staljin Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Hei, Var innom Expert på Vestkanten i Loddefjord/Bergen Vest butikken da jeg fikk øye på en LG flatskjerm 20" Wide. Sto ingeting på den på framsiden, men etteren kort inspeksjon av baksiden av skjermen finner jeg ut at det er snakk om LG204WT-SF og pris, jo den er veldig hyggelig (Expert for å være) 2999, så jeg slo til (de har 4 igjen på lager) og her er en del bilder til dere. Jeg har hatt en 19" Benq CRT så jeg kan vel ikke si så mye "faglig" om skjermen. Den er lyssterk, har god kontrast, teksten er lett leselig, liker ikke de meny knappene bak (vanskelig å herske med), fargemessig ikke så veldig stor forskjell fra den CRT jeg hadde, foten virker ikke akkurat kjempe solid. Staljin Endret 25. september 2006 av staljin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Gratulerer! Merkelig at kjedene får den inn før nettbutikkene. Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Jeg vil og ha! Mon tro om andre expert-butikker har fått de inn? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) oioioi, *missunnelig* Sitter å vurderer om det blir denne eller samsung sin 22" ved neste lønning. Frister med 22" men er det verdt den extra prisen? Foten er vel ett lite ankepunkt med denne skjermen har jeg lest, litt "jalla" eller noe sånnt. men det er jo igrunn en rimelig skjerm da... Ser frem til mere test\inntrykk Edit: Hadde tenkt å spørre om hva som var forskjellen på SF og BF men fant ut at det var fargen... (SF-silver BF-black) Fortell hordan du oppfatter den dynamiske kontrast greiene. er skiftinga treg? Endret 25. september 2006 av eXa Lenke til kommentar
Danny Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Omg,Vil ha,Tror jeg tar meg en tur til expert men tviler de har fått den inn her i oslo. Snodig at netsjapene er trege til å ta den in.Expert må vel ha hatt en spes deal med LG Lenke til kommentar
staljin Skrevet 26. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Expert selger en del utstyr fra LG, TV, vaskemaskin osv. så jeg vil nok tro at de har en spesial avtale med LG, ja. Og skjermen, den er kjempe fin den. Det er litt baklyslekasje i toppen av skjermen, men det er ikke plagsom, og ja svart farge er skikkeli SVART. sRGB fungerer fint og det er flere modus med f Engine: Froskjell mellom normal og movie modus med f engine (normal til høyre): Movie modus har høyeste lys/kontrast og er nesten plagsom høy kontrast ved vanlig bruk av PC (surfing), men den er super når man ser på en film. Rød farge er litt sterk, men ikke plagsom sterk. Noen som har tips ang. kalibrering av skjermen, dog ved bruk av sRGB en har ikke mulighet å justere fargene/kontrast f Engine kan ikke kombineres med sRGB Skjermen er litt treg ved oppstart dog mitt ASRock 939Dual S-ATA2 er kjent for å være kjapp "booter" , så jeg får ikke se noe av boot bildet. Skifting mellom forskjellige f Engine moduser går kjempe kjapt, dog jeg HATER det at stryringsknappene er bak skjermen, en vet aldri hvilken knapp en treffer. staljin Endret 3. oktober 2006 av staljin Lenke til kommentar
Danny Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Var på expert alnabru i oslo,de hadde 3 stykk,kjøpte en så de har to til vis noen har lyst på. Bare synd at jeg ikke har fått skaffet meg en ny pc da Lenke til kommentar
aleh Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Så staljin er du fortsatt forøyd med skjermen? Vurderer å kjøpe den også. Vet noen andre om 20" WideScreen skjermer som er bra, maks pris 6K. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 vel denne lg skjermen skal være en av de beste 20"wide til gaming. så det kommer jo ann på hva du prioriterer. samsungs 22" syns jeg er veldig fristende også... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei, Joda, jeg er fortsatt fornøyd tatt med i betraktning at det er TN panel denne skjermen bruker. Jeg har nå funnet en til feil i tillegg til litt dårlig (men ikke plagsom dårlig) fargegjengivelse og det er nemlig at i litt lys/mørke omgivelse, som f. eks i hule i Titan Quest når du går mot lysere delen av hule så legger en merke til at nedre 60% av skjermen er en nyanse mørkere enn den øvre 40% av skjermen. Det er så vidt merkbar men det blir litt plagsom når du vet om det, akkuratt som om nedre delen av skjermen har litte granne lavere gamma enn den øvre og det henger sikkert med baklys/kontrast siden det er antydning til baklyslekasje i toppen av skjermen. Uff, det var vanskelig å forklare. Det å ta bildet hjelper ikke siden jeg har ikke så kjempe god kamera som klarer å fange det. Kan kansje prøve det i morgen og prøve å få den gamma forskjell tydeligere fram med Photoshop. Eller er svart farge SKIKKELIG SVART. Ettersleip har jeg ikke merket noe av. Hilsen staljin Endret 27. september 2006 av staljin Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Gratulerer staljin..Må ha meg en sånn jeg også.. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 vel denne lg skjermen skal være en av de beste 20"wide til gaming. så det kommer jo ann på hva du prioriterer. samsungs 22" syns jeg er veldig fristende også... 6950143[/snapback] Ja, hva er det en prioriterer egentlig. (S) IPS panel med bra respons og kontrast. Jeg har nå lest reviews i to dager og kommet til konklusjonen at en ikke kommer til å finne en perfekt LCD skjerm. Ting var så mye enklere før. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Ja, hva er det en prioriterer egentlig. (S) IPS panel med bra respons og kontrast. Jeg har nå lest reviews i to dager og kommet til konklusjonen at en ikke kommer til å finne en perfekt LCD skjerm. Ting var så mye enklere før. 6951311[/snapback] Helt enig, det er ikke godt å ha så veldig stor utvalg, heller. Leste i et eller annet forum at LG/Philips har en helt ny og kjempe spennende (AS) IPS panel på veien, kommer vel seint til høst eller tidlig på vinteren. Det skal visst være en sånn uber panel. hiseln staljin Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) (AS)IPS? Synes jeg har lest om det før, er ikke det NEC 20wgx2 tro...? Du mener ikke ES-IPS? Enhanced SIPS? http://www.cleverdis.com/pdf_files/spr_lpl_05.pdf Endret 27. september 2006 av Boye Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 (AS)IPS? Synes jeg har lest om det før, er ikke det NEC 20wgx2 tro...? Du mener ikke ES-IPS? Enhanced SIPS? http://www.cleverdis.com/pdf_files/spr_lpl_05.pdf 6953688[/snapback] dæven, må si det der så fett ut Noen aning om når evnt. slike skjermer vil være tilgjengelige for PC? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 28. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 (AS)IPS? Synes jeg har lest om det før, er ikke det NEC 20wgx2 tro...? Du mener ikke ES-IPS? Enhanced SIPS? http://www.cleverdis.com/pdf_files/spr_lpl_05.pdf 6953688[/snapback] Jo da det er ES-SPS, beklager feil. Det er en stund siden jeg leste om det, + at jeg egentlig ikke har så veldig my peiling på de. Hilsen Staøjin Lenke til kommentar
staljin Skrevet 28. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 Generelt sett har skjermen ganske kald farge til og med sRGB hjelper ikke så veldig mye, det blir kaldt uansett. Her er bilden av den gamma forskjel jeg snakket om, litt forsterket med Photoshop, men det omtrent slik det ser ut, kun når en beveger seg i spillet. staljin Lenke til kommentar
thomit Skrevet 28. september 2006 Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 Generelt sett har skjermen ganske kald farge til og med sRGB hjelper ikke så veldig mye, det blir kaldt uansett. Her er bilden av den gamma forskjel jeg snakket om, litt forsterket med Photoshop, men det omtrent slik det ser ut, kun når en beveger seg i spillet. staljin 6956046[/snapback] Gå inn i menyen og justér blå ned noen hakk - det pleier å hjelpe... dessuten kan du vel muligens velge farvetemperatur i menyen et sted? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 28. september 2006 Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 hm var jo ett klart skille der. skal vel ikke være sånn? Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 28. september 2006 Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 Da har jeg også kjøpt en slik skjerm hos Expert-Bonus, Åsane utenfor Bergen. Siste de hadde igjen utenom utstillingsmod. 2999,- Har sittet og fulgt med på prisguiden lenge når denne skulle komme i butikker, og så sitter Expert der med en hel haug.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå