Gå til innhold

Crusader Strike for Paladins, Endelig!


Anbefalte innlegg

Synes dette er veldig bra. Paladiner har alltid vært holy warriors, hellige krigere og var en del av eliten (tenker på wc3 and beyond), uansett hva hardcore raiders som tror de vet alt sier, paladins har fint en mulighet til å tanke/gå damage hvis de får lov. Synes nesten det ikke skulle vært mulig for paladins og heale andre.

 

Hvis noen lurte, synes jeg også shamans burde kunne gå litt dps, altså en blanding av elemental og enhancement. Egentlig synes jeg shamans skulle hatt enhancement treet, restoration treet og noe alá totemic treet. Alt som finnes av elemental talents burde være hos mages imo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Dette var en positiv overraskelse. Det skal sies at 40 points Retribution talentet var ganske døvt i forhold til de andre treene før denne kom.

 

Nå genererer paladins ganske lite threat i utgangspunktet, så jeg tror ikke vi kommer til å ta noe mer aggro enn før.

 

Blizzard har selv uttalt seg om tankerekefølgen i Burning Crusade. For de som ikke har fått den med seg så oppsumerer jeg den raskt; Protection Warrior, Portection Paladin, druid/warrior/whatever.

 

Jeg regner med at Blizzard virkelig har fått mye pepper fra paladins og derfor har lagt til en instant damage ability. Noe vi som folk nevner hadde back in the Beta days. Men jeg ser også nødvendigheten for denne abilityen for at Paladins skal ha det litt morro i Battleground når en ikke har med seg en fixed gruppe.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Endelig... da fikk vi det vi har venta på i snart 2 år, en instant strike.

Deilig.

 

Synes det var litt rart ingen har posta det her på forumet, men er vel ikke så mange som spiller paladins :)

 

Talent; 41 Point i Retribution

276 mana

 

instant cast          6 sec cooldown

 

Requires melee weapon

 

An instant strike that causes weapon damage plus 40% of your holy spell damage and refreshes all judgements on the target

 

:thumbup:

 

Regner med den fungerer slik:

La oss si du har 100 spellpower, så vil striken gjøre Weapondmg +40.

Da har man altså en Mortal Strike om man er så heldig og har 350 spelldmg :)

Absolutt ikke ille.

7059594[/snapback]

 

Hvis 100 spelldamage er 40 ekstra damage, så:

 

160 (MS bonus) / 40 = 4 (faktor) -> 100 spelldamage * 4 (faktor) = 400 spelldamage (= tilsvarende MS)

 

Altså hvis du er så heldig å ha 400 holy/spelldamage så får du tilsvarende et MS.

Lenke til kommentar
uansett: pallas har minst like mye dmg reduction abilities som warriors, og like me armor (evnt mer?) så dps pallas, dukker nok opp de og, om de gjør nook skade seff. ellers så kan de jo være en slags hybrid sak.... hmmm, hybride builds, noe så abstrakt.

7059818[/snapback]

 

Vi har ikke 20% mer threat reduction i berserkerstance, og såvidt jeg vet så fjerner ikke bubble aggro. Iallefall gjør ikke blessing of protection det.

Lenke til kommentar
Hvis 100 spelldamage er 40 ekstra damage, så:

 

160 (MS bonus) / 40 = 4 (faktor) -> 100 spelldamage * 4 (faktor) = 400 spelldamage (= tilsvarende MS)

 

Altså hvis du er så heldig å ha 400 holy/spelldamage så får du tilsvarende et MS.

7062251[/snapback]

Jeg regner med Judgement of Crusader også kan være med i bildet her.

Så hvis du har 200 spelldamage som du har med 8/8 Judgement f.eks, noe som i Burning Crusade absolutt ikke vil være en umulighet og du har Judgement of Crusader på spillere/mobben så blir det 200 + 160 spellddamge. Altså 360 spelldamage og da er vi allerede nesten oppe på Mortal Strike nivå.

Ikke like bra, men jammen ikke langt unna.

 

Divine Shield eller Blessing of Protection fjerner midlertidig aggro, men det er ikke dermed sagt at du får aggro igjen når disse går ut. Det kommer helt ann på hvor mye threat de andre har bygget i mellomtiden. Mest sannsyneligvis såpass mye at du ikke får aggro igjen.

 

Men igjen vil jeg understreke at Paladins genererer veldig lite threat i forhold til andre healer og damageclasses. Det er liksom en grunn til at vi må bruke Righteous Fury for å i det hele tatt kunne ta aggro.

Så med Blessing of Salvation så tror jeg ikke det vil være noe problem å gå all-out på damage i raid sammenheng å måtte bekymre seg for at en kan ta aggro.

 

Jeg ser på en pve damagespec som booster raid. Så det vil se ut som noe sånt som dette.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Hvis 100 spelldamage er 40 ekstra damage, så:

 

160 (MS bonus) / 40 = 4 (faktor) -> 100 spelldamage * 4 (faktor) = 400 spelldamage (= tilsvarende MS)

 

Altså hvis du er så heldig å ha 400 holy/spelldamage så får du tilsvarende et MS.

7062251[/snapback]

 

Ja vi er meget imponerte over mattekunnskapene dine.

Jeg trodde MS var +140dmg, derfor fikk jeg 350. :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Men ser for meg palas som potensielle dmg dealere i TBC nå.

7059609[/snapback]

Paladins blir aldri en dps class. Men jeg ser for meg at hele Tank-Healer-DPS trinitien blir delvis avskaffa med 10/25 manns raid - følgelig mer fleksibilitet med tanke på oppgaver i gruppa. En paladin kan offtanke med damage når det trengs, dpse på enkelttarget bosser og backupheale hvis det trengs. Ganske sweet spør du meg.

 

Uansett må du ha 750 spelldamage for at Crusader Strike skal matche Mortal Strike i lvl 70. MS får jo også ekstra bonus damage med lvlene ;) (Henholdsvis 300, altså 750 * 0.4 = 300)

Lenke til kommentar

Slettes ikke verst.. - Burning Crusade Paladin Crusader Strike

 

The Untamed Blade er det ikke? - 192 - 289 Damage - Speed 3.40

 

Se nå for deg det samme med ny macen min (ett stykke ute i expansion, faktisk..) : Deep Thunder - 357 - 537 Damage - Speed 3.90 + En superduper stun procc som kommer til å eie så jævlig hardt.

 

The Burning Crusade kommer til å bli koselig :)

 

Som apollox sier, møter du en godt geared paladin i TBC blir du level 70 pannekake.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Slettes ikke verst.. - Burning Crusade Paladin Crusader Strike

 

The Untamed Blade er det ikke? - 192 - 289 Damage - Speed 3.40

 

Se nå for deg det samme med ny macen min (ett stykke ute i expansion, faktisk..) : Deep Thunder - 357 - 537 Damage - Speed 3.90 + En superduper stun procc som kommer til å eie så jævlig hardt.

 

The Burning Crusade kommer til å bli koselig  :)

 

Som apollox sier, møter du en godt geared paladin i TBC blir du level 70 pannekake.

7111680[/snapback]

Du er klar over det faktum at det ikke bare er paladins som får love i BC? :p

Møter du noen som er veldig bra geara blir du pannekake uansett.

Lenke til kommentar

Hmmm.... CS + Stun + Autoattack + JoC + Autoattack + CS.

(Alt uten at fienden hadde mulighet til å gjøre mye, bortsett fra ett sekund fra CS til HoJ i begynnelsen.

 

hmm 500dmg + 400dmg + 450dmg + 400dmg + 500dmg.... Som regel vil iallefall en av dem være en crit/SoC procc så snakker altså om rundt 3000dmg på 7sekunder? (fienden stunnet i 6 av dem)

 

Burst damage vil være helt på høyde med enn warrior slik jeg ser det.

 

Og det skal sies. Paladins er regnet for å være en imba klasse i TBC betan :p

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...