Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mondeo 96 feil med blinklys!


MonZteR

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Ford Mondeo 2.0 GLX 96 modell.

 

For litt siden kom et ganske rart problem:

da jeg skulle blinke til høyre, gikk lampa i dashbordet Berserk.

istede for å blinke med den vanlige intervalen gikk det i vertfall dobbelt så fort :hmm:

Lampa i dashbordet blinker fort... men blinklysen utenfor bilen blinker ikke. verken forran eller bak :hrm:

Detta problemet er ikke på venstre side :hmm:

 

 

Hvordan kan jeg få sjekket hva som er feil?

evt repparere det selv :roll:

(Jeg jobber som lærling elektrikker.. har en viss peiling på elektronikken i bilen, men desverre ikke nokk :roll: )

 

 

Hjelp mottas med kjempe takk :thumbup:

Endret av MonZteR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig..

 

Regner med at du allerede har sjekket pærer for kontinuitet, pærer/pæreholdere/jordingspunkter for irr og dårlig kontakt?

 

Har ikke direkte kjennskap til mondeo, så på generell basis er det ikke så mye annet enn releet, blinkbryteren, kontakt, eller pæra som får vært problemet med blinkere.

 

 

Kan også være at det sitter feil pære på venstre siden, men siden du ikke nevner å ha gjort noe der før det skjedde så kan det kanskje utelukkes.

Lenke til kommentar

Blinklysrelèet er jo laget slik at det blinker dobbelt tempo hvis ei eller flere blinkpærer er ødelagte. Siden du er elektriker kan du ta ut ei pære og sjekke at det kommer strøm ut til pæra vha. et voltmeter. :dribble: Hvis det gjør det, skift pære. Hvis ikke, gå videre til sikringsboks og sjekk strømmen.(pluss går gjerne gjennom sikringa) Er sikringa hel, kan feilen ligge i blinkrelèet. Ta ut og sjekk om det får strøm inn. :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

hehe heldig du da :) Har akkuratt det samme på min mondeo 2.0 GLX 96' Venstre lykta er rene diskoteket når jeg bruker blinklyset, men høyre siden er normal :) Sjekka litt nærmere, fant ut at det har vært no varmegang der så ene kontakten er smelta litt, er vel no overledning da :/ Får bytte ut kontakten ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...