Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL med DD-WRT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok tror du missforstår meg litt.

 

Det er greit at naboen låner nett av meg, det er derfor jeg har kjøpt en trådløs router, men kan jeg sette en begrensing på hastigheten hans så han ikke får raskere download enn ca 120 kb\s ??

 

Når han laster ned, gjør han det nå på ca 700 kb\s, og da er det ikke mye kapasitet igjen for meg =)

Lenke til kommentar
men kan jeg sette en begrensing på hastigheten hans så han ikke får raskere download enn ca 120 kb\s ??

7723558[/snapback]

For å regulere dette er det enkleste om naboen bruker netlimiter ( http://netlimiter.com/ ). Hvis han laster ned med bittorrent kan du be han begrense up, download og i tillegg antall connections globalt til f.eks 40 i selve torrentprogrammet.

 

Når det gjelder TX errors så kan dette skyldes svakt signal mellom deg og naboen eller interferens.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Ok, har et spørsmål til..

 

Siden naboen min laster ned mye, er det mulig for meg å redusere hastigheten han får av meg?? har lagt inn DD-WRT nå..

 

 

Takker for svar..

7721567[/snapback]

Du kan jo fint bruke QOS-funksjonen i DD-WRT til dette. Legg inn MAC-adressen hans og gi denne lavere prioritet enn dine MAC`er, så bør det funke fint. Du begrenser ikke hastigheten hans med dette, men du vil alltid ha båndbredde tilgjengelig når det trengs.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Ok, har et spørsmål til..

 

Siden naboen min laster ned mye, er det mulig for meg å redusere hastigheten han får av meg?? har lagt inn DD-WRT nå..

 

 

Takker for svar..

7721567[/snapback]

Du kan jo fint bruke QOS-funksjonen i DD-WRT til dette. Legg inn MAC-adressen hans og gi denne lavere prioritet enn dine MAC`er, så bør det funke fint. Du begrenser ikke hastigheten hans med dette, men du vil alltid ha båndbredde tilgjengelig når det trengs.

7724607[/snapback]

 

ok, men hehe, hvor finner jeg QOS funksjonen :blush:

Lenke til kommentar

sakset fra dd-wrt`s wiki:

 

TX-Errors

 

You see many TX-errors for WLAN (wireless) on your status page.

 

-Set ACK timing to 0 (from the default value of 20000).

 

Other things that may contribute to a lower error rate:

 

-Set beacon interval lower than the default of 100 (75, for example).

 

-Don't use an ouput power that is higher than you strictly need, it will only produce more noise (not more signal). 75-125mW should be enough for any normal environment.

 

-Use a different channel (aka frequency) for wireless. The channel option is located in the "wireless" tab, and the "Basic settings" sub tab. This could fix transmission problems if you have introduced a new 2.4 Ghz wireless device that does not connect to your network (like a phone). By changing the channel, the devices should no longer clash.

 

-Use a better antenna that the stock antenna your device comes with. This actually helps you more than increasing ouput power (as this option increases both ouput and sensitivity at the same time),

 

-Use a better antenna on your clients as well.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...