Gå til innhold

Vanskeligste spill noensinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arkanoid

Tetris

 

De fleste spill fra 80- og begynnelsen av 90-tallet var ekstremt vanskelige... :yes:

9189780[/snapback]

 

 

Arkanoid på ZX Spectrumen var tider ja, og tok også tid til og greie..

 

 

 

hmm, vanskelig spill i "moderne" tid...jo, faktisk, slutten på Max Payne 1 eller 2, der du skal skyte støttebein så noe raser ned fra taket...tok år og dag før jeg skjønte den...

 

Eller siste duden på Doom 3...så fort jeg lærte det så døde han på 2-3 skudd...lol..

Lenke til kommentar

Hva er vanskelig med WiC da? Multiplayer har en heller udefinerbar vanskelighets grad siden det vil avhenge av hvem du møter osv.

 

Vil si...Lost Planet på extreme, herregud hvor jævlig!

 

Metal Gear Solid 2 var også ganske vanskelig på extreme, husker fingrene fikk kjørt seg sykt under kvelings sekvensen på slutten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Shadow Ops. Den letteste nivå i dette spillet er som den vanskeligste i et normalt spill.

Den starter med at din helikopter krasjer og du havner midt i en gate full av terrorister. Så snart du setter nesen ut av vrakrester, så lever du i 5 sekunder (bokstavelig talt). Spillet er så uhyrlig realistisk! Du må lære deg å være en ekte Delta-Forse soldat, du må huske og bruke hver eneste av marinesoldats kampregler. Rund deg foregår helvete. Du må holde deg skjult, bruke alle mulige avkroker og dekninger, være paranoisk forsiktig, bevege deg fort og skyte godt. Dine fiender har god AI, skyter veldig bra og det er urimelig massa av dem. Klarer du å komme gjennom dette spillet, så kommer du aldri til å dømme amerikanere i Irak, som først kaster en granatt inn i et hus og banker på døren etter på.

Endret av Fuskepels
Lenke til kommentar

Et av de første adventurespillene jeg spilte var 'Lost in Time' til PC, og som et lite barn så var det veeldig vanskelig. Har ikke fått prøvd det igjen dessverre men ville nok vært lettere nå.

 

Beneath a Steel Sky er også en utfordrende adventure-klassiker. Husker at jeg skjønte fint lite av den 'cyber-verdenen' en måtte inn i til tider.

 

Elsket Syndicate, og husker jeg fikk bakoversveis når det første oppdraget i 'American Revolt' utvidelsespakken begynte med at mine agenter ble beskutt av minigun av fiendlige agenter fra alle kanter :p Det syntest jeg var vanskelig...

 

 

For øvrig en treat til Rick Dangerous fans:

 

http://rickdangerousflash.free.fr/

Lenke til kommentar

Vil faktisk også si Monkey Island 3 (har ikke spilt de foregående)

At folk har klart hele dette spille uten noen walkthrough er helt rart, mener jeg. Det er jo bare et fåtall av puzzles'a som er logiske i det hele tatt! Det må vel være folk som bare har prøvd alt og vært tålmodige (noe jeg ikke er :p)

 

Vokste opp med N64 generasjonen, så utfordringen Contra til SNES (Wii VC) bød på var litt for mye for meg. Men jeg er en av de som spiller gjennom spill en gang, og vanligvis på easy..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Shadow Ops. Den letteste nivå i dette spillet er som den vanskeligste i et normalt spill.

Den starter med at din helikopter krasjer og du havner midt i en gate full av terrorister. Så snart du setter nesen ut av vrakrester, så lever du i 5 sekunder (bokstavelig talt). Spillet er så uhyrlig realistisk! Du må lære deg å være en ekte Delta-Forse soldat, du må huske og bruke hver eneste av marinesoldats kampregler. Du må holde deg skjult, bruke alle mulige avkroker og dekninger, være paranoisk forsiktig, bevege deg fort og skyte godt. Klarer du å komme gjennom dette spillet, så kommer du aldri til å dømme amerikanere i Irak, som først kaster en granatt inn i et hus og skjekker huset etter på.

 

 

så skal det også nevnes at npc'ene er så scripta at det er vondt, greit du dør ofte, men hva gjør nå det da npc'ene dukker opp på nøyaktig samme plass hver jævla gang. men ja på vanskligst er det sykt vanskelig siden du ikke kan save og når du dør så må du begynne hele spillet på nytt, men spill gjennom det på enklest noen ganger og lær deg hvor det kommer folk fra så er det heller ikke noe problem

Lenke til kommentar
Shadow Ops. Den letteste nivå i dette spillet er som den vanskeligste i et normalt spill.

Den starter med at din helikopter krasjer og du havner midt i en gate full av terrorister. Så snart du setter nesen ut av vrakrester, så lever du i 5 sekunder (bokstavelig talt). Spillet er så uhyrlig realistisk! Du må lære deg å være en ekte Delta-Forse soldat, du må huske og bruke hver eneste av marinesoldats kampregler. Du må holde deg skjult, bruke alle mulige avkroker og dekninger, være paranoisk forsiktig, bevege deg fort og skyte godt. Klarer du å komme gjennom dette spillet, så kommer du aldri til å dømme amerikanere i Irak, som først kaster en granatt inn i et hus og skjekker huset etter på.

 

 

så skal det også nevnes at npc'ene er så scripta at det er vondt, greit du dør ofte, men hva gjør nå det da npc'ene dukker opp på nøyaktig samme plass hver jævla gang. men ja på vanskligst er det sykt vanskelig siden du ikke kan save og når du dør så må du begynne hele spillet på nytt, men spill gjennom det på enklest noen ganger og lær deg hvor det kommer folk fra så er det heller ikke noe problem

 

 

Slik gjørde jeg. Men så veldig lett blir det aldri. Særlig i slike plasser som Paris underbanen, der massevis av fiender kommer mot deg med en gang. Det som gjør spillet vanskelig er skyteferdighetene til motstander. Skripta nps'ene er ikke så stor sak for meg. Bare noen få spill som sier at deres soldater er fri, men selv i dataspill som skryter av at skikkelser dukker ikke opp hver gang på samme plass (som FarCry) kommer de fleste til å stå på de samme plasser hver gang du spiller.

Endret av Fuskepels
Lenke til kommentar

Commandos serien er det de værste, ellers er det et lass med spill jeg sleit med som liten på MAME emulator som min far fikset til meg :p

 

 

Jeg ser en som har nevnt World in Conflict og en som har nevnt Ground control II, det kan dere ikke mene? Har vært igjennom begge to. World in conflict bare på normal velg og mærke, men var slett ikke sååå vanskelig? To dager to WiC meg på normal.

Lenke til kommentar
Tetris...

 

Ninja Gaiden er temmelig hardt synes jeg, på ett punkt så bare stoppa d opp, og jeg måtte bare gi opp til slutt. Tålmodigheta mi tok slutt så det hylte etter.

Castlevania til NES ble også litt vanskelig på slutten der gitt, men da var man jo ikke så gammel heller :p

 

Ninja Gaiden BLACK, altså den vanskelige versjonen :p Hater ninja gaiden, for "vanskelig". Jeg blir for aggresiv, og derfor hakkemat...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...