Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL med DD-WRT


Anbefalte innlegg

Jeg hadde en server på ethernet med litt last, to maskiner som spilte online, to maskiner som spilte på lan, en iptelefon som ble brukt, og tre maskiner som bare surfa litt og satt på msn. To av de surfemaskinene overførte en film mellom seg.

 

Funka helt fint.

6970397[/snapback]

Dvs. 2 + 2 + 3 = 7 maskiner tilkobla tråløst, og så en trådløs iptelefon?

Jeg tviler ikke på at det gikk bra.. Og ville vært rart om den ikke gjorde det.

 

Men det gikk IKKE bra når jeg hadde 10+ maskiner tilkobla trådløst, og jeg begynte å få dem til å overføre filer over nettverket. Jeg har ikke et krav om at den skal takle 7pc'er... jeg vil at den skal takle 16+ med en del belastning. Og min konklusjon var at det gjorde den aldeles ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gikk greit å flashe. Har bare mini, har ikke flashet med standard enda. Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller, hvis det bare er masse ekstra innstillinger som jeg ikke har bruk for.

 

Virker som det lagger litt når jeg laster websider noen ganger. Akkurat som om jeg får lasta litt, så pauser den litt, og laster litt igjen, etc. Noen som har lagt merke til tilsvarende?

 

I de tilfellene websidene lagger, så tar det også laaang tid å logge inn på routeren.

 

Usikker på om det kan ha noe med BitTorrent å gjøre. Noen som vet?

Endret av Narvis
Lenke til kommentar

Til nå har jeg erfart at WRT54GL'en med dd-wrt_mini har restartet et par ganger. Hva skjer?! Jeg har ikke stor belastning på den en gang. Max tre brukere tilkoblet, og nesten ikke trafikk.

 

Er det netopiaen fra NextGenTel som lager faenskap for alle routerne jeg har prøvd? DI-624 var vel å merke verre, men WRT54GL viser seg ikke akkurat fra sin beste side den heller.

 

Noen som har en miste ide?

Lenke til kommentar
Ja, gikk greit å flashe. Har bare mini, har ikke flashet med standard enda. Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller, hvis det bare er masse ekstra innstillinger som jeg ikke har bruk for.

 

Virker som det lagger litt når jeg laster websider noen ganger. Akkurat som om jeg får lasta litt, så pauser den litt, og laster litt igjen, etc. Noen som har lagt merke til tilsvarende?

 

I de tilfellene websidene lagger, så tar det også laaang tid å logge inn på routeren.

 

Usikker på om det kan ha noe med BitTorrent å gjøre. Noen som vet?

6972821[/snapback]

 

Du kan prøve å sette opp antall porter opp til 4096.

 

Dette gjør du på http://192.168.1.1/Management.asp

Under IP Filter Settings (adjust these for P2P):

 

Maximum ports setter du til 4096.

Timeouts setter du til 300 sec.

 

Prøv å se om dette hjelper.

 

Det er ingen vits i å bruke standardversjonen av DD-WRT. Masse unødvendig dilldall som jeg tipper du aldri vil ha bruk for.

 

Og du BlackH, prøv samme fremgangsmåte, og se om dette hjelper.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Til Regeli og andre; 3 kanaler i mellom for å unngå interferens med andre trådløse nettverk er ikke nødvendigvis det som funker.. Velg heller en kanal med frekvens utenfor den naboen(e) har..

 

Her følger et bilde av en meget bra illustrasjon på kanaler:

 

wifi_channel_chart_955.gif

 

Bildet hentet fra en tråd på www.dd-wrt.com

Endret av Clint
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Må bare si at flashingen gikk bra.

Ruteren var jo i første omgang satt opp.

 

1. Jeg holdt inne reset knappen bak på ruteren i 30 sekunder (til ruteren skrur seg av og på).

 

2. Koblet meg til 192.168.1.1, passordet er jo admin som default.

  Gikk til Adminstration - Firmware upgrade - browse - velgte mini filen.

 

3. Slappet av litt over 5 min med en cola.

 

4. Gjorde punkt 1 igjen.

 

5. Kom inn på ruteren på samme IP, men brukernavnet er root og passordet er admin som default.

 

6. Gikk inn på Adminstration og valgte Firmware upgrade.

 

7. Valgte generic filen. Ventet en stund.

 

8. Ferdig. Man treng ikke resette ruteren igjen, da DD-WRT gjør det selv.

 

9. Satte xmit power til 50mW, valgte kanal 13.

 

Resultat: Fra 200kb/s til 690kb/s (max) med D-Linken.

 

Narvis: Ta deg god tid til dette :thumbup:

 

Mini legges inn for å "cleare" NVRAMen i Linksysen (da noe noe av den gamle firmwaren ligg i den) + Linksys sin orginale firmware støtter ikke firmwares over 3mb. Derfor legges mini inn først. Minien har litt mindre funksjoner enn generic.

 

Generic, firmware som kan legges inn etter flashing av mini. Mer funksjoner osv...

 

Har veldig god oversikt i DD-WRT, som f.eks. signalstyrke til PCene som er koblet Wireless, load på ruteren, nice layout og ++++ av instillinger som man kan gjøre.

LES FØRST!

 

Det er ikke store fordelen med å øke signalstyrken, bare mer støy.

Over 100mW risikerer du sikkert å bli down syndromert :cry:

 

Narvis, fortell meg hvordan det gikk med deg og ;)

 

Spyder: Sjekk linkene tidligere i denne tråden. Kanskje de kan hjelpe deg litt på vei.

6967199[/snapback]

 

Hei og takker for super guide! Har ett spm her, det er kanskje super noob spørsmål, men jeg må likevel spørre, er det kun "dd-wrt.v23_generic" som skal inn etter flash eller det "dd-wrt.v23_wrt54g" som skal inn på min wrt54g?

 

Har mini inne nå :)

 

mvh Molland

Lenke til kommentar
Hei og takker for super guide! Har ett spm her, det er kanskje super noob spørsmål, men jeg må likevel spørre, er det kun "dd-wrt.v23_generic" som skal inn etter flash eller det "dd-wrt.v23_wrt54g" som skal inn på min wrt54g?

 

Har mini inne nå :)

 

mvh Molland

7043728[/snapback]

 

Hvis det dreier seg om WRT54Gv5-7 så har den ikke minne til mere enn mini-versjonen om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Hey. Har kjøpt en WRT54GL v1.1 og tenker på QoS instillingene.

 

Jeg har lyst og prøve den orginale firmwaren førts for og teste Så DD-WRT får vente.

 

Hvilken port skal jeg velge til feks CS:S?

 

Det står:

Application name: CSS. Piority: HIG. Specific port #: ??

 

Hva skal Specific port være?

 

Jeg har bare en DL:1024kBit og UP: 256. Så QoS er VIKTIG for meg. (deler internett med 2 andre maskiner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...