Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Er det Yamaha som gir mest for pengene?

Hva med Roland? Er ikke de også kjent for å være gode?

7157211[/snapback]

 

Jeg har ikke så mye greie på det. Er selv på jakt etter et digitaltpiano, og prøver å finne ut hvilke merker som er bra. Min onkel, som er pianist, anbefalte Yamaha og Technics, men sa at Roland kunne høres noe daff ut, eller no. Men det er jo kun hans erfaringer. Virker som om Yamaha er et sikkert kjøp.

7157299[/snapback]

 

Den gamle jobben min hadde et Yamaha CLP 150 som jeg anbefalte, og lyden der er veldig god, tangentene er tunge og fine og pianoet er nydlig gjennomført.

 

Selv har jeg en tidligere modell av en Roland F-30, som jeg kjøpte mest på grunn av den lille plassen den tar opp. Generelt er dette et dårligere piano enn det fra Yamaha, ikke bare fordi prisen tilsier det, men også fordi det er fundamentale forskjeller ute å går. Har du penger nok, så sats på en Yamaha, særlig CLP-serien.

 

- Ulkesh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja selv kommer jeg til å gå for Yamaha når jeg skal kjøpe det, men blir vell minst 1år til

 

Edit: Jeg kommer ikke til å kjøpe et slikt el-piano, men har mer tenkt til å gå for et man kan frakte... ikke keyboard heller, men en blanding :cool: Bruker Yamaha keyboard og technics el-piano som sagt tidligere

Endret av Turbo-Jokke
Lenke til kommentar
Jeg driver å spiller Jamie Cullum noter nå. Har startet på "Oh God" og "Photograph".

 

Ikke ofte jeg sier det her ass, men jeg anbefaler alle som liker fete pianonoter å kjøpe heftet hans "Catching Tales". Veldig bra arrangert! :)

7206743[/snapback]

 

Spiller du alene eller med andre?

Lenke til kommentar
Ja selv kommer jeg til å gå for Yamaha når jeg skal kjøpe det, men blir vell minst 1år til

 

Edit: Jeg kommer ikke til å kjøpe et slikt el-piano, men har mer tenkt til å gå for et man kan frakte... ikke keyboard heller, men en blanding  :cool: Bruker Yamaha keyboard og technics el-piano som sagt tidligere

7206685[/snapback]

 

Det heter vel stage-piano, strengt tatt. Digitalt piano i bærbart format.

Lenke til kommentar
Visste ikke at det fantes en pianotråd her på forumet :D Har spilt piano siden barneskolen en gang. Spiller for det meste klassisk musikk i motsetning til mange her. Hvis noen er interessert har jeg lagt ut en innspilling av et stykke
.

7212567[/snapback]

Nice! :thumbup:

 

Morsomt at det er så mye forsjellig folk liker å spille her... Klassisk? da må du lære deg

7212639[/snapback]

Er det du som spiller?

Lenke til kommentar
Visste ikke at det fantes en pianotråd her på forumet :D Har spilt piano siden barneskolen en gang. Spiller for det meste klassisk musikk i motsetning til mange her. Hvis noen er interessert har jeg lagt ut en innspilling av et stykke
.

7212567[/snapback]

 

Spiller også klassisk. La ut et stykke tidligere i tråden, men jeg ble bare oversett. Hvilke andre sanger spiller du? Spiller du noen skikkelig vanskelige sanger?

Lenke til kommentar
Morsomt at det er så mye forsjellig folk liker å spille her... Klassisk? da må du lære deg

7212639[/snapback]

Er det du som spiller?

7212702[/snapback]

 

Jeg spiller ikke klassisk... bare liker canon :p så.. nei jeg spiller ikke den, men jeg synes den er tøff...

 

Jeg spiller for det meste rock, blues og diverse sanger fra 80-tallet... ,men om jeg skal lære noe klassisk blir vell Canon neste :cool:

Lenke til kommentar
Jeg spiller ikke klassisk... bare liker canon :p så.. nei jeg spiller ikke den, men jeg synes den er tøff...

 

Jeg spiller for det meste rock, blues og diverse sanger fra 80-tallet...  ,men om jeg skal lære noe klassisk blir vell Canon neste  :cool:

7212939[/snapback]

Det må du gjøre. Canon er veldig kul og egentlig ganske enkel å lære syns nå jeg da...

 

Spiller også klassisk. La ut et stykke tidligere i tråden, men jeg ble bare oversett. Hvilke andre sanger spiller du? Spiller du noen skikkelig vanskelige sanger?

7212915[/snapback]

Dakar, jeg hørte på den jeg. Bare glemte å svare. :blush:

 

Skal få en: Nice! :thumbup: du og ;)

Lenke til kommentar
Jeg spiller ikke klassisk... bare liker canon :p så.. nei jeg spiller ikke den, men jeg synes den er tøff...

 

Jeg spiller for det meste rock, blues og diverse sanger fra 80-tallet...  ,men om jeg skal lære noe klassisk blir vell Canon neste  :cool:

7212939[/snapback]

Det må du gjøre. Canon er veldig kul og egentlig ganske enkel å lære syns nå jeg da...

 

Spiller også klassisk. La ut et stykke tidligere i tråden, men jeg ble bare oversett. Hvilke andre sanger spiller du? Spiller du noen skikkelig vanskelige sanger?

7212915[/snapback]

Dakar, jeg hørte på den jeg. Bare glemte å svare. :blush:

 

Skal få en: Nice! :thumbup: du og ;)

7212956[/snapback]

 

Jeg hørte også på sangen din, men glemte å svare :p Men jeg foreslår at folk kan ta bilde av utstyret slik som tom wait for alice gjorde tidligere i tråden... jeg har ting på forsjellige steder.. så når jeg får samlet det poster jeg et bilde :cool:

 

Jokke :)

Endret av Turbo-Jokke
Lenke til kommentar
Visste ikke at det fantes en pianotråd her på forumet :D Har spilt piano siden barneskolen en gang. Spiller for det meste klassisk musikk i motsetning til mange her. Hvis noen er interessert har jeg lagt ut en innspilling av et stykke
.

7212567[/snapback]

 

Spiller også klassisk. La ut et stykke tidligere i tråden, men jeg ble bare oversett. Hvilke andre sanger spiller du? Spiller du noen skikkelig vanskelige sanger?

7212915[/snapback]

Hørte på innspillingen din nå. Likte den godt. Fint stykke.

 

Har spilt gjennom endel stykker halvveis, har ganske dårlig struktur på øvinga. Kommer litt an på hva som er "skikkelig vanskelig". Har spilt revolusjonsetyden av Chopin, men har aldri turt og gått på scenen med den :( (Så har gått litt i glemmeboka nå.) Ellers; Fantaisie Impromptu og noen nokturner. Ga meg i kast med "Snøstorm"-etyden av Liszt her om dagen, bare for å prøve. Tror den er litt på kanten men. Hva med deg :)

Lenke til kommentar
Kommer litt an på hva som er "skikkelig vanskelig". Har spilt revolusjonsetyden av Chopin, men har aldri turt og gått på scenen med den :( (Så har gått litt i glemmeboka nå.) Ellers; Fantaisie Impromptu og noen nokturner. Ga meg i kast med "Snøstorm"-etyden av Liszt her om dagen, bare for å prøve. Tror den er litt på kanten men. Hva med deg  :)

7213024[/snapback]

Ehhh.. er ikke alle disse "skikkelig vanskelige"? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger, ble litt lei meg når jeg hadde tatt meg bryet med å spille inn og ingen giddet å å svare. ;)

 

Spiller du Fantaisie Impromptu? Ikke dårlig det. Driver å lærer meg den nå, men blir sikkert å ta flere år før jeg blir ferdig. Digger den sangen. :) Hvor gammel er du?

 

Har også sinnsykt lyst til å lære meg Rachmaninoff Moment Musical No. 4. Hør på den

eller her

 

Har også lyst å spille Beethoven Sonata No. 8, Pathetique 1st mvt. Se her (syke japanesere :p )

Lenke til kommentar

Flott stykke det første der. Har ikke vært borti Rach så mye. Er 16

 

Tror ikke du kommer til å bruke så lang tid på Fantaisie Impromptu. Det store problemet er jo i grunn rytmen som er forskjellig i hver hånd, men når du får tak på den er det ikke så vanskelig faktisk :)

 

PS sjekk han her :cool: (det er forresten stavefeil, skal være Feux Follets)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...