Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydligvis noen som spiller piano/keyboard her av forumbrukerene... spiller dere i band? Hva slags musikk spiller dere i band og hva liker dere best selv å spille.

 

Spiller ikke i noe ordentlig band foreløpig, men spiller med kamerater av og til, for det meste med en venn som spiller trommer

Lenke til kommentar
Det er tydligvis noen som spiller piano/keyboard her av forumbrukerene... spiller dere i band? Hva slags musikk spiller dere i band og hva liker dere best selv å spille.

 

Spiller ikke i noe ordentlig band foreløpig, men spiller med kamerater av og til, for det meste med en venn som spiller trommer

7135508[/snapback]

Jeg spiller ikke band. Selv om jeg har hatt mange planer om å jamme med en kompis av meg som spiller litt gitar. Spørs om det hadde blitt rare jamminga men. :p

 

Jeg liker forøvrig best å spille klassisk, samt litt musikk fra film og spill og litt pop. Er ikke rare greiene da, jeg er 100% selvlært og kan i realiteten bare ett stykke av bach + diverse halvferdige sanger og snutter. Jeg begynte med å lære å spille ved hjelp av å bare memorisere sanger først. Så lærte jeg teorien etterpå, syns det har vært en god framgangsmåte for meg. Nå begynner jeg å få gehør også, det er skikkelig moro! Det handler egentlig bare om å spille litt hver dag.

 

Legger ved signaturlåta mi, den jeg kan best på piano. Nei, jeg vet ikke hva tempo er. :whistle: Tok opp denne i sted, klarte ikke å spille den uten feil (driter meg kraftig ut på slutten) og den er litt.. "stotrete"..., får så prestasjonsangst når jeg tar opp.. jeg er bare en stakkars amatør desverre. Kunne ikke dere andre vise fram deres amazing piano-skillz også?

 

Besulding_av_Bach__feil_p__slutt_.mp3

Lenke til kommentar
Det er tydligvis noen som spiller piano/keyboard her av forumbrukerene... spiller dere i band? Hva slags musikk spiller dere i band og hva liker dere best selv å spille.

 

Spiller ikke i noe ordentlig band foreløpig, men spiller med kamerater av og til, for det meste med en venn som spiller trommer

7135508[/snapback]

Jeg spiller stort sett for meg selv, men kunne tenkt meg å spille i et jazzband:=). Har spilt i sju år, men har nettopp sluttet pga. studier. Har for det meste spilt klassisk som bach, grieg, chopin, prokofiev, osv. Eksempler på stykker jeg har spilt er nocturne i ciss-moll(chopin), prelude(prokofiev), Bryllupsdag på Troldhaugen(Grieg), Notturno(Grieg), Sommerfugl(Grieg).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det er tydligvis noen som spiller piano/keyboard her av forumbrukerene... spiller dere i band? Hva slags musikk spiller dere i band og hva liker dere best selv å spille.

 

Spiller ikke i noe ordentlig band foreløpig, men spiller med kamerater av og til, for det meste med en venn som spiller trommer

7135508[/snapback]

Spiller ikke i noe, men jeg og noen venner kan starte om vi vil (ikke det at vi vil :p )... Jeg spiller piano, en spiller trompet (en miniversjon, husker ikke hva den heter) og noen synger :p

Lenke til kommentar
Det er tydligvis noen som spiller piano/keyboard her av forumbrukerene... spiller dere i band? Hva slags musikk spiller dere i band og hva liker dere best selv å spille.

 

Spiller ikke i noe ordentlig band foreløpig, men spiller med kamerater av og til, for det meste med en venn som spiller trommer

7135508[/snapback]

Spiller i band ja. Vi spiller litt av hvert, alt fra rock, blues, country og jazz egentlig. I det siste har vi spilt en del fra The Allman Brothers Band. Mye bra orgel å ta inspirasjon fra der. Gregg Allman er dyktig.

Lenke til kommentar
Stilig tråd! :)

 

Jeg spiller piano, har gjort det de siste 8-9 årene. Spiller mest klassisk for tiden - går mye i Chopin, Satie og litt Debùsse (sp?).

7054796[/snapback]

:=)

Hva slags stykker har du spilt av dem, er det noe som kan anbefales? Jeg har selv spilt

Chopin: Nocturne i Ciss-moll, + diverse valser

Satie: De tre gymnopediene

Debussey: claide lune, reverie, og et par til.

Av dette kan jeg anbefale nocturnen, 1.gymnopedie og clair de lune.

7058178[/snapback]

 

Har spilt en god del valser av Chopin (deriblandt minuttvalsen, veldig artig), pluss mange av preludiene.

Spilte for ikke lenge siden de tre gymnopediene til Satie, fantastisk fine alle tre. Har også spilt alle Gnosiennene, de er også veldig interessante.

Av Debussey har jeg spilt preludier, og Clair de Lune som du nevnte. :)

Lenke til kommentar
Legger ved signaturlåta mi, den jeg kan best på piano. Nei, jeg vet ikke hva tempo er.  :whistle: Tok opp denne i sted, klarte ikke å spille den uten feil (driter meg kraftig ut på slutten) og den er litt.. "stotrete"..., får så prestasjonsangst når jeg tar opp.. jeg er bare en stakkars amatør desverre. Kunne ikke dere andre vise fram deres amazing piano-skillz også?

 

Besulding_av_Bach__feil_p__slutt_.mp3

7136744[/snapback]

Ahh, memories. Den er nydelig den låten. Skal se om ikke jeg også kan legge ut noe om ikke så lang tid...

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Fra nå og fram til neste høst har jeg tenkt til å undersøke keyboards med vektede tagenter. Jeg skal ha et til mellom 10 og 15 tusen. Hva anbefaller dere? Jeg skal spille i band der vi skal spille en del rock. Hva anbefaler dere? Link gjerne til spesifike modeller

Takk

 

 

Jokke  :)

7156289[/snapback]

 

Hva med en Yamaha P-140?

Eller kanskje en Yamaha CP-33?

 

Kenneth

7156756[/snapback]

 

 

Likte godt CP-33

Hvis allt går som jeg håper neste år kan det godt hende at jeg slår til med et slikt et!

Er det Yamaha som gir mest for pengene?

Hva med Roland? Er ikke de også kjent for å være gode?

Endret av Turbo-Jokke
Lenke til kommentar
Er det Yamaha som gir mest for pengene?

Hva med Roland? Er ikke de også kjent for å være gode?

7157211[/snapback]

 

Jeg har ikke så mye greie på det. Er selv på jakt etter et digitaltpiano, og prøver å finne ut hvilke merker som er bra. Min onkel, som er pianist, anbefalte Yamaha og Technics, men sa at Roland kunne høres noe daff ut, eller no. Men det er jo kun hans erfaringer. Virker som om Yamaha er et sikkert kjøp.

Lenke til kommentar

Morsomt å se at så mange her spiller piano/keyboard. Har selv spillt piano en del år. Har ikke blitt så mye de siste årene ettersom jeg ikke har piano tilgjengelig hele tiden. Kunne likevel spillt mye mer, og jeg jeg angrer på at jeg ikke har gjort det nå. Spillte inn en sang jeg liker: http://home.no.net/atllars/images/Sviridov.wav

Ikke den beste kvaliteten akkurat, men hva synes dere? Kan ikke flere vise oss hva dere spiller? :)

 

Edit: Last ned her hvis den linken ikke funker.

Endret av Matias
Lenke til kommentar
Dream theater - The dance of eternity. Noen som kan piano soloen på den? Hvis det er, noen som kjeder seg no forferdelig å gidder å lage noter til den? :p

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=hbxRDPkQvRU  2:20 begynner den.

7170798[/snapback]

 

 

hehe... gjør det selv du :p Tar litt lang tid pga allt går så fort... du kan vell prøve å få til noe lignende, men du skal sitte lenge for å finne ut den...

Lenke til kommentar

Uansett tror jeg ikke Dream Theatre er noe å begynne med... De er jo kjent som verdens mest tekniske band... Om du selv spiller i band/spiller med andre på fritiden ville jeg heller anbefale å spille Guns N Roses... F eks.. Knocking on Heavens door i F# som de spiller den i, er det mulig å improvisere masse... Det er lett å spille den i band, men etterhvert som du øver den inn får du mange ideer til hva du kan gjøre og etter hvert blir det mer og mer komplisert og det høres bra ut...

 

Den består bare av 3 akkorder ( F#, C#, H)

 

Ellers kan det også morro å spille Blues eller Gammelrock i C dur og A dur

Endret av Turbo-Jokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...