Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL med DD-WRT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Virker kanskje litt "dum" i huet nå men :) må bare spørre, etter att jeg har lagt inn mini versjon av dd-wrt sp2 på min wrt54g ver 3.1, er det da dd-wrtv23 wrt54g.bin eller dd-wrt v23 generic.bin som skal inn til slutt?

 

Skulle likt å hatt den kai funksjonen blant annet :)

 

Har hentet dd-wrt 54g standard zip mappa fra dd-wrt siden, men ble som sagt usikker på hvilken bin som skulle inn til "slutt"

 

mvh Molland

Lenke til kommentar
Hei

 

Virker kanskje litt "dum" i huet nå men :) må bare spørre, etter att jeg har lagt inn mini versjon av dd-wrt sp2 på min wrt54g ver 3.1, er det da dd-wrtv23 wrt54g.bin eller dd-wrt v23 generic.bin som skal inn til slutt?

 

Skulle likt å hatt den kai funksjonen blant annet :)

 

Har hentet dd-wrt 54g standard zip mappa fra dd-wrt siden, men ble som sagt usikker på hvilken bin som skulle inn til "slutt"

 

mvh Molland

7109618[/snapback]

 

 

Man skal ALLTID bruke genetic når man oppgraderer via webinterface.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Her var det mange med kjennskap til denne ruteren; så derfor velger jeg å spørre her sitedefor å starte en ny tråd.

 

Jeg har en wrt54gl som til nå har kun stått som switch på et lokalnett og gjort jobben sin som forventet, men nå da vi fikk tilgang til Internet startet problemene.

Når jeg pinger den via kablet nett får jeg kun svar på ca halvparten av forespørslene (noe som avhenger av dagsform til ruteren). På det trådløse nettet er resultatet enda dårligere.

 

Jeg har ikke oppgradert firmware på den, så hva den kjører nå vet jeg ikke. Skal sjekke dette når jeg kommer hjem.

 

Noen som kjenner til dette problemet? Evt. hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Ok, beklager.. selvfølgelig skulle jeg gi med informasjon om dette.

 

Koblingen er som følger:

Veggkontakt -> modem fra Bluecom -> wrt54gl -> stasjonær. Alt kablet. De trådløse enhetene har hakket dårligere kontakt med ruteren enn den stasjonære.

 

Jeg skjønner ikke at tilgang til Internet skal 'ødelegge' kontakten min med ruter'n av den grunn.. :s

Lenke til kommentar

Joda, problemet forsvant når jeg slo av dhcp på ip'ene x.x.x.1-10 og har dhcp på på de over 10 :)

 

En annen ting som jeg nå ikke skjønner meg på er at det virker som om ruteren eller modemet ikke tåler høy hastighet. Hvis jeg laster ned filer(fra eget område på skole-serveren feks) på en hastighet av ca 50%+ av linjehastighet, så struper denne nedlastingen resten av nettrafikken. Samtlige websider kommer i en hastighet som minner mer om det et 14.4-modem klarer å levere framfor den linjen jeg sitter på.

 

Du har ikke tilfeldig vis en løsning på dette også?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri opplevd problemer med IRC. ved timeout på 180-240. Timeout på 10min er vel noe i overkant. ICQ er det vel neppe noen som bruker uansett. Men kan man i det hele tatt stille på dette under default firmware som jeg forstår at Atanatar har. Hva er hastighet på linja di Atanatar?

7174708[/snapback]

 

Det varierer fra server til server det.

 

De fleste har ikke under 240 i timeout. Mange (de fleste faktisk) har ca. 300-600 sek, og da blir det litt lite med 180-240 s timeout i routern.

 

Selvom du ikke bruker ICQ, er det faktisk mange som gjør det enda.

 

I vanlig Linksysfirmware er den på 1800. 3600 på de aller gamleste.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Til Regeli og andre; 3 kanaler i mellom for å unngå interferens med andre trådløse nettverk er ikke nødvendigvis det som funker.. Velg heller en kanal med frekvens utenfor den naboen(e) har..

 

Her følger et bilde av en meget bra illustrasjon på kanaler:

 

wifi_channel_chart_955.gif

 

Bildet hentet fra en tråd på www.dd-wrt.com

6980827[/snapback]

 

Hvordan finner jeg ut hvilken kanal naboene kjører på?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...