Gå til innhold

bilder fra Mr.Olympia 2006!


bjs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cutler var endel større, men magemusklene er ikke helt bra mht. symmetri :hmm: Det er ikke mange idretter som får folk til å stå å måpe, som de gjør med bodybuilding. Uansett hvordan en snur og vender på det, respekt!

7410476[/snapback]

 

 

Spørs jo hvordan du måper da. Jeg hadde nok måpa slik " Å fyfaen, han var driiiit full av bol og masse drit ! Han er møka stygg, men sata så svær `en er ! "

 

eller av en svømmer, ellernoe, så er " åfyflate, han hadde en bra atletisk kropp, den kunne jeg tenkte meg"

 

er det noen som har sett filmene av Valention?

Lenke til kommentar
Men kan dere med hånda på hjertet (dere gutter), si at dere syns det er pent og dere ønsker å se slik ut en gang?

7421001[/snapback]

Veldig vakkert, men lite praktisk. Det ideelle vil være å ha fysikken til f.eks Ilan Rosenberg som er bodybuilder, turner, kickbokser og stuntmann. :)

 

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Alle idretter krever jo sitt av utøverne, og det er jo tydelig at bodybuilding krever mye..

 

Men kan dere med hånda på hjertet (dere gutter), si at dere syns det er pent og dere ønsker å se slik ut en gang?

7421001[/snapback]

Med all respekt, du har tydelig hvis ikke skjønt noe av det denne sporten går ut på. Og det er det ikke mange som har. Når du jeg ser på en bodybuilder, ser jeg ikke det samme som du, jeg ser alle de timene dette krever. Dette er mer en du noen gang kan tenke deg, hvis du ikke har prøvd dette selv. Her snakker vi 100% dedikasjon, dette er så fysisk og psykisk krevende, de kan ikke ha jobber, de kan ikke ha vanlig hobbyer. All tid går med til trening, matlaging og spising, samt hvile.

Det blir det samme som å spørre en som løper, om han vil se ut som en maratonløper og om dette er pent? Det er jo ikke det det går ut på, det går ut på hvor fort han løper.

 

Men om jeg vil se ¨sånn¨ ut, så nei. Ikke som dagens bodybuildere, men jeg ville ha sett ut sånn som en av old-school byggerne.

Mitt store forbilde muskulert er Frank Zane. Perfekt fysikk, symetri og harmoni.

 

fz117.jpg

Lenke til kommentar

LarsP: Får ikke sett på skolen, men sjekker når jeg kommer hjem.

 

Med all respekt, du har tydelig hvis ikke skjønt noe av det denne sporten går ut på. Og det er det ikke mange som har. Når du jeg ser på en bodybuilder, ser jeg ikke det samme som du, jeg ser alle de timene dette krever. Dette er mer en du noen gang kan tenke deg, hvis du ikke har prøvd dette selv. Her snakker vi 100% dedikasjon, dette er så fysisk og psykisk krevende, de kan ikke ha jobber, de kan ikke ha vanlig hobbyer. All tid går med til trening, matlaging og spising, samt hvile.

Det blir det samme som å spørre en som løper, om han vil se ut som en maratonløper og om dette er pent? Det er jo ikke det det går ut på, det går ut på hvor fort han løper.

 

Men om jeg vil se ¨sånn¨ ut, så nei. Ikke som dagens bodybuildere, men jeg ville ha sett ut sånn som en av old-school byggerne.

Mitt store forbilde muskulert er Frank Zane. Perfekt fysikk, symetri og harmoni.

7421153[/snapback]

 

Du får meg til å høres blåst ut fordi jeg ikke vet alt om bodybuildere. Som du selv sier, jeg aner ikke noe om hvor mange timer det tar å bygge en slik kropp. Men selvfølgelig skjønner jeg at det er noe som krever enormt mye, både av tid, viljestyrke og sikkert planlegging.

Jeg spurte om dere syns det er pent, eller om dere bare syns det er stilig å være så stor. Altså, hva er grunnene for å ønske å se slik ut, konkurranser, man syns det er pent, en vil ha kontroll over kroppen..? Det var ikke frekt ment, jeg lurte på hva som lå i bunnen av ønsket om en slik kropp (han på bildet så forresten bedre ut i mine øyne enn de jeg syns ser helt overdimensjonert ut).

Lenke til kommentar

Du får meg til å høres blåst ut fordi jeg ikke vet alt om bodybuildere. Som du selv sier, jeg aner ikke noe om hvor mange timer det tar å bygge en slik kropp. Men selvfølgelig skjønner jeg at det er noe som krever enormt mye, både av tid, viljestyrke og sikkert planlegging.

Jeg spurte om dere syns det er pent, eller om dere bare syns det er stilig å være så stor. Altså, hva er grunnene for å ønske å se slik ut, konkurranser, man syns det er pent, en vil ha kontroll over kroppen..? Det var ikke frekt ment, jeg lurte på hva som lå i bunnen av ønsket om en slik kropp (han på bildet så forresten bedre ut i mine øyne enn de jeg syns ser helt overdimensjonert ut).

7421389[/snapback]

Det var ikke meningen å virke krass eller få deg til å høres blåst ut, dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg skrev med all respekt, men mulig ikke dette kom helt tydelig frem.

 

Jeg personlig synes det er pent med muskler, spesielt slik som Frank Zane (han i bilde). Du er inne på noe meget vesentlig her med kontroll over kroppen. For mitt vedkommende er det ikke noe som er mer givende å se kroppen min forandre seg til en bedre fysikk. Det å kunne forme kroppen er en helt utrolig følelse. Hvor mer jeg trener, jo mer jeg sklir det over i en livsstil. Man for et forhold til kropp, og dens egenskaper som er helt fantastisk. Når jeg da ser en fysikk til en estetisk bodybuilder, ser jeg på den fysikken med beundrerlese. Man får et helt annet syn, som er meget vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar

Ja, ok, jeg er vant fra et annet forum at når folk skriver "med all respekt" så blir det litt sånn "du, lille venn, hør nå her" :p Men da er det jo ikke en sak.

 

Nei, jeg skjønner hva du mener med at jeg ikke kan skjønne det. Allikevel interessant å høre hva du mener. Det blir kanskje som når en vanlig person ser et lydighetsprogram i klasse Elite for hunder.. Man ANER ikke hva som virkelig kreves før en har prøvd å trene en hund til å gjøre det samme selv.

 

Men kan bodybuilding bli en besettelse? Slik som f. eks anorexia? Hvor tanken om å kontrollere og forme kroppen blir så sterk at en...hmm.. tar helt av, i mangel på bedre ord?

Lenke til kommentar
Ja, ok, jeg er vant fra et annet forum at når folk skriver "med all respekt" så blir det litt sånn "du, lille venn, hør nå her" :p Men da er det jo ikke en sak.

 

Nei, jeg skjønner hva du mener med at jeg ikke kan skjønne det. Allikevel interessant å høre hva du mener. Det blir kanskje som når en vanlig person ser et lydighetsprogram i klasse Elite for hunder.. Man ANER ikke hva som virkelig kreves før en har prøvd å trene en hund til å gjøre det samme selv.

 

Men kan bodybuilding bli en besettelse? Slik som f. eks anorexia? Hvor tanken om å kontrollere og forme kroppen blir så sterk at en...hmm.. tar helt av, i mangel på bedre ord?

7421599[/snapback]

Selvsagt kan det forekomme, men slik vil det være i alle idretter. Alltid noen som aldri blir fornøyde og vender livet sitt helt på hodet i en sykelig kamp for å yte bedre. Husker det var slik med noen folk jeg pleide å spille cs med i gode gamle dager også. De gjorde ingenting annet enn å spille for å bli bedre. De skulket skole, de ga blaffen i sitt sosial liv, de gjorde alt for å bli bedre og var aldri fornøyde med egne prestasjoner.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...