Gå til innhold

bilder fra Mr.Olympia 2006!


bjs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Skulle jeg lagt ned så mye tid til trening tror jeg at jeg hadde satsa på en annen idrett enn bodybuilding. De er jo så sinnsykt store, klumpete og proppfulle av sterioider. Ser jo mye bedre ut å ha kroppen til f.eks. en proff svømmer eller en fitnessutøver.

Lenke til kommentar

Colemann var jo tydelig preget av skaden sin. Ikke så rart han tapte. Ryggen hans så jo vitterlig merkelig ut.

 

Uansett, all respekt til Jay Cutler. Hans form var fantastisk. Han ble jo til og med i bedre form fra prejudging (hvor han allerede ledet) til finalen. Sykt sterkt.

 

Synes synd på Dennis James som inntil 2 dager før eventet så ut som en trussel for Martinez og Dexter. Finner han formen kan selv Jay få noe å tenke på.

 

Trytowin

Lenke til kommentar
Skulle jeg lagt ned så mye tid til trening tror jeg at jeg hadde satsa på en annen idrett enn bodybuilding. De er jo så sinnsykt store, klumpete og proppfulle av sterioider. Ser jo mye bedre ut å ha kroppen til f.eks. en proff svømmer eller en fitnessutøver.

6994917[/snapback]

Om du hadde lagt ned like mye trening og tid i det som Jay & co gjør så hadde du nok vært verdensmester i den idretten.

Lenke til kommentar
Skulle jeg lagt ned så mye tid til trening tror jeg at jeg hadde satsa på en annen idrett enn bodybuilding. De er jo så sinnsykt store, klumpete og proppfulle av sterioider. Ser jo mye bedre ut å ha kroppen til f.eks. en proff svømmer eller en fitnessutøver.

6994917[/snapback]

Om du hadde lagt ned like mye trening og tid i det som Jay & co gjør så hadde du nok vært verdensmester i den idretten.

6996253[/snapback]

Det er i alle fall ikke langt i fra sannheten. :thumbup:

Jeg er så utrolig imponert over menge tid og totall dedikasjon disse legger ned. Jeg vet ikke om noen annen idrett som krever like mye dedikasjon som dette, en fantastisk sport. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Og alle er fulle av dop. RESPEKT  :no:

7405743[/snapback]

So? De er uansett verdens beste idrettsutøvere.

7405763[/snapback]

As if.

7405812[/snapback]

Sett deg litt inn i hva, en som er med i MR.O må ofre. Så kan du komme tilbake å diskutere konstruktivt som LarsP påpeker.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Syns ikke mitt utspill var noe mindre konstruktivt enn det du liret av deg. Hvorfor syns du de er verdens beste idrettsutøvere da?

 

For meg vil aldri noen som propper seg med all slags "medikamenter" i sin jakt på å bli best (i dette tilfellet å bygge en mest mulig perfekt kropp), få noe anerkjennelse fra min side. Uansett hvor akseptert det nå måtte være innad i miljøet.

Lenke til kommentar

Påstanden min begrunnet jeg med at det er få om ingen andre idrettsgrener som krever like mye innsats/selvoppofrelse som bodybuilding. Her snakker vi ikke om en idrett, men en livsstil. Utøverne utsetter kroppen og psyken for en sinnsyk belastning. FHM hadde faktisk en veldig morsom artikkel om Jay Cutler. Her kom det fram at han hadde problemer med å bevege seg (voksesmerter m.m) og hadde en avføring som bestod av olje grunnet all den fete fisken han spiste.

Den vanlige holdningen til folk flest er at utøverne får mye gratis fra steroidene og alle de andre preparatene de trykker i seg. Sannheten er at en som trener samtidlig som han er på en kur faktisk må trene mange ganger hardere enn en som er ren for å få ønsket effekt.

Lenke til kommentar

Hvorfor går de på disse kurene da? Hvorfor ikke bare droppe den siden med "sporten" og heller konkurrere på skikkelig vis?

 

Bill Pearl klarte jo å slå alle sammen, selv om de var proppa av gudene må vite hva. Han var jo helt ren ifølge han selv....... :whistle:

 

Å for eksempel sykle Tour de France krever i mine øyne mye mer innsats og er mye mer imponerende enn hva et eller annet pillevrak har å vise frem.

 

Det gir jo ingen mening at de må trene hardere for å oppnå ønsket effekt om de er på en kur. Kan jo hende pipa får en annen lyd når de dør av hjertestans før de har rundet 50.

Lenke til kommentar

Fordi dette ikke er en konkuranse som ikke avgjøres av kvantitative målinger (tid, antall mål, masse osv), men av kvalitative observasjoner (symmetri, muskelmasse, posering).

 

Tour de France var jo et festelig eksempel da vi ser hva som skal til for å vinne den konkurransen. :whistle:

 

Anabole steroider og andre sterke preparater er ikke akkurat å anbefale. Det sier litt om viljen til å vinne disse gutta har. De utsetter kroppen sin for umennesklige påkjenninger lik ingen annen innenfor idrettens verden.

Lenke til kommentar
Hvorfor går de på disse kurene da? Hvorfor ikke bare droppe den siden med "sporten" og heller konkurrere på skikkelig vis?

 

Bill Pearl klarte jo å slå alle sammen, selv om de var proppa av gudene må vite hva. Han var jo helt ren ifølge han selv....... :whistle:

 

Å for eksempel sykle Tour de France krever i mine øyne mye mer innsats og er mye mer imponerende enn hva et eller annet pillevrak har å vise frem.

 

Det gir jo ingen mening at de må trene hardere for å oppnå ønsket effekt om de er på en kur. Kan jo hende pipa får en annen lyd når de dør av hjertestans før de har rundet 50.

7406287[/snapback]

Det er helt greit at bodybuildere doper seg. Når hele eliten gjør det blir det ikke like utspekulert som når det bare er noen som gjør det slik som i Tour de France.

 

De går på disse kurene fordi de oppnår bedre resultater vel? De gir jo faen i om de må trene hardere, trening er jo livet for disse uttøverne.

 

Må si jeg støtter LarsP i at dette er en av de mest krevende sportene som finnes for uttøverne. Spesielt når man tenker på alt de ofrer for å bli best. Det finnes ingen andre idretsuttøvere som legger mer energi ned i riktig kosthold enn disse gutta.

 

 

Eneste som er litt kjipt med at hele eliten går på dop er at det blir umulig for de som vil hevde seg i toppen å gjøre dette uten å selv gå på dop. Har en venn som er blitt jevlig stor, men som er helt rein. Han har fortsatt potensiale for å bli enda litt større, men hvis han skal hevde seg i toppen må han begynne med en eller annen form for doping.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

De som benytter seg av ulovlige midler i Tour de France blir tatt. De har jobbet utrolig hardt for å få bukt med dopproblematikken. Innad i lagene er det også svært strengt, her trenger det ikke å foreligge konkrete bevis, en mistanke holder. Slik som det ser ut idag, virker det som at systemet funker, i motsetning til før.

 

Tok Tour de France som et eksempel nettopp på grunn alle dopingavsløringene og det arbeidet de nå har gjort for å få bukt med problemene.

 

De har jernvilje fordi de benytter seg av dop for å bli best? Hadde de hatt ordentlig jernvilje ville de ikke tatt dop i utgangspunktet og likevel blitt best.

 

Jeg ser ikke det positive i at de sakte men sikkert ødelegger kroppen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...