Gå til innhold

Billig mobil til en 11 åring

PCen

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en datter på 11 som skal få mobiltelefon, det blir med kontant kort?

hvilke??

Til hvilke pris??

Hvor kjøpe??

Hjelp meg er ganske rådvill her

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjøp en Sony Ericsson W300i med enten YoungTalk eller djuice control.

Hvorfor W300i?

Den har god batteritid, basic kamera og god bundel (det følger med minnekort på 256MB og et ordentlig headsett) til en veldig hyggelig pris.

Hvorfor YoungTalk/djuice control?

Begge er kontrollabonnementer, dvs selvpåfyllende kontantkort. Du får en regning på 200 kr måneden, og vesla kan ringe for hele beløpet. Ringer hun mer må hun kjøpe kontantkort selv. Ringer hun mindre blir det overført til neste måned. En veldig god grunn til å velge dette fremfor kontantkort er at telefonen flere steder koster rundt 400 kr istedenfor ca 1500 kr med kontantkort.

YoungTalk eller djuice control?

Hva har resten av familien? Har de NetCom velger du YoungTalk, har de Telenor velger du djuice control. Om alle har én operatør bør du også tenke på et familienett som lar dere ringe gratis innad i familien. :)

Om du skulle velge YoungTalk er det lurt å minne den butikkansatte på å hakke av for at det ikke skal kunne SMS-påfylles.

(Så først etterpå at det var snakk om en jente... :p )

Endret av Sigmund_Freud
Skrevet

Jeg ville anbefalt Noextras. Det er det billigste kontantkortet i Norge for tiden... Vel, i alle fall en av de!

Kjøp en veldig enkel telefon som Nokia 1100, 1110, 3120... Disse koster mellom 300 og 600 uten abonnement.

Skrevet

Er uenig med deg Blekkpatron.

Ville såvisst IKKE kjøpt noen Nokia 1100 eller 1110.

Disse har jo ikke en gang fargeskjerm, og for en jente på 11 år er dette utrolig kjedelig. Husker selv da jeg var 11 (noen år siden) hadde jeg glede av fargeskjerm. Var gøy å kunne ha noen bilder, og sånt.

Til trådstarter:

Kontantkort kan ofte bli veldig dyre, hvis du kjøper feil. Som en annen over meg sier så er YoungTalk eller Djuice (Telenor) Control to som kan passe.

Djuice Allstar er en annen type abbonement som kan passe.

29 kr/mnd, 50 inkl. SMS hver måned, 39 øre pr. SMS etter 50, 99 øre minuttet i ringepris.

Angående mobil kan W300i passe henne godt. Dette er en telefon som passer godt for en 11-åring. Andre muligheter kan være Sony E. Z530i. I tillegg kan man kanskje få Sony E. W800i billig for tiden.

- Knut :w00t:

Skrevet

Ja, det var bare eksempler på billig mobiler. Gjerne fargetelefon =)

Min første mobil var 3310 (overraskelse :p ) og jeg hadde glede av den =) Det er jo en telefon. Og mye mer sikkert med telefon uten farger enn med. Hviss dere kjønner.

En telefon som ville passet ypperlig til en jente på 11 er Nokia 6101, egentlig. Den koster rundt 1000-1300 kr og er mulig og få i rosa!

Jeg ser litt rart på foreldre som gir barna sine dyre mobiler så jeg ville satt en grense på 1300 kr.

Hvilket abonnoment som passer datteren din er avhengi av hvor mye hun bruker telefonen og hvordan. Men jeg vil tro siden hun er såpass ung så ville et kontantkort vert det absolutt beste. Og det billigste kontantkortet så vidt jeg vet er noextras.

Så min konklusjon er at viss du er smart kjøper du en telefon som koster opp til max 1300 uten abonnement og så bestiller et kontantkort som er gratis.

Håper du har fått hjelpen du trenger ;)

Skrevet

Det er jo sagt allereie, men synest ein viktig grunn manglar for å bruke kontantkort.

Ikkje gje ein 11-åring pengar han/ho ikkje har ("vanleg" abonnement). Bruk eit abonnement som er forskotsbetalt (kontantkort) eller der personen sjølv ikkje kan lade for pengar han/ho ikkje har, antek at SMS-lading av NetCom YoungTalk (har ikkje høyrt om SMS-lading av det før) kan brukast slik, krev det kredittkort (Visa) slik som Telenors SMS-lading? Då er det jo sikkert, 11-åringen får ikkje Visa utan vidare. :)

Grunnane er:

- Personen vil vere meir merksam og lære seg å vere forsiktig med pengebruken og ikkje ringe for alt mogleg rart og kjøpe spel og ringetonar i hytt og pine

- Femsifra rekningar dukkar ikkje opp utan vidare (har høyrt om slike tilfelle frå sikre kjelder)

Når det gjeld telefon synest eg Nokia 6101 er eit godt forslag, men foreslår Nokia 6103, som er ei oppdatering av 6101. Hovudskilnaden er at 6103 har bluetooth. Sidan IR ikkje er særleg utbreidt eller greit å bruke (har bare vore problem for meg i alle fall) er bluetooth som regel valet for ungdommar å dele bilete og andre filer seg imellom. Og det er det vel greit at 11-åringen og kan vere med på.

Sony Ericcsson har jo og mange ungdomstelefonar, kva med ta med jenta til ein lokal elektrobutikk og la ho prøve nokre telefonar som er innanfor grensa (1500 kr f.eks.), og sjå kva ho synest. Ho kan jo ha meiningar sjølv og. :)

Skrevet

Det hotteste for jenter på 11 akkurat nå er tøffe klapptelefoner med musikk og kamera. SE W300i, som allerede er anbefalt, er midt i blinken. Når det gjelder abonnement/kontantkort, vil jeg anbefale at man gjør litt matematikk på forhånd. Excel er et godt hjelpemiddel, men kalkulator kan vel også brukes for de som ikke er stø på regneark. Legg inn alle priser for de man tror er aktuelle (kan ikke ta alle, det blir for mye). Lag regnearket slik at det blir mulig å simulere med antall ringeminutter og antall SMS. Jenter på 11 bruker ikke wap, de sender nesten bare SMS (minst 50 i uka) + ringer noen få samtaler i måneden. Jeg garanterer at svaret du kommer fram til blir å kjøpe mobilen til fullpris og bruke kontantkort eller Noextras. Det virker mye å betale 2000 kr for telefon uten abonnement, men er garantert innspart i løpet av mindre enn et år ift feks djuice control eller YoungTalk, som vel er alternativene.

Skrevet (endret)

Jeg ville gått for Nokia 6101 eller Nokia 6103 (tror det er det de heter..) I hvertfall en eller annen Nokia. Og kanskje kontantkort, eks telenor kort&kontant eller tele2 kontant. Hadde ikke gått for youngtalk eller telenor djuice control. Synes 200 i måneden som MÅ betales er litt penger. Synes barn bør begynne med kontantkort så lærer de seg å spare på penga på kortet.. Og om hun ikke har hatt før bruker hun kanskje ikke så mye(?), men selvfølgelig, det er jo stas i begynnelsen, jeg har trappet mye ned nå i forhold til når jeg fikk min første mobil (for øvrig en fancy Nokia 3410..) Jeg bruker mindre penger på mobil nå.

Men for all del, 200 i måneden er ikke så mye. Så om du vet hun kommer til å bruke mobilen så mye så kan du godt satse på ett slikt abbonement. Får vel telefonen endel rimeligere også da...

Endret av shaaland
Skrevet

Anbefaler en eller annen Familie/Family abbonement og en eller annen kontantkort-telefon.

Ideèlt for en 11 åring. Jeg ville selv gitt min datter/sønn en mobiltelefon i den alderen. Betryggende å kunne nå dem når som helst og at de kan ringe noen/politi hvis det skjer noe. Mange kyniske mennesker der ute.

Skrevet (endret)

Samma det, vel, bare den er rosa...

Gi henne et kontantkort eller Netcom YoungTalk/Djuice control. Hvis hun likner på noen av arvingene mine, bruker hun mesteparten av saldoen første kvelden på ringetoner og annen moro, så det er om å gjøre at du sikrer deg mot økonomisk ruin.

Tom

(Stefar til 3, gift med ei med rosa Samsung)

Endret av whitefang
Skrevet
Kjøp en Sony Ericsson W300i med enten YoungTalk eller djuice control.

Hvorfor W300i?

Den har god batteritid, basic kamera og god bundel (det følger med minnekort på 256MB og et ordentlig headsett) til en veldig hyggelig pris.

Hvorfor YoungTalk/djuice control?

Begge er kontrollabonnementer, dvs selvpåfyllende kontantkort. Du får en regning på 200 kr måneden, og vesla kan ringe for hele beløpet. Ringer hun mer må hun kjøpe kontantkort selv. Ringer hun mindre blir det overført til neste måned. En veldig god grunn til å velge dette fremfor kontantkort er at telefonen flere steder koster rundt 400 kr istedenfor ca 1500 kr med kontantkort.

YoungTalk eller djuice control?

Hva har resten av familien? Har de NetCom velger du YoungTalk, har de Telenor velger du djuice control. Om alle har én operatør bør du også tenke på et familienett som lar dere ringe gratis innad i familien. :)

Om du skulle velge YoungTalk er det lurt å minne den butikkansatte på å hakke av for at det ikke skal kunne SMS-påfylles.

(Så først etterpå at det var snakk om en jente... :p )

6941665[/snapback]

Enig!

(Og du fortjener kred for et seriøst og utfyllende svar..)

Skrevet
Verden er syk... mobil til en 11 åring? De klarer seg fint uten!

7039331[/snapback]

Jeg vet ikke hvor gammel jall'n er. Trolig sist i tenåra, og fikk mobil da han/hun var 14. Nå er det 9-11 som er vanlig. Da var det 14. Før det kunne man ikke begripe at de som ikke var voksne trengte egen telefon..... Dessuten brukes vel ikke telefonen bare til å ringe med ;-) Mobil er som gameboy var for deg, jall'n.

Skrevet

Husker enda min første telefon det var en phillips twist :!:

men til en 11 årig gammel jente så vil jeg si W300i er midt i blinken den er billig og bra og ikke minst stilig!

Å IKKE kjøp en telefon med Young talk har det selv er sinnsyke ringepriser, kjøp heller med noextras :thumbup:

Skrevet
Husker enda min første telefon det var en phillips twist :!:

men til en 11 årig gammel jente så vil jeg si W300i er midt i blinken den er billig og bra og ikke minst stilig!

Å IKKE kjøp en telefon med Young talk har det selv er sinnsyke ringepriser, kjøp heller med noextras :thumbup:

7045153[/snapback]

Nå er det One call kontant som er billigst. :thumbup:

Viss du kjøper telenor eller netcom til en 11 åring som antakelig ikke vil ringe mye så er man litt tjukk i huet :p Er laaaaaaaaaaaangt bedre og billigere løsninger.

Og da viser du viss du kjøper disse norextras eller one call med en billig mobil at du er smart!

Ikke legg deg i den suppa med disse foreldrene som kjøper mobiler til en krone til små barn med et abonnement som koster deg føttene :whistle:

Skrevet (endret)

heh :p Jeg er har selv NetCom YoungTalk og SE w300i. Funker fantastisk bra. (Klapptelefon <3) Kameraet er ingenting å skryte av men djeez, jeg vil uansett heller ha et vanlig kamera ^_^

Z530i er også billig og bra, men med dårligere skjermoppløsning, og uten øreplugger.. regner med skjermoppløsninga ikke har sååå mye å si for en 11åring med mindre hun er veldig teknisk interessert.

Utrolig greit med NetcomFamily, tjener inn det jeg taper på at ringeprisen til andre er dyrere osv. (Dessuten betaler jo pappa 200,- og så kan jeg fylle på selv om jeg trenger :D)

Endret av hiddenkiller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...