Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

problemer med Zachry 4100 forsterker


Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg har 2 DY9412 subber som skal drives av en slik:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...086%20&cart_id=

 

siden dette er en 4 kanals forskerker tenkte jeg å brokoble kanalene til 2x 340W RMS noe som er oppgitt. slik ligger høytalerkoblingene: +- +-

+- +-

ifølge manualen skal + helt til venstre brukes og - helt til høyre brukes på begge for å brokoble til 2 kanaler... noe jeg har gjort men rart nok er det bare det ene elementet som virker å være brokoplet mens det andre spiller som om det skulle være bare en kanal i bruk istedet for brokoblet.

 

Slik ser det ut:

 

Bildet

 

Selve subben:

 

Bilde1

Bilde2

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husk å sørge for at signalen inn på kanal 1+2 er mono og det samme med signalen som går inn i kanal 3+4 som også MÅ være mono. Aller helst skal signalen som går inn i 1+2 og 3+4 være mono ... ;)

 

ang den "feilen" du har høres nemling som om en av kanalene ikke får signal faktisk ;) enten 3 eller 4 feks.

 

lykke til!!

Lenke til kommentar
Problemet er , På forsterkeren din, høyre  på bildet ditt, så er det noe som heter X-over  . Når den står på mitten, så har den litt nærmest like mye diskant som bass..

 

Ta og still X-over    over til HPF , alså helt til venstre. da burde problemet ditt være løst.:)

7109200[/snapback]

 

 

På bildet ser det ut som innstillingene er riktige unntatt level på venstre side.

 

Problemet er at du kun har lavpassfilter på to av fire kanaler.

Den ene suben din må da spille i fulltone skal du få med bassen, dvs kanal 1 og 2.

Det du bør gjøre er å filtrere signalet før det går inn i forsterkeren, og sette den på fulltone for alle kanaler.

 

Level må justeres likt på begge kanalene.

Lenke til kommentar
Problemet er , På forsterkeren din, høyre  på bildet ditt, så er det noe som heter X-over   . Når den står på mitten, så har den litt nærmest like mye diskant som bass..

 

Ta og still X-over     over til HPF , alså helt til venstre. da burde problemet ditt være løst.:)

7109200[/snapback]

 

 

På bildet ser det ut som innstillingene er riktige unntatt level på venstre side.

 

Problemet er at du kun har lavpassfilter på to av fire kanaler.

Den ene suben din må da spille i fulltone skal du få med bassen, dvs kanal 1 og 2.

Det du bør gjøre er å filtrere signalet før det går inn i forsterkeren, og sette den på fulltone for alle kanaler.

 

Level må justeres likt på begge kanalene.

7110077[/snapback]

 

Takk trainman!

 

ringte ljudia tidigere og fikk samme svar fra dem. :thumbup:

skal se om jeg kan sette sammen ett filter.

 

noen som har bygd slike selv?

Lenke til kommentar
Hvor får man kjøpt slike aktive filtrer?

7119909[/snapback]

 

Nei si det du. Nå har så og si alle forsterkere innebygget delefilter så behovet er sterkt redusert. Var vesentlig mer vanlig før. Selv har jeg et gammelt Coustic to-veis filter liggende som jeg nok ikke kommer til å bruke noe mer.

 

Du får kikke litt rundt på de forskjellige butikkene på nettet å se hva du finner. Tror MTX har noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...