Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Lykke til.... eneste som har funket på meg. Har egentlig ikke hørt om noen som ikke det har funket på. ;)

 

Dessuten så vet folk som har dette problemet at mye ligger i hode oxo. Man kan begynne å svette, rett å slett fordi man tror eller vet man vil begynne å svette snart. Kjipt at man skal ha det sånn. Som sagt : den klør, men det er såå verdt det.

Endret av CrazyKimmi=)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm - dette høres jo bra ut :)

 

Men resulterer ikke dette i at man rett og slett svetter mer fra andre deler av kroppen istedet? Svetten/varmen må jo ut, og jeg er klam nok på føttene og i skrittet som det er ...

 

Noen med erfaring som kan svare på dette?

6995466[/snapback]

 

 

Jeg har for min egen del ikke oppdaget økt svetteproduksjon på føtter og i skrittet. Vel, og merke med ett par unntak. Dersom man bruker undertøy som er laget av polyester (fake-silke) så mener jeg å kunne erfare økt svette i underlivet. Når det gjelder beina - finnes det egne produkter for å begrense fuktutvikling på bena.

 

De fleste her inne erfarer vel at den "svetten" som kommer under armene "av seg selv" ikke er av samme karratker som den som kommer ut når man trener / er i fysisk aktivitet. Så den væsken som skilles ut kan jeg ikke forstå noe annet enn at ikke "må ut" men kommer ut av andre grunner (ref: man svetter selv når man fryser osv.).

 

Iflg. en lege og en hudpleier jeg pratet med kan usikkerhet og andre psykiske aspekter spille inn på svettingen. Men - mange "svetter" også helt av seg selv - uten at man kan slå fast noen grunn. Du bør i hvertfall prøve dette, dersom du er plaget av problemet.

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Tror det er mer at man lammer de svettekjertelene som er under armene. Oppi mitt hode er det lite logisk at man da skal svette mer et annet sted. Er ikke som man bare overfører det... det tror jeg lite på. Jeg har den no i kanskje 2 år. Men ikke så ofte. Siden jeg har merket problemet har blitt mye bedre. Har aldri merket til noe at jeg svetter mer andre steder. Tvert i mot... Er mer at jeg svetter når jeg er varm. Som man skal gjøre.

Lenke til kommentar
De fleste her inne erfarer vel at den "svetten" som kommer under armene "av seg selv" ikke er av samme karratker som den som kommer ut når man trener / er i fysisk aktivitet.

6995625[/snapback]

Jepp, det er tilfellet for meg; jeg kan gjerne svette litt selv om jeg småfryser. Utrolig irriterende (og ifølge legen er jeg nogenlunde frisk, hehe). Og hvis jeg begynner å irritere meg over at jeg svetter så tar det helt av.

 

Vel verdt å prøve dette her - jeg kjøper i morgen den dag - 1000 takk for tilbakemeldingene :thumbup:

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
De fleste her inne erfarer vel at den "svetten" som kommer under armene "av seg selv" ikke er av samme karratker som den som kommer ut når man trener / er i fysisk aktivitet.

6995625[/snapback]

Jepp, det er tilfellet for meg; jeg kan gjerne svette litt selv om jeg småfryser. Utrolig irriterende (og ifølge legen er jeg nogenlunde frisk, hehe). Og hvis jeg begynner å irritere meg over at jeg svetter så tar det helt av.

 

Vel verdt å prøve dette her - jeg kjøper i morgen den dag - 1000 takk for tilbakemeldingene :thumbup:

6995738[/snapback]

 

 

Men, for alt i verden, finn nå for all del ikke på å ta den på deg før du går på skole / jobb etc. Du må ta den på kvelden før! Ellers vil du nok få innsikt i hva det vil si å klø seg ihjel. Trikset er å ta det på "rett før man legger seg" - slik at man sovner før det begynner å klø. Videre er det viktig at du dusjer morgenen etterpå - og ikke har på en sterk deodorant i tillegg - da dette kan forårsake svie/ubehag. Ha heller litt "godt etterbarberingsvann" på kjakene - for å feire din første dag uten o-ringer.

 

Greit å lære av andres feil - fremfor å erfare dem selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Det står jo også på at man ikke skal fjerne hår på minst to dager før man tar den på.

Jeg tok på igjen nå på mandag, og var så vidt fuktig. Eh, ja, det klødde og svidde. Så jeg misunner ikke de som kliner på rett etter de har barbert armhulene i dusjen :!:

Spent på resultater fra de andre folkens som skulle prøve.

Lenke til kommentar

Takk gud! Og alle dere som overbeviste meg :D

 

Denne funker ekstremt bra, den funker perfekt.

Jeg svetter ikke i det hele tatt!

 

Jeg tok den på i går før jeg la meg, trodde jeg skulle dø av kløe og svie.

Men det var så absolutt verdt det.

 

Noen som vet hvor lenge den funker?

Altså, når må jeg ta den på neste gang?

Lenke til kommentar

Dette funker jo veldig bra.

 

Tok på i går kveld og dusjet i dag tidlig uten å ta på deo slik jeg vanligvis pleier. Vært relativt tørr i hele dag og ikke noe antydning til svettelukt i det hele tatt (vel; jeg lukter jo ikke svette ellers heller da, men ble positivt overrasket med tanke på at jeg ikke har brukt 'vanlig' deo i det hele tatt idag).

 

Supre saker :thumbup:

post-98301-1160082555_thumb.jpg

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Vil denne ha noko effekt når du trener eller utøver andre formar for anstrengelser? Eg har ikkje problemer med svetteringar, men hadde vært greit å svette litt mindre på trening og jobb.

7010090[/snapback]

Den fungerer ekstremt bra!

 

Jeg var på fotballtrening i sta, svetta ikke noe. Og vi hadde kondistrening.

Jeg ble helt forbauset da jeg skulle sjekke om jeg hadde svetta under armene.

Ikke så mye som en dråpe :)

 

 

BTW: De har ikke deodranten i hyllene, du må spørre om den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...