Gå til innhold

Musikk: SkyMarshall Arts - Back in the Day


Anbefalte innlegg

Jau, ny sang fra meg da. Endelig blitt kvitt den gamle rusta, så nå er jeg klar for å lage en hel masse happymelodiøst ræl fremover. Her er den første i rekken, Back in the Day, hvor jeg står for synging og den pakka selv. Faktisk fornøyd med denne selv for en gangs skyld. Den ble lang, over 5 min - men det måtte til for å få plass til alt jeg hadde i hodet. Håper dere ikke hater den da! Har puttet Go West inn i denne versjonen faktisk, helt omgjort selfølgelig - og med vokaler fra Kate Lesing (med tilatelse). Og ja, dere må leve med bonde-engelsken min igjen! Hehe!

 

DOWNLOAD "Back in the Days" HER!!

 

Teksten er som følger:

 

Back in the day, when everybody paid.

To hear Alban, Dj Bobo and Haddaway.

Rap about their shit what the hell was it about.

It didnt mean squat to them and even to less.

But everybody dug it, we had no shame.

We partied to this eurotrash, time and again.

Got the records, bought them all just to be part of the game.

Got the genre up to hights of glory and fame.

 

Nowadays, everybody still pays.

To hear the same kinda crap in all the new fancy kinda ways.

Doesnt matter whos the maker it just hast to sound great.

Our generation doesnt have the time to sit and wait.

We dig Milk Inc, Cascada, Cosmic Gate and Pulsedriver,

Dj Jean, Tiesto, Groove Coverage and Klubbdriver.

The kick has to be hard and the chorusline fat.

That makes us happy it doesnt take more than that.

 

Back in the Day

When everything was great and we had it our way.

From party to party - drinkin' our ass off.

Barfin' in ditches - an occasional suck-off.

I really wonder where those times have gone?

Back when all was fun and not a single thing wrong.

I remember how it was, back in the day!

I remember how it was, back in the day!

 

Go West - Life is peaceful there!

Go West - Lots of open air.

Go West - To begin life new!

Go West - This is what we'll do!

Go West - Sun in winter time!

Go West - We will do just fine!

Go West - Where the skies are blue!

Go West - This and more we'll do!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, dette likte jeg! Vet ikke om jeg har hørt deg lage noe med så happyfølelse før. Digger at du alltid prøver noe nytt i sangene dine. Rask vokal i denne, noe som jeg syntes var veldig tøft. Også så god tekst da! Kate Lesing-greiene i midten var greit, men synes faktisk at du vokalen din var bedre. Og som vanlig - perfekt produksjon!

 

Blir nok å finne på playlist min en god stund framover ja!

Lenke til kommentar
må stikke nå mens kal høre den imorgen

6945518[/snapback]

Jøss, den posten der var jammen nødvendig hæ?

 

*Mimre tilbake til gamle tider, koselige Go West*

 

Dette kan jeg fort like, knall produksjon. Eneste jeg ville ha forandret på var at hovedvokalen ikke burde være så "hakkete", men det er bare en liten pirke sak.

6949391[/snapback]

Enig med denne jenta her.

Lenke til kommentar

En aldri så liten gla`sang som fortjener en :thumbup: og en :w00t: .

 

Teknisk sett høres det meste greit ut, bortsett fra leaden som begynner ved ca. 40 sek og ved 03:53 min. Den høres helt grei ut på hodetelefonene mine, men monitorene er ikke helt fornøyd.

Men uansett. totalintrykket var meget bra.

 

EDIT: Hvilke programmer og eventuelt vst instrumenter har du benytett?

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Takker for feedback, alltid et par konstruktive. Setter pris på det :)

 

Akkurat i denne låta har jeg brukt utelukkende FLStudio som sequencer. Vokalene er spilt inn via en Røde NT-A1, Roland Edirol UA-4FX og en compressor. Senere er de behandlet i Adobe Audition og Cubase med en VST som heter så mye som Antares Autotune. Brukte en del tid på i en pitch/intonation prosessor for å få en slags Cheer-effekt på vokalene så det passa litt mer i denne type låt.

 

Av VST brukte jeg her reFX Vanguard (beste soften i min mening, med en del egenskapte patches via. SynthEdit. Så den ble brukt til leadmelodien. Ellers brukte jeg Luxonix Ravity(S), Novation V-Station, SuperwaveP8, JunoX2, QuadraSID, Absynth3 og rgc:audio sfz til å spille av NordLead-soundfonten min - som er verdens råeste pad.

 

Til slutt etter jeg er ferdig så exporter jeg alle kanaler seperat, og mastrer (i dette tilfellet) hele sulamitten i Adobe Audition. Ga diverse peaker litt compressor, ga introen litt high-to-low-end-filter .... ooog fikk alt opp i tålelig bra volum!

 

Så er det bare å save til 192 mp3 og klasse opp på nett!

Omtrent sånn jeg jobber hver gang, bare at Cubase ikke var veldig innblandet denne gangen.

Lenke til kommentar

Dama digger denne rått. :) Absolutt en bra produksjon. Skulle kanskje ønske du hadde litt mer særpreg i denne låten. For meg som la fra meg denne sjangeren for noen år siden, høres dette veldig "standardisert" ut. Noe som nødvendigvis ikke bør være negativt, hvis du skjønner (hehe, hater å kommentere musikk og får aldri ordlagt meg skikkelig). Har immidlertid sykt lyst til å prøvd meg på en remix av denne. Hvordan stiller du deg til det?

Lenke til kommentar
Dama digger denne rått. :) Absolutt en bra produksjon. Skulle kanskje ønske du hadde litt mer særpreg i denne låten. For meg som la fra meg denne sjangeren for noen år siden, høres dette veldig "standardisert" ut. Noe som nødvendigvis ikke bør være negativt, hvis du skjønner (hehe, hater å kommentere musikk og får aldri ordlagt meg skikkelig). Har immidlertid sykt lyst til å prøvd meg på en remix av denne. Hvordan stiller du deg til det?

6965994[/snapback]

Hoi, og takk for kritikken! Standardisert var poenget her egentlig, hvis du mener det jeg mener med standardisert. Skulle bare være en happy liten sak jeg kunne smile etter i bilen, noe den også blei.

 

Remix sier du? Ja nei jeg stiller meg positiv til det jeg vet du. Ingenting i veien for det. Kan bidra med alt du skulle trenge jeg, har selvfølgelig også alle vokaler i både wet og dry også ... så det skal la seg gjøre.

Lenke til kommentar

Fett! Blir sikkert en av mine smårare og merkelige greier, så du får ikke ta det 100% seriøst, selv om jeg skal gjøre mitt beste. Har hatt inspirasjonsperre ganske lenge nå. Har kun kommet opp med to låter det siste som ikke var all verden, så det skal bli spennende å prøve på noe som jeg ikke må "finne opp kruttet" på. :)

Sender deg en liten PM jeg da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...