Gå til innhold

IE7 er klar for nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med IE7 norsk? Etter det jeg ser er ikke den klar for nedlasting  :roll:

7102544[/snapback]

 

Den kommer i desember.

7102553[/snapback]

 

Bah.. :whistle: Men fungerer det greit å installere engelsk IE7 på norsk Windows XP? Noen som har prøvd?

7102985[/snapback]

Burde ikke være ett problem, ser ikke helt at noen skal ha behov for norsk versjon av en nettleser. Kanskje litt i konfigurasjon/preferences, men de fleste som ikke takler dette på engelsk bryr seg vel neppe om dette heller...

Lenke til kommentar
Noen som vet om ie7 faktisk er oppdatert på webteknologier? Eller er det slik at jeg må legge til masse ie7 spesifikke hacks sammen med samlingen av ie6 hacks?

7102889[/snapback]

Ikke spesielt:

7103362[/snapback]

Det var noe annet enn hva de reklamerte med :p

Der testa de sin egen mot firefox 1.5 og rc1 av 2.0 samt ie 6 og 7

Da skulle ie7 greie å vise denne, mens de andre ikke greide det :p

 

*12 timer etter ie7 ble lagt ut ble det første sikkerhetshullet oppdaget*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Hva med IE7 norsk? Etter det jeg ser er ikke den klar for nedlasting  :roll:

7102544[/snapback]

Den kommer i desember.

7102553[/snapback]

Det er jo litt tragisk om den kritiske oppgraderingen av nettleseren skjer 1. November, 1-2 måneder før den norske versjonen kommer. Jeg kan tenke meg det er en del som blir irriterte, og noen som ikke kan engelsk så godt som kommer til å bli frustrerte. Problemet gjelder sikkert i flere land enn bare Norge.

 

Med mange måneders testing av betaer og "lanseringskandidater" så burde Microsoft Norge hatt god tid til å oversette. De endelige språklige rettingene fra siste lanseringskandidat er trolig veldig små og enkelt å gjennomføre kjapt.

Lenke til kommentar
IE7 følger vel ikke W3C standaren serlig godt, og har hørt at man må skrive IE spesifikk kode.

Paul Thurrott skriver litt om det.

Edit: Litt info i denne tråden og.

7102968[/snapback]

 

Browser support summary forteller vel det meste.

 

Men min erfaring til dato er at godt koda sider som funker i FF, funker relativt bra i IE7. Og har hittil ikke hatt behov for noen nye hack.

 

Problemet kommer når man ønsker å utnytte CSS sine mer avanserte muligheter. F.eks. kan CSS brukes til å definere meget god utskrift av nettsider, her har IE langt igjen. En funksjon i CSS som heter arv, fungerer heller ikke, og sånn kan man gjenta.

 

IE7 klarer heller ikke å håndtere korrekt definering av XHTML (dvs som xml), noe som i realiteten ikke betyr så mye, da omtrent alle definere XHTML som text/html.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Hva med IE7 norsk? Etter det jeg ser er ikke den klar for nedlasting  :roll:

7102544[/snapback]

Den kommer i desember.

7102553[/snapback]

Det er jo litt tragisk om den kritiske oppgraderingen av nettleseren skjer 1. November, 1-2 måneder før den norske versjonen kommer. Jeg kan tenke meg det er en del som blir irriterte, og noen som ikke kan engelsk så godt som kommer til å bli frustrerte. Problemet gjelder sikkert i flere land enn bare Norge.

7103405[/snapback]

 

Men vet vi at dette vil gjelde for norske versjonen? Kanskje den norske versjonen ikke blir automatisk oppdatert før 1. januar 2007? Så teit tror jeg nemlig ikke Microsoftfolkene er.

Lenke til kommentar

Dersom jeg velger å installere IE7, hvordan skal man da forholde seg til IE6? Kan man avinstallere denne og/eller er man nødt til å sitte med begge versjonene inntil videre? Liker heller ikke menyene og/eller mangelen på sånne i IE7 (i alle fall ikke det jeg har sett så langt) og lurer på om det er mulig å få en slags "klassisk" visning?

 

Ordentlig NOOB spørsmål dette, men det er ikke like lett for oss gamle karer å henge med alltid... :p

Lenke til kommentar
Det er jo litt tragisk om den kritiske oppgraderingen av nettleseren skjer 1. November, 1-2 måneder før den norske versjonen kommer. Jeg kan tenke meg det er en del som blir irriterte, og noen som ikke kan engelsk så godt som kommer til å bli frustrerte. Problemet gjelder sikkert i flere land enn bare Norge.

7103405[/snapback]

Har det noen gang skjedd at de har sluppet de oversatte utgavene samtidig som den engelske utgaven?

 

Med mange måneders testing av betaer og "lanseringskandidater" så burde Microsoft Norge hatt god tid til å oversette. De endelige språklige rettingene fra siste lanseringskandidat er trolig veldig små og enkelt å gjennomføre kjapt.

7103405[/snapback]

Jeg tror de er for late til å oversette før det er helt ferdig

Lenke til kommentar
Fint for de som bruker IE og har lyst på en nettleser som ikke følger standarder rundt om kring på nette. Men men.

7103374[/snapback]

Personlig stiller jeg meg litt skeptisk til W3C standardene, dvs å kalle noe en standard når det slett ikke er det, virker rimelig håpløst. Det er vel også en årsak til at ingen av browserene som er tilgjengelige faktisk følger disse såkalte standardene til punkt og prikke? Opera er vel nær, men ikke på alle punkter.

 

Ett annet moment i denne diskusjonen er at IE faktisk har en 80% markedsandel, noe som gjør det enda mer tankevekkende at man har laget standarder helt uavhengig av hva som blir brukt i den mest utbredte nettleseren. For meg virker dette som ett typisk 80-talls ingeniør problem der alle satt og arbeidet uavhengig av hverandre uten å kommunisere, her burde man selvsagt ikke laget standarder uten å involvere MS og andre som laget nettlesere på det tidspunktet disse ble laget.

Lenke til kommentar
Dersom jeg velger å installere IE7, hvordan skal man da forholde seg til IE6? Kan man avinstallere denne og/eller er man nødt til å sitte med begge versjonene inntil videre? Liker heller ikke menyene og/eller mangelen på sånne i IE7 (i alle fall ikke det jeg har sett så langt) og lurer på om det er mulig å få en slags "klassisk" visning?

 

Ordentlig NOOB spørsmål dette, men det er ikke like lett for oss gamle karer å henge med alltid...  :p

7103703[/snapback]

IE6 overskrives når du installerer IE7...

Lenke til kommentar
Fint for de som bruker IE og har lyst på en nettleser som ikke følger standarder rundt om kring på nette. Men men.

7103374[/snapback]

Personlig stiller jeg meg litt skeptisk til W3C standardene, dvs å kalle noe en standard når det slett ikke er det, virker rimelig håpløst. Det er vel også en årsak til at ingen av browserene som er tilgjengelige faktisk følger disse såkalte standardene til punkt og prikke? Opera er vel nær, men ikke på alle punkter.

 

Ett annet moment i denne diskusjonen er at IE faktisk har en 80% markedsandel, noe som gjør det enda mer tankevekkende at man har laget standarder helt uavhengig av hva som blir brukt i den mest utbredte nettleseren. For meg virker dette som ett typisk 80-talls ingeniør problem der alle satt og arbeidet uavhengig av hverandre uten å kommunisere, her burde man selvsagt ikke laget standarder uten å involvere MS og andre som laget nettlesere på det tidspunktet disse ble laget.

7104000[/snapback]

MS er da hjertelige velkommen til å komme med innspill og utbedringer til w3c, ods og hva det måtte være. CSS er vel noe Opera-teamet oppfant og gjorde åpent? Når var det MS gjorde noe slikt noen gang? Har du noen dokumentasjon på at MS faktisk har blitt avvist?

 

At så godt som ingen ikke følger standardene (eller mer rikig: anbefalinger som de aller fleste har blitt enige om) til punkt og prikke, kommer enkelt av at alle programmer har bugs. Men om alle hadde strebet etter å følge anbefalingene og gjorde sitt ytterste for å rette bugsene, hadde det vært mye lettere for webutviklerne og de som ønsker å bruke noe annet.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Det var noe annet enn hva de reklamerte med :p

Der testa de sin egen mot firefox 1.5 og rc1 av 2.0 samt ie 6 og 7

Da skulle ie7 greie å vise denne, mens de andre ikke greide det :p

 

*12 timer etter ie7 ble lagt ut ble det første sikkerhetshullet oppdaget*

7103373[/snapback]

Hva er det du sier, har det allerede blitt funnet noen nye sikkerhetshull? :p

 

Hvilke sikkerhetshull er det snakk om, og når ventes det plasterlapper? Er det noen som har stor tro på at Microsoft har fått orden på koden sin denne gangen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...