Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

'... er dette farlig?' Tråden =)


Newt32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man føler unormale forandringer i kroppen er det kanskje best å besøke en lege og ikke begynne å spørre fjortissene på forumet.  :ph34r:

7029293[/snapback]

Nå er da ikke alle brukerene her fjortisser.

 

Danno_O: Det er farlig å "knekke" ledd ja. Det kan til slutt ende med at du ikke klarer å bevege leddet.

Mine knær og ankler knekker hele tiden... Når jeg går opp trappa hører jeg sånne syke knekkelyder for hvert trinn jeg tar :p Skummelt

Endret av Sluven
Lenke til kommentar

Vi har akkurat hatt den diskusjonen der i en annen tråd. Noen få leger og fysioterapeuter mener det er farlig, mens de fleste sier det ikke er noe å være redd for. Det er ikke forsket noe særlig på området. Jeg tror at hvis det hadde vært mye som pekte i retning av at knokeknepping var farlig, hadde dette blitt utredet skikkelig for lenge siden.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_anonym_*

Hei :)

 

Er litt bekymret nå, fordi jeg har en klump over høyre testikkel, og har hatt det i ca 4mnd nå. Noen dager er den like stor som selve testikkelen, noen dager er den nesten ikke tilstedeværende. Det er ikke vondt å klemme på den, og jeg kan klemme den sammen. Virker nesten som om den er fylt med væske. Lurer på om det kan være en del av tarmen som har kommet ut i pungen? er også veldig bekymret for at dette kan være kreft. Er 16 år btw.

 

Håper noen har det samme\har noe å si :)

Lenke til kommentar
Hei :)

 

Er litt bekymret nå, fordi jeg har en klump over høyre testikkel, og har hatt det i ca 4mnd nå. Noen dager er den like stor som selve testikkelen, noen dager er den nesten ikke tilstedeværende. Det er ikke vondt å klemme på den, og jeg kan klemme den sammen. Virker nesten som om den er fylt med væske. Lurer på om det kan være en del av tarmen som har kommet ut i pungen? er også veldig bekymret for at dette kan være kreft. Er 16 år btw.

 

Håper noen har det samme\har noe å si :)

7157554[/snapback]

Har aldri hørt om noe sånnt, men kreft ville nok ikke variert i størrelse fra dag til dag. En svulst har samme størrelse hele tia. Jeg ville nok avtalt time med fastlegen for å få sjekka det (stikk innom legevakta for å få vite hvordan). Vet det er skummelt :cry:, men det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite.

Lenke til kommentar

Er det normalt at det er en liten del av låret som "skjelver"? Et område på 4x4cm kjenner jeg ofte små "ristelser", akkurat som om det er noe inne der som vil ut. :p

 

Edit: Du som hadde en liten klump på ene tekstikkel, gå til lege med det. Jeg hadde noe lignende men etter rønkgen-test, fikk jeg vite at det bare var en "vannsyste" eller noe. Mest sannsynlig er det helt ufarlig, men bedre å få det testet enn å dø av kreft. Les forresten Dottens blogg om akkurat dette.

Endret av Fisker
Lenke til kommentar
Er det normalt at det er en liten del av låret som "skjelver"? Et område på 4x4cm kjenner jeg ofte små "ristelser", akkurat som om det er noe inne der som vil ut. :p

.

7165311[/snapback]

 

 

Det er ikke noe farlig. Jeg har selv hatt dette. Hadde det på do da jeg satt og leste om Adolf Hitler. Satt der fredlig, så hoppa noe inni låret. Var helt vilt.. Jeg trodde jeg hadde fått flått ellernoe som gnagde seg innover, da det var masse flått den gang. Jeg hoppa opp fra skåla og snakka med mamma.. :p

 

Tren eller bruk muskelen litt så skjer det ikke. Er 2år siden det skjedde meg , og muskelen / beinet mitt fungerer tipp topp

Lenke til kommentar

Da jeg var yngre oppererte jeg ut mandlene, også noen år etter la jeg merke til at det ser ut som jeg fortsatt har en stor mandel på den ene siden (fra utsiden av halsen ser det sånn ut) men jeg har jo fjernet begge mendlene, så jeg lurer litt på hva denne "byllen" kan være for noe da, jeg har aldri spurt legen om det for den har aldri plaget meg, annet enn at den gjør litt vondt hvis jeg "dytter på den"

 

hva mener dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...