Gå til innhold

Den beste appelsinjuicen


Henrik C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg vært på butikken(e) og hentet 1 pakke Tropicana, og 1 pakke meierienes premium, begge ikke fra konsentrat.

 

Smaksmessig, er de noenlunde like og smaker mye frukt, MEN, meierienes premium er lamgt syrligere, og er av den typen som gir deg problemer med magen om du er som meg som lett får for mye magesyre. Derfor kårer jeg Tropicana den suverene vinner, da den er god å HA i magen også, ikke bare i munnen. Totalt sett rundere smak på tropicana på alle måter.

 

Ha i mente at Tropicana var pioneer'ene innen Juice produksjon som ikke var fra konsentrat. De fant opp flash sterilisering, highspeed vacumpakking, og hadde de voksede kartongene vi kjenner idag, allerede på 50 tallet, når meieriet her hjemme fortsatt leverte personlig på døra om morgenen, med glassbeholdere med upasteurisert melk. Fløte på toppen osv.

 

Så det er jo ikke rart, at alt annet smaker som en dårligere kopi av Tropicana, når det faktisk er det det er.

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Forøvrig så har jeg selv en rekke appelsinpresser av ulike patenter, og fikk nylig en juice sentrifuge/slunge hvor man putter nedi hel frukt, og den skiller væske og fast stoff.

 

Det beste jeg har laget hittil med den var mandarin juice. Skrelle en haug av clementiner/mandariner og så la den gjøre jobben sin. Gulrot juice ble også ok. Men ren appelsinjuice koster stort sett det samme å lage som å kjøpe Tropicana, så det er jo ikke så ofte jeg giddder det, selvom det selvfølgelig er aller best. Da tar jeg isåfall en bitteliten dash med sukker, halv teskje per glass, og serverer i rødvinsglass med store isbiter. :) Ja stort bedre kan man ikke få det.

 

Det måtte være å få det servert i samme type glass, liggene i en solseng, med tærne dyppet i middelhavet på en strand i syden, og ha en kelner servere det til deg. Ja, det var en bra ferie gitt :) lol

Lenke til kommentar

Haha, det ble liv i denne igjen jo. :p

 

Personlig syns jeg juice uten fruktkjøtt smaker surt. Og hvis den er fra Nen eller noen andre sånne billigmerker er det helt forferdelig.

 

Nei, jeg står fortsatt ved Meierienes Appelsinjuice Premium med fruktkjøtt, selvom et glass Tropicana innimellom ikke skader.

Lenke til kommentar

Til julefrokosten innhandlet jeg Tropicana og bremhults og lot slekta avgjøre selv ved en enkel smakstest. Og den samtligere foretrakk var - Tropicana. Meg selv også.

 

Bremhults er rimelig god, men om man gjør en direkte sammenligning, kan det virke som om tropicana bruker mye søtere appelsiner, mens de andre nesten virker som å blande inn en sitron eller to i appelsinene. Litt surt er det ihvertfall, selvom smaken er god.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

NEN Premium (samme som Rema 1000 Premium juice) koster 21kr og er på 1,5 liter. Juice fra konsentrat koster 15kr. Smaken er det stor forskjell på, bare på 5 kroner. Jeg drikker ikke juice fra konsentrat lenger (blir doven av det, smaker ekkelt i forhold, er ikke sunn). Konsentrat-juice smaker kunstig, mens uten konsentrat smaker som en appelsin, bare at du drikker den. :D NEN Premium juice er uten tvil den beste. Finnes også i eplesmak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

cevita_allegutta.2-3.jpg

 

Cevita appelsinjuice. Bedre enn Tine/Sunniva, bedre enn Tropicana.

 

Enig, det er den beste appelsinjuicen som finnes. Men siden det her i huset går 4-6 liter appelsinjuice i uka blir den for dyr.

 

Lerums milde appelsinjuice er også god.

 

Og FirstPrice er overraskende god til å være billigjuice.

Lenke til kommentar

Forøvrig enig med toazty i Hervik, den er svinaktig god.

 

Premium-juice: Hervik og Cevita på delt førsteplass.

 

Billig-juice: First Price.

 

Skuffelser: Brämhults (alle variantene til Brämhults smaker stort sett høgg), Tropicana (daff og tannløs), Maroc (kjøpte den fordi jeg kjente igjen logoen fra min barndoms appelsinklistermerker, men den var ikke spesielt god), Rynkeby (kjøpt på Smart Club, den sure brasilianske var helt forferdelig, den søtere fra et eller annet annet land var bedre, men fortsatt skuffende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...