Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

'... er dette farlig?' Tråden =)


Newt32

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Her skal man poste spørsmål man har om kroppen sin. Ting du ikke vet om er farlig kan du spørre om her. F.eks hvis du føler noe i kroppen din du aldri har følt før, kan du spørre om det er farlig her.

 

Foreløpig kan jeg ikke se vitsen med å lage regler. Bare hold retningslinjene og nettikette :)

 

 

 

Tråd av:

254750001156016887-final.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det farlig å lage knekkelyder i ledd?  :hmm:

7074953[/snapback]

Utrolig mange svar på det der. Noen fagfolk mener at det er det, mens andre mener at det ikke er det. Noen har knekt ledd i hele dems liv og sier at de ikke har skader pga det, mens andre skylder på knekkinga for leddskadene de har pådratt seg.

Lenke til kommentar
Er det ikke farlig å sette snus under armen? Kanskje litt drastisk, men jeg hørte en gang at man dør hvis man setter masse snus under armen før man går å legger seg.

7074935[/snapback]

 

Bare tullprat, jeg har gjort det hundrevis av ganger, og etter hva jeg vet, lever jeg fortsatt. Og jeg snakker om flere porsjoner med sterk snus.

Lenke til kommentar
Lurer litt på om det er farlig å sette en sprøyte med luft i armen. Noen sier at det ikke er farlig og noen sier at man detter i bakken og dør nokså momentatnt. Nå har jeg ingen planer om å prøve dette, men det kunne vært litt gøy å visst.

7086205[/snapback]

 

Det er dødlig...

 

det som skjer er:

1: luften kommer til hjertet, og gjør at hjertet ikke klarer å pumpe mer

2: luften kommer til hjernen, og hindrer blod-cellene i å komme dit dem skal...

 

er en grunn til at man får ut all luft ar sprøyten før man setter den og setter sprøyten med spissen nedover...

 

rent vann kan også være dødlig...

Lenke til kommentar
Er det farlig å putte snus i anus?

7074478[/snapback]

 

Nei, men jeg regner med det svir litt.

7074539[/snapback]

Får man noen rus?

7074579[/snapback]

 

Ja. Alle steder der nikotinen får tilgang inn i kroppens blod. Andre steder er f. eks. under armene.

 

Prøv selv :p

7074608[/snapback]

Har nå gitt dette ett forsøk og det gav effekt.

Lenke til kommentar
Lurer litt på om det er farlig å sette en sprøyte med luft i armen. Noen sier at det ikke er farlig og noen sier at man detter i bakken og dør nokså momentatnt. Nå har jeg ingen planer om å prøve dette, men det kunne vært litt gøy å visst.

7086205[/snapback]

 

Det er dødlig...

 

det som skjer er:

1: luften kommer til hjertet, og gjør at hjertet ikke klarer å pumpe mer

2: luften kommer til hjernen, og hindrer blod-cellene i å komme dit dem skal...

 

er en grunn til at man får ut all luft ar sprøyten før man setter den og setter sprøyten med spissen nedover...

 

rent vann kan også være dødlig...

7088057[/snapback]

Luft i blodårene er farlig i store mengder, ja. Husker jeg spurte en lege på sykehuset når bestemor lå der om de luftboblene i den intravenøse slangen er farlige. Han sa at det skal veldig mye luft til for at det skal være skadelig. Han sa at hvis hele slangen fra apparatet og inn til henne (ca 2.5 meter) hadde vært full av luft (bare luft altså) og du hadde pumpa det inn i blodet, hadde det vært farlig, men at det ellers skal ganske mye til.

 

Ville ikke prøvd fordet da men... sikkert ingen deilig opplevelse.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...