Gå til innhold

Jentene, nå også på sesjon, (u)ønsket?


Anbefalte innlegg

Er du helt sikket på dette? Så vidt jeg vet har det aldri vært en kvinnelig spesialjeger i Norge, har ingen kilder, men er bombesikker på at jeg har lest det.

7105052[/snapback]

 

Er riktig det du sier. Har aldri vært en kvinnelig spesialjeger.

 

Håper ikke folk blander operative avdelinger med spesialjegere da dette er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Javel, men i krig handler det vel mer om liv og død enn likestilling?

7093455[/snapback]

Hva mener du med det argumentet egentlig? Jeg synes nå at likestilling skal gjelde mens man er i live, og dør man i krig så er man vel ikke så optatt av problemstillingen lengre. :) Jeg kan ikke se noen grunner for at menn skulle være mer egnet for å ofre livet i krig enn kvinner er.

7093607[/snapback]

Ikke hvis man må ofre hundrevis av liv bare fordi noen har valgt kvinner med lavere kvalifikasjoner istedenfor menn som de krever høyere kvalifikasjoner av.

7094175[/snapback]

Har alltid vært sterkt imot at det skal være egne regler for kvinner når det gjelder rekruttering, både til militære og til styrene i A/S-er. Det bør absolutt være samme krav for kvinner og menn i militæret, men jeg tror mange kvinner sklir rett inn allikevel, uten særbehandling.

Lenke til kommentar

Jeg blir så inderlig provosert av å lese slike skandaler i media. At diverse kvinner ikke klarer å forsta at kjønnene har fysiske uligheter, psyksike ulikheter, helt annet testosteronnivå (elimentært som soldat) og et helt annet lederregime gjør meg totalt kvalm. Direkte forkastelig!

 

Saken handler ikke om likestilling, men derimot at våre velformede kvinnfolk ikke klarer å innse de harde fakta. De er det svake kjønn, men ordene renner av de smale hodene dere som kuler på fjell. Slike handlinger fører til et samfunn som produserer og godtar tapere. Dessuten har vi jo sett tidligere hvordan kvinner gjør det i militæret, eller hva kjære Kristin Krohn Devold?

 

Istedet for at kvinner skal blande seg inn i alle mulige toppstyrer på grunn av idiotisk kvinnekvotering, og ikke minst den aktuelle saken, blande seg inn den hardt fysiske militærtjenesten, kunne de de gått på husmorsskole. Denne skolen burde vært obligatorisk for alle uten penis!

 

La oss trekke en paralell. I militæret må en være beslutsom, fokusert og klare å avgjøre dilemmaer på kort tid, uten å bli frustrert og sinna over et muligens negativt og tungvindt resultat. Dette er også noen av de viktigste faktorene i et toppstyre. Og nå i disse hedenske tider blir får også kvinnene gratis pass til styret, akkurat som på et reality-show på TV-Norge! Nå får de også et slags fripass til militærtjeneste på grunn av kjønn, nok en gang. Det virker ut som fysikk, psyke og kunnskap ikke vektlegges lengre. Disse prinsippene gjelder også innenfor kvinnekvotering. Det er ikke kunnskap og ferdigheter som teller, men derimot kjønnet til indivitet. Logisk og moralsk rett? Nei! Resultater blir at likestillingen blir totalt i dass, siden kvinnene nå har grenet seg til fripass, mens menn blir sparket selv om de gjør en MYE bedre jobb. Er det dette dere kaller likestilling? Vil dere ha likestilling, så skal dere jammen meg få likestilling!

 

Men tilbake til saken som ligner baken. Hvordan kan kvinner styre verden når gryter og spann flyr veggimellom dersom en lister seg innenfor kjøkkenets fire vegger? De blir frustrerte over et svidd bacon, hvordan kan de da avgøre den endelige beslutningen om midt-østen problemet? (Se paralellen med militæret)

 

Dette er ikke første gang jeg sier; SE BEGRENSNINGENE! Dere er ikke noe multiverktøy, men derimot et kjønn som er MEGET mye svakere på svært mange områder... (Slik som også menn er på mange områder)

Lenke til kommentar
Å plaffe ned folk krever ikke akkurat styrke..

 

Epz.

7132857[/snapback]

 

Å springe utallige mil med tung ballast knyttet til kroppen krever mer styrke enn det du noen gang har brukt, eller noen gang kommer til å vurdere å bruke.

 

Dessuten "plaffer en ikke ned folk" (som du skriver) i militæret. Det en derimot gjør er å trene seg opp til en muligens framtidig krig der en ev. "plaffer ned folk", noe du overhodet har misforstått. Jeg føler meg trygg på å si at mesteparten av de som har avsluttet førstegangstjenesten ikke har "plaffet ned" en eneste sjel. Men sprunget til boldsmaken kan kjennes av naboen, har de sannsynligvis gjort. Utført hundrevis av push-ups har de definitivt gjort. Og ikke kom her og påstå at jegerhvil-posisjonen ikke krever styrke...

Lenke til kommentar
Å plaffe ned folk krever ikke akkurat styrke..

 

Epz.

7132857[/snapback]

 

Å springe utallige mil med tung ballast knyttet til kroppen krever mer styrke enn det du noen gang har brukt, eller noen gang kommer til å vurdere å bruke.

 

Dessuten "plaffer en ikke ned folk" (som du skriver) i militæret. Det en derimot gjør er å trene seg opp til en muligens framtidig krig der en ev. "plaffer ned folk", noe du overhodet har misforstått. Jeg føler meg trygg på å si at mesteparten av de som har avsluttet førstegangstjenesten ikke har "plaffet ned" en eneste sjel. Men sprunget til boldsmaken kan kjennes av naboen, har de sannsynligvis gjort. Utført hundrevis av push-ups har de definitivt gjort. Og ikke kom her og påstå at jegerhvil-posisjonen ikke krever styrke...

7140976[/snapback]

Faktisk så var førstegangstjenesten ganske...hmm... slækk... :yes:

De jentene som ikke klarer en førstegangstjeneste bør kanskje tilbringe litt mindre tid på mcdonald. En må ikke bli marinejeger vettu...

 

Var i artilleriet på setermoen under rekrutten (som var den hardeste tiden) og det var egentlig semi-hardt. Det finnes mange stillinger som skal betjenes i militæret. Mange jenter tjenestegjør i sanitet uten at dette volder store problemer. Tviler på at det er noe problem for de å være kokk, inneha administrative stillinger.

 

Og når det gjelder de fysiske testene... jeg ville heller hatt med meg en/ei som har gått mye i fjellet og er et friluftsmenneske enn noen som er en jæv** på 3000 meter og tar 100 push ups. Det sier egentlig pent lite om om du kan håndtere forflytninger over store områder til fots i skauen. Ikke at å springe 3km på ni minutter for så å ta 100 push-ups er noe minus...men det forteller egentlig bare at du er god på det.

Så at det er noen push-ups og minutter i forskjell på gutta og jentene til befalskolen og krigsskolen anser ikke jeg som noe problem.

Lenke til kommentar
Å plaffe ned folk krever ikke akkurat styrke..

 

Epz.

7132857[/snapback]

 

Å springe utallige mil med tung ballast knyttet til kroppen krever mer styrke enn det du noen gang har brukt, eller noen gang kommer til å vurdere å bruke.

7140976[/snapback]

Det vet du strengt tatt ikke om han har, og i hvert fall ikke om han kommer til å gjøre det. (Nei, denne moderator godtar ikke synskhet som argument for personrettede påstander.)

 

Hold dere til sak, ikke person.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Kvinner egner seg hvertfall ikke i militæret. Det er bevist igjen og igjen. Da må de i så fall delegeres til rene støtteroller i hjemlandet. Kvinner bør ikke delta i stridende enheter, eller enheter som kan havne i kamp. Derimot er de utmerkede piloter. Bare de ikke blir skutt ned og tatt til fange.

7093980[/snapback]

 

Er det bevist? Gjerne opplys om hvor slike bevis finnes :)

 

Det er gjort studier både i Israel og USA som påpeker både negative og positive konsekvenser med å ha kvinner i militæret. Men ingenting tyder på at kvinner ikke egner seg i militæret.

 

Selv har jeg hatt flere menige som er kvinner og har hatt flere kvinner som er befal. Om de egner seg? Ja så absolutt.

 

Kjønn er sjeldent en relevant faktor når det kommer til stillinger i forsvaret.

 

Det er for ordens skyld sjeldent at kvinner er de som kommer sist på de fysiske kravene. Men så er fysikken ikke det som er rådende kvalifikasjon for de fleste ansatte i forsvaret. Forsvaret er så mye mer enn infanterister som løper rundt i gjørma.

 

 

Nå er jeg ikke tilhenger av tvungen verneplikt, men når man har det så er det ingen logisk grunn til at det kun skal gjelde menn.

Lenke til kommentar
Saken handler ikke om likestilling, men derimot at våre velformede kvinnfolk ikke klarer å innse de harde fakta. De er det svake kjønn, men ordene renner av de smale hodene dere som kuler på fjell. Slike handlinger fører til et samfunn som produserer og godtar tapere. Dessuten har vi jo sett tidligere hvordan kvinner gjør det i militæret, eller hva kjære Kristin Krohn Devold?

7140923[/snapback]

Saken handler i hvert fall ikke om dine (manglende) holdninger til kvinner. Selv om jeg skal være enig med deg i at Kristin Krohn Devold ikke var en spesielt dyktig forsvarsminister, kan det godt hende at datteren hennes (hvis hun nå har noen) kan ha like mye nytte av et år i militæret som meg.

Istedet for at kvinner skal blande seg inn i alle mulige toppstyrer på grunn av idiotisk kvinnekvotering, og ikke minst den aktuelle saken, blande seg inn den hardt fysiske militærtjenesten, kunne de de gått på husmorsskole. Denne skolen burde vært obligatorisk for alle uten penis!

7140923[/snapback]

Ja! La oss binde dem til kjøkkenbenken etterpå også! Men ruuuuule the world! :w00t:

Men hva med gutter som har mistet penis i en ulykke, hva gjør man med dem :hmm:

La oss trekke en paralell. I militæret må en være beslutsom, fokusert og klare å avgjøre dilemmaer på kort tid, uten å bli frustrert og sinna over et muligens negativt og tungvindt resultat. Dette er også noen av de viktigste faktorene i et toppstyre. Og nå i disse hedenske tider blir får også kvinnene gratis pass til styret, akkurat som på et reality-show på TV-Norge! Nå får de også et slags fripass til militærtjeneste på grunn av kjønn, nok en gang. Det virker ut som fysikk, psyke og kunnskap ikke vektlegges lengre. Disse prinsippene gjelder også innenfor kvinnekvotering. Det er ikke kunnskap og ferdigheter som teller, men derimot kjønnet til indivitet. Logisk og moralsk rett? Nei! Resultater blir at likestillingen blir totalt i dass, siden kvinnene nå har grenet seg til fripass, mens menn blir sparket selv om de gjør en MYE bedre jobb. Er det dette dere kaller likestilling? Vil dere ha likestilling, så skal dere jammen meg få likestilling!

7140923[/snapback]

At kvotering er en uting er vel det eneste poenget du nesten får frem i dette innlegget... Hvor har du det fra at de får fripass til militærtjeneste? De får vel heller etn sjanse til å slippe, heldiggrisene. Ingen tviler vel på at du vil gi "dem" likestilling. Husmorskoleargumentet er jo en fantastisk idé! (ifølge mange som ble spurt på femti-tallet.)
Men tilbake til saken som ligner baken. Hvordan kan kvinner styre verden når gryter og spann flyr veggimellom dersom en lister seg innenfor kjøkkenets fire vegger? De blir frustrerte over et svidd bacon, hvordan kan de da avgøre den endelige beslutningen om midt-østen problemet? (Se paralellen med militæret)

Jeg føler med deg dersom din kjæreste/mor/kone e.l. går til fysisk angrep på deg dersom du prøver å rusle over ditt eget kjøkkengulv. Må være noe hun lærte på husmorskole ;)
Dette er ikke første gang jeg sier; SE BEGRENSNINGENE! Dere er ikke noe multiverktøy, men derimot et kjønn som er MEGET mye svakere på svært mange områder... (Slik som også menn er på mange områder)

Jeg som alltid trodde at jenter=dremel :p

Innlegget ditt var tydeligvis ikke til meg, men til et annet kjønn som er "MEGET mye svakere". Bra jeg ikke er en av dem da, for da hadde jeg blitt sur... Men bevares, ikke noe er som litt usaklig kvinnehets i en diskusjon om jenter på sesjon. Får meg til å føle meg som et ekte mannfolk. :roll:

Lenke til kommentar
Men tilbake til saken som ligner baken. Hvordan kan kvinner styre verden når gryter og spann flyr veggimellom dersom en lister seg innenfor kjøkkenets fire vegger? De blir frustrerte over et svidd bacon, hvordan kan de da avgøre den endelige beslutningen om midt-østen problemet? (Se paralellen med militæret)

7140923[/snapback]

 

Min kjære ble dritforbanna på meg fordi jeg brant bacon en gang... skikkelig forbanna...

 

Uansett, tror de fleste jenter hadde hatt godt av et år i militæret, kjenner et par 5 stykker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...