vil ha så stive som mulig, både når du kjører i dårlig snø, men også når du tarverserer er det om å gjøre å ha så mye støtte sideveis som mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser etter et all around brett og lurer rett og slett på hva slags lengde på brettet jeg trenger. Er ca. 188cm høy og ca. 83 kg tung. Tar det som en selvfølge at brettet må være relativt langt med tanke på høyda. Isåfall, er det vanskeligere å kjøre desto lenger brettet er? Har ikke kjørt på 2/3 sesonger og var vell rundt 180 cm høy om jeg ikke husker helt feil. Har forøvrig skostørrelse 45/46 i vanlige sko, og 46 om ikke 47 i de gamle snowboardskoene som føles litt trange nå. Betyr dette at jeg uten tvil vil måtte trenge et "wide" brett? Husker æ hadde en del problemer når æ først lærte å kjøre at skoen hekta (grep tak) i snøen, føltes ihvertfall slik, og æ mener æ aldri ble helt kvitt dette selv når æ var blitt en viderekommende kjører. Kan dette være nok et tegn på at æ kanskje vil måtte trenge et "wide" brett? Skoene jeg brukte var for øvrig twentytwo med store tykke lisser. Ble litt mer enn æ hadde planer å spørre om no, men det æ i utgangspunktet lurer på, er vel om æ bil trenge et normal eller en såkalt "wide" edition. Takk på forhånd?

Lenke til kommentar

Noen synspunkter angående å bestille brettet i linken nedenfor? Er 188/189 cm høy, 83 kg tung og skostørrelse 46. Tenker på å bestille brette på 165 cm (mak høyde).

 

http://boardshop.no/vinterutstyr/snowboard/snowboard/nitro-team-exposure-wide-ea

 

Linken funket vist ikke, men brettet er Nitro team exposure wide EA

Endret av The Martian
Lenke til kommentar

Spørs litt hva formålet med brettet er. Er det til allround kjøring med lite park kjøring er det greit med 165.

Er det til allround + park + gøy kunne du nok ha valgt et størrelse mindre, selv ved tradisjonell camber. 

Jeg er 193/90kg og kjører 158, med rocker brett. Skulle jeg hatt et brett til fart hadde jeg valgt 163/165. 

Endret av BMWcoupeftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke kjøpt så langt brett for vanlig bruk i bakken hvertfall, kun hvis du vil kjøre spesielt hardt, eller trenger maks flyt i pudder. 165 wide blir fort tungt og vanskelig å kjøre teknisk med. Selv har jeg 156 allround (med rocker) og 158 som pudderbrett, veier 70 kg. Gikk fra 158 camber til 156 rocker for et par år siden, merkbart mer lekent

Lenke til kommentar

Jeg er altså 20kg mer enn deg på 158 :p 

Merker det er litt ustabilt i høy fart, men mye gøyere med mindre brett ja! Har Lib Tech Skate Banana & Rome Agent Rocker. 

Lurte på om jeg skulle kjøpe nye bindinger nå, da jeg har Union Atlas før dem kom med canted footbed. 

Har også Burton Cartel som har canted footbed, men dem er for store... størrelse L, trenger bare M til 44, dvs 44 er litt sånn midt i mellom. Får ikke sentrert bindingen på brettet. Canted footbed er faktisk sykt digg! 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som har erfaring med litt stive boots? Er på utkikk etter noen som jeg kan bruke til topptur blant annet. Fikk testet Deeluxe Spark XV, men jeg syns 4 høvdinger er litt mye å bruke akkurat nå...
 

Burton Moto passet meg veldig dårlig i størrelsene. 

 

Er det noen butikker i oslo/akershus jeg kan sjekke ut da? Var innom surfsnosk8.. Er merket oslo snowboardsenter noe å se på? Whitewater? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...