Gå til innhold

Dagens spill er bare søl...


Anbefalte innlegg

må egentlig si meg enig i at spill var bedre i gamle dager...startet selv med amiga så NES og playstation...etter det ble det ps2 og dn siste konsollen jeg vil noensinne ha kjøpt eller vil kjøpe:Xbox...likte spillene i gamle dager,som doom, d var jo dritfett selv om man kanskje har utviklet seg...

bare tenk litt på at for litt over et tiår siden var duckhunt sykt morsomt for min del hvertfall,d er jo morsomt enda mn ikke like underholdende som da...

d er jo mange skitspill ute og går nå som f.eks bf2...ja jeg synes det er drit og har alltid hatt den tanken,litt for moderne og teit...var dritlei lei av desert combat når jeg prøvde bf2 så pytt pytt...uansett så savner jeg et knall spill..call of duty 1 og 2 var noen oppløft og det burde komme flere skikkelig brae spill og det må ikke være super grafikk,mn spillbar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som sier at spill var bedre før, kan dere ikke si hvorfor dere mener dette? Hva gjorde spillene bedre enn dagens?

 

For det jeg husker fra spillene jeg spilte før i tiden var at de var meget enkle spill, i dag har vi langt mer avanserte og krevende titler.

 

Greit nok at det er enkelte firmaer, som EA, som pøser på med titler hvert år og det er mye melking ute og går, men man hadde det samme før også. Sierra anyone? Police Quest-serien, Space Quest (hvor mange av disse, 9 stk?), samme med King's Quest. Sierra ga faen meg ut mye dritt.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

d var mye dritt og er det enda som er ute og går mn husker ikke noen titler fra gamle dager...ting man ikke vil huske skjønner du mn brae spill er jo rpg som final fantasy et av de første playstation spillene jeg hadde...et av de siste jeg rundet 100 % sikkert...eller rts som warcraft II eller command & conquer serien...prøvd noen av c&c spillene i ettertid,sjarmen var delvis borte da :(

Lenke til kommentar
Det finnes hundre tråder om dette på forumet.

 

Kort konkludert: alle synes spill var bedre før, fordi det var de første opplevelsene de hadde med spill, og alt var nytt og spennende.

 

Når årene går og du blir eldre ønsker du å gjenskape den gamle følelsen av å oppdage noe nytt, og det blir vanskeligere og vanskeligere.

 

Altså: spillene var ikke bedre før, det var bare du som opplevde ting for første gang.

7060351[/snapback]

 

Må si meg enig i dette. Det var som det er i dag,en del bra og en del ikke fullt så bra..

 

 

Å trekke fram Doom-serien som et av de spillene som var bra før, er egentlig bare dumt. Kan ikke sammenlignes med dagens spill. Ikke i spillbarhet, ikke i grafikk, ikke i historie, ikke i noe.

7060351[/snapback]

 

Dette er ganske individuellt spør du meg,i hvertfall med tanke på spillbarhet. Grafikken kan selvføgelig ikke måle seg etter dagens standard men det skulle da vel også bare mangle. Atmosfære var vel noe Doom serien hadde mye av(kanskje ikke Doom 3),noe som enkelte av dagens spill er helt blottet for.

Lenke til kommentar

Er nok slik som andre nevner her at man syntest spillene var bedre før fordi da var det meste nytt og mer spennende. Selv har jeg aldri syntest noe om hverken de gamle DOOM spillene eller Duke Nukem. Det er vel mest fordi jeg aldri spilte disse, men jeg begynte å spille for fullt når Xbox kom ut... Så min absolutt beste spilleopplevelse HALO :love:

Lenke til kommentar

Nei eg sier titt og ofte at spill var bedre før eg,men eg veit jo det at det er slik som fleire har nevnt her, da var det noe nytt og spennende liksom. Sjelden eit spill griper tak i meg slik som tilbake på Sega Master System,PSX og N64 f.eks.

 

I dag har eg liksom sett alt før for det meste. Men eg koser meg med spillene i dag eg altså, de har bare ikkje samme spillbarhet,og eg greier liksom ikkje å spille ett og samme spill ein heil dag f.eks. Ingen problemer det tilbake på N64 med GoldenEye,Banjo & Kazooie etc.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er dritta lei av slike tråder. Det finnes like mange perler i dag som det gjorde før, og det fantes like mye søppel før som i dag, men det kan merkes som mere søppel når store selskaper som f.eks EA spyr ut elendig gjennomførte oppfølgere til spill gang på gang.

 

Spill som f.eks Drømmefall, Half-Life 2 og F.E.A.R er gode eksempler på spill som har alle de rette elementene for et perfekt spill. Så har man da enkelte bruddstykker som egentlig ikke burde nevnes, som f.eks Bad Day L.A.

 

Drit finner du uansett hvilken epoke du leter i. Doom var inovativt da det kom, men det var ingen ting nytt med Doom 2, så hvorfor det bringes opp som en "perle" skjønner ikke jeg, Doom var perlen, Doom 2 var oppfølgeren.

 

Eneste jeg savner i dagens spillemarked er gode adventure spill i pek&klikk sjangeren. Som f.eks "The Longest Journey" og Broken sword 1 og 2. Dette var perler av spill som jeg skulle ønske ble sett mer av i dag. Men i stede blir det fokusert mer på adventure spill med action preg, som selvfølgelig har sine perler (Drømmefall, Fahrenheit) men det er lenge mellom dem.

 

"The Angry Nintendo nerd" er vel et godt eksempel på hvor mye dritt NES maskinen klarte å få frem i enkelte utviklere :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Haha, jeg må bare nevne at jeg holdt på å gi opp drømmefall på grunn av den inverterte x-aksen på musa som spillet har som standard. Jeg spilte i mange timer sånn, uten å finne noen måte å fikse det på. At det lå under "game" options og ikke "controls" eller "mouse" var jo ikke særlig logisk.. Var en fryd å spille når jeg endelig fant det ut.

 

Tenker nok dette er et resultat av at spillet ble utviklet til konsoll samtidig, men det er vel en annen diskusjon.. :p

Lenke til kommentar
Jeg er usikker på om det er jeg som eldes, eller om det bare er dagens spill som bare blir dårligere som tiden flyr, men èn ting er sikkert. Jeg får ikke samme glede av dagens spill.

 

Dagens spill er etter min mening bare preget av bugs, dårlige omtaler og spill som bare virker halvferdige. Det var helt andre tider da spill i 2D som f. eks Monkey Island, Doom II, osv kom ut. Da var ikke spill preget av alt tull.. Noen som er enig?

7060126[/snapback]

 

 

Jeg synes også at alle spilla nå for tiden er dårlige.

 

F.eks:

-Bf2142 skulle ha hatt jetfly.-Bf2 har blitt kjedelig.

-For lite oppdrag på spill. F.eks Hitman: Blood money.

-Bilspill blir fort kjedelige, og det er for lite races på de.

-Online på bilspill blir dårlig. (Vet ikke helt hvorfor)

7063172[/snapback]

 

:) Det er klart at når det ikke er jetfly på Bf 2142, så er dagens spill dårligere enn spill for 10 år siden. :p

 

Seriøst så tror jeg grunnen til at mange spør seg dette spørsmålet er at spill var nytt før, og opplevelsen var derfor større da. Spillen kom som et skudd og man ble helt satt ut.Tror også at mange glemmer hvordan spillene virkelig var.

Endret av Are..........
Lenke til kommentar

Mine aller beste spilleopplevelser hadde jeg for 7-8 år siden, har mange gode minner fra

Zelda: Ocarina of time og Super Mario 64 :)

 

Med nyere spill er det liksom ikke det samme, nå spiller jeg spill noen timer så blir jeg lei, noen spill gir jeg opp før jeg har fått testet dem ordntlig. Før rundet jeg alle spill opptil flere ganger uten at det ble kjedelig. Det var tider det. :love:

Lenke til kommentar

Går til topicet

 

Er ganske enig, dagens spill er ikke det samme.

 

Så at noen skrev at De bruker for mye tid på grafikken enn på "spillet"

 

-Kunne ikke vært mer enig.

 

Nå vil jeg dra frem en ting her: Hvor har det blitt av alle de gode Coop spillene?

Har vært et stort savn, ser jo at Xbox 360 får en del gode Coop spill nå.

 

Jeg synes at Spillprodusentene trenger et spark i ræva, og å si at de lager dårlige spill pga Piratkopi er feil, det er utrolig teit å si!

(Sikter til firmaer som Valve og EA)

Det er dritt om folk leaker spill ut, men det er et helt enormt antall folk som er ærlige og kjøper spillene sine.

 

Men firmaer risikerer at folk piratkopierer når de omtrent Spytter ut dårlige titler halvferdige også faktisk.

Liker best firmaer som Blizzard: Produserer få men Kvalitiets spill

 

Relic er også et godt firma: Startet dårling men fant sin gode Sjanger!

Lager nå gode RTS så det holder.

 

 

 

Min mening, helt sikkert noen som har en helt annen vinkel på dette enn meg

Lenke til kommentar

Tror nok at det at man føler at alle spill før i tiden var bedre blir mer nostalgia. Jeg ELSKET den lengste reisen før, og spilte gjennom det flere ganger. I senere tid har jeg jo også spillt Drømmefall. Her om dagen prøvde jeg å spille Den Lengste Reisen igjen, og orket ikke mer enn en halv time. Kanskje spesielt fordi at jeg fikk vondt i hodet av 640x480 oppløsningen.

 

Et annet eksempel er Half-Life, jeg spillte aldri det første spillet, men spillte igjennom Half Life 2, som jeg likte veldig godt. Bestemte meg for at jeg skulle spille igjennom Half-Life, men ga opp. Maken til uinteressant og kjedelig spill skal du lete lenge etter. Repetetivt til tusen.

 

Vet at noen kommer til å komme med noen sinte tilbakemeldinger nå, men jeg tåler det :p

 

Og de folkene her som sier at de fokuserer for mye på grafikken har kanskje rett, men det har faktisk en viss betydning. Man lever seg bedre inn i spillet med bedre grafikk.

 

edit: det var kanskje noe uklart, men det jeg prøver å si er at de spillene dere beskriver som bedre enn de nye spillene var bra etter datidens standard, men de når ikke helt opp nå. Med noen få unntak da

 

*gjemme seg*

 

Haha, jeg må bare nevne at jeg holdt på å gi opp drømmefall på grunn av den inverterte x-aksen på musa som spillet har som standard. Jeg spilte i mange timer sånn, uten å finne noen måte å fikse det på. At det lå under "game" options og ikke "controls" eller "mouse" var jo ikke særlig logisk.. Var en fryd å spille når jeg endelig fant det ut.

 

Tenker nok dette er et resultat av at spillet ble utviklet til konsoll samtidig, men det er vel en annen diskusjon.. :p

7068314[/snapback]

haha jeg hadde samme problemt, HATER invertert x-akse på musa. Var helt desperat etter å finne ut hvordan jeg kunne få den normal :D

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
Husker alle da Swat 3 kom? Nydelig spill.. grafikken var bra og spillet hadde super spillbarhet. Så kom Swat 4.. for et spill. Alt i alt et bra spill, men lagkameratene dine har dårligere AI enn forgjengeren. Fysikken får spillet til å se teit ut, og stemmene i Swat 3 var faktisk mye bedre!

7094705[/snapback]

 

Vi gjør neppe det, for det er dine egne unike minner som gjør spillet til det det var for deg. Jeg har ingen gode minner fra noen SWAT-spill.

Lenke til kommentar
Husker alle da Swat 3 kom? Nydelig spill.. grafikken var bra og spillet hadde super spillbarhet. Så kom Swat 4.. for et spill. Alt i alt et bra spill, men lagkameratene dine har dårligere AI enn forgjengeren. Fysikken får spillet til å se teit ut, og stemmene i Swat 3 var faktisk mye bedre!

7094705[/snapback]

Hva er AI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...