Gå til innhold

Lås til bærbar PC


Cookie1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal på LAN snart, og trenger noen tips til åssn jeg kan låse fast den bærbare PC'en min slik at den ikke blir stjålet? Har hørt at det finns låser spesielt beregnet for å låse fast laptoper, men veit ikke hvor jeg finner dem. Vil helst slippe å bestille dem på nettet ettersom det blir ganske dyrt (frakt) og jeg må ha det ganske snart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikkje kjøp ein lås med ein slik rund nøkkel. Dei er raskare å dirke opp enn å låse opp med nøkkelen... Kode er sikrare.

7000041[/snapback]

Hør på denne mannen, de aller fleste butikker som har slike "runde" låser har til en eller annen tidpunkt fått disse brutt opp.

Kode er som sagt mye sikrere, men om gjerningsmannen har tid, så er det bare 1000 forskjellig kombinasjoner å gå igjennom.

Lenke til kommentar
Vist tyven har planlagt litt, og får være aleine med maskina, så tar han med seg ein liten boltkutter istadenfor. Det er ein smule raskare enn å ta koden.

7015487[/snapback]

 

Min har alarm, sog utløses hvis vaieren kuttes. Det er også mulig å sette den til å reagere på bevegelse.

 

http://www.techlife.no/PartDetail.aspx?q=p...39;c:36222;r:pg

 

Uansett hva men velger er det ikke sikkrere enn festet i datamaskinen. Og det tåler ikke spesiellt mye.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Uansett hva men velger er det ikke sikkrere enn festet i datamaskinen. Og det tåler ikke spesiellt mye.

 

Ørjan...

7021615[/snapback]

 

Festet er som oftest koblet til "vitale" deler av laptopen, slik som harddisk. Så om man "røsker" hardt nok kommer helt ruklet med å maskinen vil være ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...