Gå til innhold

Nokia N95 lansert!


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok svindel, sendte mail til dem spurte om dem var svindlere, og sa Nokia n95 hadde ikke blitt lansert ennå, og osv :p

7303112[/snapback]

Fikk dette som svar i dag av europe electr.

:

Dear customer ,

All our items are brand new , with original papers.

Please inform us what models do you need and how many pieces because we can offer huge discounts for bulk orders.

Thanks for your time!

Lenke til kommentar
hehe, interessant svar du fikk av dem der gitt.. Hadde vært moro og prøvd å kjøpt den billigste telefon av dem for å finne ut om det ikke er svindel..

Er jo masse penger å spare, hvis de er seriøse!

7312309[/snapback]

 

Det er svindel, ikke kjøp noe som helst fra dem. Prisene er urealistiske, siden ble opprettet i slutten av oktober 2006 og innehaveren som står oppført gjennom en sjekk av whois er en kvinnelig musikkartist. De bruker ikke mailadresse som tilhører domenet til selve websiden sin (du må mailen @mac.com-adresse), og den mangler noen som helst form for sikker betalingsløsning.

Lenke til kommentar

Nok en type som prøver å selge N95 på QXL.no

 

Auksjonen

 

Denne gangen 12 stk! Samlet gevinst på selger slik auksjonen står nå: 46.000 kr

 

 

Nokia sier dette er bogus, men nå begynner jeg virkelig å lure! Hvor i helvete får de disse telefonene fra (om de har dem selvsagt)? Er dette en "smarting" som prøver å avslutte QXL kontoen sin litt aktivt samtidig som han tar ut 46.000 kr av sparepengene "våre", eller har han faktisk telefonene? Kan flere sende en mail til Nokia å spørre?

 

Har fremdeles mitt svar (postet tidligere), men om flere kunne meldt seg på hadde det vært flott.

Lenke til kommentar

Det at de selges for 3800 kr er vel nesten bevis nok i seg selv på at han ikke har noen.

 

Om noen hadde hatt en fungerende N95 å selge i dag tror jeg heller denne personen hadde tatt 10 000 kr, noe han sannsynligvis hadde fått...

 

Det finnes selvfølgelig N95-prototyper, men at noen her i Norge skal ha tilgang til noe særlig antall av dem, og ha mulighet til å selge, er helt utenkelig..

 

Vi har et fint og tregt rettssystem som gjør det lett med svindel, er i hvert fall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Samme typen selger disse for 5000,- Her

7321917[/snapback]

 

Merkelige greier. Han har jo egen nettbutikk med masse andre varer også...hmmm :hmm:

7323273[/snapback]

 

Tenker det samme. Har jo en egen nettbutikk som virker seriøs. Med navn, telefonnummer og mailadresse også på siden. Hvorfor skulel man da lure noen til å kjøpe et produkt når man har ei seriøs side? Sendte han en mail og fikk dette til svar

 

"Heisann.

Ja dette er et spørsmål som mange lurer på nå om dagen.

Hadde også QXL påp tråden i dag og lurte på det samme , men etter en stund

ringte han tilbake ogforklarte at jeg nok hadde rett i at den har hatt

en lansering den 16 oktober."

 

Hmm... hva tror folket? :hmm:

Lenke til kommentar

Han karen her hadde også en annonse på finn.no, hvor man kunne få den for 4500,- Den er nå fjernet.

 

Jeg har nå gjort noen søk på det såkalte "firmaet/nettbutikken" hans. Det er ingen ting som viser at det er en registrert firma.

 

Nummeret han bruker er registrert på "Skannia Finans Og Forsikring Svein Mehus" i Stord.

 

Han nevner også i auksjonen at han kan møte den som skal kjøpe mobilen i Oslo området. At man altså betaler cash til han.

Hvis vi samler noen brukere her, og møter han i sammen, og vi får nokia n95 til 4500,- er jo det greit det??

 

Jeg var innom Nokia store idag, og de sa den skulle komme i Januar til Norge.

Jeg spurte om det var mulig at den har kommet til andre land nå, siden det er en mann med "nettbutikk" som selger den. Han svarte at det kunne være mulig, det kunne fort være noe "grå import" fra England eller noe.

 

Ville ikke møtt han aleine i en bakgate for å kjøpe mobil.

 

PS: Det kan finnes mange syke kriminelle der ute!

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Vel det er min feil at han hadde QXL.no på tråden :blush:

 

MEN! Suspekt at mannen selger så godt og ikke er registrert i mva-mantallet. Omsetningsgrensa er vel 50.000 kr, er den ikke? Denne auksjonen alene vil jo sende ham over..!

 

Fikk forøvrig svar på henvendelse på QXL på om han kunne gi meg et IMEI nr jeg kunne få sjekket ut.

 

Svar: Hei. Kan desverre ikke gi deg dette før Neste mandag. vennligst spørr igjen da . og dette med at nokia ikke har produsert stemmer ikke , vet at det er mange som er enig med deg i dette , men nå har også Qxl sjekket opp i dette , de ble heller ikke noe særlig klokere av å snakke med Nokia Norge , så de gikk enno et hakk videre og da fikk også de en annen mening , så nå pr i dag så vet også qxl at det er lansert mange telefoner faktisk heilt tilbake til 16 Oktober.. Har vært mye pes med dette.Puh.. Håper bare at jeg får telefonene på Mandag da!.. ellers så har vel jeg et problem. men du må selvsagt bare by, om de mot formodning ikke skulle dukk opp , så ber jeg selvsagt ingen om betaling.. Har daglig kontakt med firmaet jeg skal hente telefonene hos.

 

 

Nå veit jeg faen ikke hva jeg skal tro lenger! :ermm: Skal legge fram saken for Nokia i morgen, gir meg ikke før jeg har fått et svar som er 100 % sikkert..

Lenke til kommentar
Vel det er min feil at han hadde QXL.no på tråden  :blush:

 

MEN! Suspekt at mannen selger så godt og ikke er registrert i mva-mantallet. Omsetningsgrensa er vel 50.000 kr, er den ikke? Denne auksjonen alene vil jo sende ham over..!

 

Fikk forøvrig svar på henvendelse på QXL på om han kunne gi meg et IMEI nr jeg kunne få sjekket ut.

 

Svar: Hei. Kan desverre ikke gi deg dette før Neste mandag. vennligst spørr igjen da . og dette med at nokia ikke har produsert stemmer ikke , vet at det er mange som er enig med deg i dette , men nå har også Qxl sjekket opp i dette , de ble heller ikke noe særlig klokere av å snakke med Nokia Norge , så de gikk enno et hakk videre og da fikk også de en annen mening , så nå pr i dag så vet også qxl at det er lansert mange telefoner faktisk heilt tilbake til 16 Oktober.. Har vært mye pes med dette.Puh.. Håper bare at jeg får telefonene på Mandag da!.. ellers så har vel jeg et problem. men du må selvsagt bare by, om de mot formodning ikke skulle dukk opp , så ber jeg selvsagt ingen om betaling.. Har daglig kontakt med firmaet jeg skal hente telefonene hos.

 

 

Nå veit jeg faen ikke hva jeg skal tro lenger!  :ermm: Skal legge fram saken for Nokia i morgen, gir meg ikke før jeg har fått et svar som er 100 % sikkert..

7323502[/snapback]

 

 

Og du må selvfølgelig oppdatere oss her!

Lenke til kommentar

Han her virker jo nesten ganske flink. Han klarer jo å lure dere halvveis ser det ut til, og han har og fått QXL til ikke å fjerne annonsen hans. Han har og en relativt fin web-side.

 

Flink svindler muligens, men fortsatt svindel. Men forsåvidt spennende å følge saken :)

 

edit:

Vel det er min feil at han hadde QXL.no på tråden

Din _feil_? Det er jo bare bra at du tipser QXL om dette. At han påstår at den kom 16. oktober gjør det jo bare mer åpenbart at han prøver å lure folk.

 

Hadde Nokia gitt denne til markedet 16. oktober hadde det i hvert fall vært å forvente at minst en nettbutikk har den i sine prislister, en måned etterpå :D

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Ringte (nok en gang) Nokia Care (som er den eneste support-telefonen Nokia tilbyr og som kan svare på ca ingenting) og spurte. Svaret er naivt og monotont: "Denne telefonen slippes 1. kvartal 2007."

 

Fikk så nr til Nokia Norge (415 44 400 om flere vil ringe, kontortid mellom 08:00 og 16:00), så får prøve dem i morgen. Løkrullen som tok telefonen ba meg spørre etter markedsavdelingen.

 

Sendte også en mail til Nokia Care og ba spesifikt om en mer utdypende forklaring enn "Dette kan vi ikke hjelpe deg med" og hvor jeg skrev at jeg forventet at noen høyere opp i systemet enn Nokia Care ville svare meg.

 

 

Blir utrolig spennende å se utfallet av dette. Auksjonen er fremdeles i live, så enten fikk ikke QXL.no henvendelsen min tidsnok til å få gjort noe med det før kvelden var omme (er jo å håpe at flere har meldt ham inn, så er jo ikke sikkert det var min "skyld" ;) ), eller så er den faktisk godttatt.

 

 

 

Men du har rett Are, han lurte meg et stykke der.. :blush: Ikke at jeg hadde kjøpt av ham, men var langt på vei til å kaste inn håndkleet i denne diskusjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...