Gå til innhold

Nokia N95 lansert!


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Ser jo spennende ut!

 

http://www.symbian-freak.com/news/006/09/nokia_n95.html

 

Men den bekrefter de man trodde var spionbilder av N83...om at 2,6 tommer skjerm har QVGA (320x240). Det er jo mindre enn på N80. La oss håpe dette blir fikset på mot launch. Sammenlignet min N80 med en N70 og det var betydelig forskjell i kvalitet. N80 hadde bedre og klarere bilde.

 

Søke funksjonen her på forumet kan dere ta å stappe langt borti ett sted..for den er ellendig. Jeg søkte etter N95 og fikk ikke opp en eneste post! Men så ser jeg nå etterpå at det står en del om den i en generell tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=626406

 

Men nå har vi ihvertfall en egen N95 tråd da!! La den blomstre....

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men den bekrefter de man trodde var spionbilder av N83...om at 2,6 tommer skjerm har QVGA (320x240). Det er jo mindre enn på N80. La oss håpe dette blir fikset på mot launch. Sammenlignet min N80 med en N70 og det var betydelig forskjell i kvalitet. N80 hadde bedre og klarere bilde.

 

 

Har virkelig N80 større skjerm enn 2.6" ? Sammenlignes antall pixel og tomme stemmer dette,m en slik vil det nå være en stund med denne oppløsningen. Skjermen til N80 føles som en lilleputt sammenliknet med N73 også, selv om også forholdet pixel/størrelse er dårligere.

 

N95 ser bare helt overlegen ut med de fysiske målene og 5 megapixel kamera, edge, wlan og 3G. Håper det er plass til radio også.

Ellers så har den mini usb og 3,5 mm jack til hörlurar också.

En ekte SE killer må dette bli.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
Men den bekrefter de man trodde var spionbilder av N83...om at 2,6 tommer skjerm har QVGA (320x240). Det er jo mindre enn på N80. La oss håpe dette blir fikset på mot launch. Sammenlignet min N80 med en N70 og det var betydelig forskjell i kvalitet. N80 hadde bedre og klarere bilde.

 

 

Har virkelig N80 større skjerm enn 2.6" ? Sammenlignes antall pixel og tomme stemmer dette,m en slik vil det nå være en stund med denne oppløsningen.  Skjermen til N80 føles som en lilleputt sammenliknet med N73 også, selv om også forholdet pixel/størrelse er dårligere.

 

N95 ser bare helt overlegen ut med de fysiske målene og 5 megapixel kamera, edge, wlan og 3G. Håper det er plass til radio også. 

Ellers så har den mini usb og 3,5 mm jack til hörlurar också.

En ekte SE killer må dette bli.

6943149[/snapback]

 

Se-killer? de konkurrerer jo i helt andre segment enn dette så skal ikke skjønne hvorfor den skal bli det? Må isåfall være mot P990, men den er jo ikke kongen på haugen akkurat.

 

Ser utvilsomt spennende ut denne, flott at nokia endelig har fulgt etter W800is linsedeksel, har sansen for den typen. 3,5 mm jack er jo og helt genialt, dritlei av alle "egne" løsninger hvor man må bruke adapterplug.

Lenke til kommentar
(320x240). Det er jo mindre enn på N80. La oss håpe dette blir fikset på mot launch.

Du er så langt fra den virkelige verden... :)

Selvsagt blir IKKE slikt endret nå. Det hadde i såfall vært katastrofe.

 

Å gå tilbake til QVGA mener jeg er et smart trekk og en positiv utvikling. Vi er ikke klare for større oppløsninger enda.

Lenke til kommentar
(320x240). Det er jo mindre enn på N80. La oss håpe dette blir fikset på mot launch.

Du er så langt fra den virkelige verden... :)

Selvsagt blir IKKE slikt endret nå. Det hadde i såfall vært katastrofe.

 

Å gå tilbake til QVGA mener jeg er et smart trekk og en positiv utvikling. Vi er ikke klare for større oppløsninger enda.

6944380[/snapback]

 

Enig, 240x320 er en genial oppløsning og lett å tilpasse f.eks bakgrunnsbilder, programmer og spill med andre tlf-modeller.

Lenke til kommentar
(320x240). Det er jo mindre enn på N80. La oss håpe dette blir fikset på mot launch.

Du er så langt fra den virkelige verden... :)

Selvsagt blir IKKE slikt endret nå. Det hadde i såfall vært katastrofe.

 

Å gå tilbake til QVGA mener jeg er et smart trekk og en positiv utvikling. Vi er ikke klare for større oppløsninger enda.

6944380[/snapback]

 

Du kan gjerne backe opp med litt mer substansielt enn synsing på dette synes jeg. Greit at oppløsning på N80 ikke er A4...men det er flere pixler på skjermen. Og sist jeg sjekka så betyr flere pixler skarpere bilde, og finere detaljer over hele linja.

 

Så hva er fordelen med å gå bakover her?

 

Eller kanskje vi kan spekulere i at N80 får sin egen oppfølger som beholder oppløsningen eller utvider den.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/new_nokia_nseries_...75-news-221.php

 

Flere bilder her. Hvis dette er 100% ekte så er det nye designet på software dritt smooth!

Synes de kunne ha putta N80 skjermen på denna mobilen, i det minste en med samme oppløsning. Ser ut at den kun har ledd blitz også. Betyr lommelykt fortsatt men reduserer bildene kameraet kan ta.

Har noen hørt noe om dette 5Mpx kameraet?

Woho endelig 3.5jack og stereo høyttaler! Virker som Nokia har lært litt av små feil på N93en.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...