Gå til innhold

Nokia N95 lansert!


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter og leser tech spec for N95.. så kommer jeg over noe funny på nokia sine sider.

 

Nokia N95 har mobilt bredbånd ti ganger raskere enn 3G, et 5 megapikslers kamera, videoopptak med DVD-kvalitet og innebygd GPS med kart over 100 land ­ og mye mer.

 

http://www.nokia.no/phones/mobilealert/

 

 

Visste ikke at videoopptak i VGA-kvalitet kan akkurat kalles DVD-kvalitet. :!:

7185976[/snapback]

 

Har den innebygd GPS mottaker også? Trodde den kun hadde programvare for GPS innstallert?

Lenke til kommentar

Selv om han faktisk har den så er den ulovlig å selge OG ulovlig å kjøpe! Og jeg kan også garantere deg 100% sikkert at den er stappfull av bugs. Telefonen er ikke ferdig utviklet enda! Og om ikke det var nok er det umulig å oppdatere FW på prototyper. Selv ikke butikken kan oppdatere FW for deg.

 

Du vil ikke ha denne telefonen. Vent til den kommer ut.

Lenke til kommentar
Folk som går på sånt er av samme typen som sendte 100 000,- nedover til Dr. Ali i Nigera da han så pent ba om penger uten å se lenger enn sin egen nese.

7184772[/snapback]

 

Dette gjør jo vi skattebetalere daglig...og det uten noen som helst form for protester.

7187993[/snapback]

 

Tenkte mest på nigeriasvindlerne jeg da ;) De betaler ihvertfall ikke jeg til daglig.

Lenke til kommentar
Flere (eller samme fyren) som selger N95... Han her påstår at han har 4 stk t.o.m.

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...Nr=1&Catg=28653

7191724[/snapback]

 

Jeg tror det er ganske sikkert at han har denne telefonen. Men om den er lovlig skaffet vet jeg ikke.

 

Grunnen for at jeg er sikker på at han har den, er fordi han sier det er mulig å komme og kjøpe den hos han. Betale cash når du henter den. Da er det jo litt troverdig isåfall!

Lenke til kommentar
Selv om han faktisk har den så er den ulovlig å selge OG ulovlig å kjøpe! Og jeg kan også garantere deg 100% sikkert at den er stappfull av bugs. Telefonen er ikke ferdig utviklet enda! Og om ikke det var nok er det umulig å oppdatere FW på prototyper. Selv ikke butikken kan oppdatere FW for deg.

 

Du vil ikke ha denne telefonen. Vent til den kommer ut.

7192070[/snapback]

 

Tror du virkelig ikke den er ferdig utviklet ennå. Om den ligger planlagt til lansering om si 3mnd så er nok tlf ferdig utviklet. Det de venter på er vel å få lagd mange nok eksemplarer til å kunne lansere den alle de utallige 1000vis av plassene på samme tid. Mener å ha lest det et sted...

Lenke til kommentar

Skulle til å svare i den andre tråden, men kan vel like greit gjøre det her.

 

Kommer igjennom kontakter via Telebutikken i Oslo. Trodde de skulle være til å stole på men får se da, hvem vet. Kansje e har blitt rundlurt :ph34r:

7191735[/snapback]

Jeg kan garantere deg at ingen som jobber hos Telebutikken i Oslo kan skaffe en N95.

 

Det er langt i fra så spennende å jobbe i hos en mobilforhandler som mange folk tror. Man får av og til sett nye mobiler en stund før alle andre, men dette er langt i fra tre-fire måneder før de kommer på markedet og ingen forhandlere får beholde disse.

 

Om den ligger planlagt til lansering om si 3mnd så er nok tlf ferdig utviklet.

7192760[/snapback]

Telefonen er langt i fra ferdig utviklet selv om den er lansert. Det gjenstår fortsatt flere måneder testing før telefonen er fri for bugs.

 

Når Symbian.no besøkte Nokia Store i New York fikk de se mobilen, men å skru den på var uaktuelt. Hvorfor? Fordi den ville tullet mer enn 6280.

 

Om denne personen "med kontakter i Telebutikken Oslo" faktisk kan selge deg en Nokia N95 har du fortsatt et problem: Mobilen du har kjøpt er tyvegods. :ermm:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Tror du virkelig ikke den er ferdig utviklet ennå. Om den ligger planlagt til lansering om si 3mnd så er nok tlf ferdig utviklet. Det de venter på er vel å få lagd mange nok eksemplarer til å kunne lansere den alle de utallige 1000vis av plassene på samme tid. Mener å ha lest det et sted...

7192760[/snapback]

Nei, når telefonen kommer til butikken på dag 1, har den mest sannsynelig bare vært ferdig utviklet i ca 2 til 3 uker. Det er med andre ord hektiske tider for nokia den siste månede før en ny mobil skal slippes. De gidder ikke vente på å produsere et visst anntall telefoner, det taper de bare penger på. Men en gang telefonen er ferdig, setter de masseproduksjonen i full sving og spyr ut telefoner til butikker rundt om i verden så fort de bare kan. De vil naturligvis tjene så mye som mulig :p

Lenke til kommentar

Har nå sendt mail til Nokia for å få en endelig bekreftelse på hva som foregår. Har også kontaktet QXL.no per mail (for andre gang på et par dager) for å melde fra om siste skudd på stammen.. På den forrige telefon som ble solgt der takket de for henvendelsen og sa de nå var i dialog med kjøperen, så vi får håpe stakkaren slapp unna før han betalte. Selgeren på sin side har tilsynelatende "mistet" kontoen sin på QXL.no.. :p

 

EDIT:

 

Svar fra Nokia:

 

Hei Bjørnar

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice. N95 forventes sluppet rett over nyåret, men den er enda ikke satt i produksjon.Vi har ikke fått sett prototypen av produktet enda (selv om det nok sikkert finnes), så dette vil jeg tør påstå er svindel ja. Desverre er det ingenting vi kan foreta oss, du må gjerne skrive en mail til QXL og informere dem om dette.Det er jo leit at folk blir svindlet på denne måten.

 

Kan fortelle deg at en kollega var på en messe i København for kort tid tilbake, og da Nokia's egne ansatte spurte om å få se denne modellen kom svaret klart: "Telefonen er ikke satt i produksjon, og prototypen er ikke tilgjengelig for utstilling heller".

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Profil på duden som selger N95 på qxl.no:

 

Auksjonen

 

#navn, tlf og adresse fjernet#

 

Informasjonen er tatt ut fra telefonkatalogen.no på bakgrunn av nummeret han har lagt inn i auksjonen

 

Lurer litt på å grave fram min gamle 3330, tusje N95 på den og sende den i posten til ham! :!: Kanskje vi finner den til salgs på QXL.no om en ukes tid?

 

edit av Arehei: Fjernet navn og adresse. Til tross for sannsynlig svindel kan vi ikke tillate å henge ut folk med navn o.l..

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Svar fra QXL.no på min mail hvor jeg videresender Nokias mail til dem:

 

Hei Bjørnar

 

Vi har nå vært i kontakt med Nokia Club/ NOKIA CARE/ Nokia Norge. Sum av sumarum, så kunne de si dette at det eksisterte N95, men kun noe få til utprøvelse. Det er dog ikke for publikum slik jeg forsto det .Sannynligheten for at det eksisterer 5 hos en enkelt person er svært liten. Har nå valgt å stenge auksjonen og forløpig selger sin konto! Takk for ditt tips!

 

Mvh

Xxxxxx

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...