Gå til innhold

[løst]Problem i forumet ved klikking "tilbake" med Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ingenting av dette problemet.

 

Hos meg fungerer det nå... Hvorfor aner jeg ikke. Det jeg husker var at forrige gang jeg hadde problemet, kjørte jeg Windows Vista. Når jeg så la inn XP, og installerte samme versjon av Opera, med samme profil, var plutselig problemet borte. Noen uker senere la jeg inn Vista igjen - og det fungerer fremdeles.

 

Skjønner absolutt ingenting, men jeg vil likevel presisere at Invision power board redirecter annerledes på diskusjon.no enn andre servere... Her blir en hvit side vist først - i stedet for at den nye siden lastes direkte.

 

Dere kan se forskjellen ved å sammenligne hva som skjer dersom dere klikker på det oransje ikonet, og dersom dere klikker på selve lenken. Normalt, skal siden lastes nøyaktig likt på begge deler, mens på diskusjon.no vises altså en hvit side først når du klikker på det oransje ikonet.

 

Så jeg stemmer faktisk på at admins tar en ny titt redirectingen som blir gjort her i forumet - for selv om selve problemet er løst for meg, er det både raskere og mer behaglig å navigere uten at denne hvite siden vises først.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Vet ikke om noen andre har postet en løsning her, men dette er hvertfall en løsning som virker for meg. Set [userPrefs] History Navigation Mode til 3.

7866495[/snapback]

History navigation mode har nok ingen relasjon til problemet som blir diskutert her. Jeg har alltid hatt den på 3. Dessuten har vel dette kun effekt på sider med spesielle javascripts - noe redirect-siden ikke har så vidt meg bekjent.

Lenke til kommentar

Sitter på min stasjonære nå, hvor jeg overhodet ikke opplever problemet, dette er Opera spesifikasjonene på den stasjonære.

 

Versjonsinformasjon:

Versjon: 9.02

Versjonssteg: 8585

Plattform: Win32

System: Windows XP

Java: Sun Java Runtime Environment version 1.5

XHTML+Voice: IBM Multimodal Runtime Environment, Version: 4.1.3, Build: 20050506.01.1

 

Nettleser-identifisering

Opera/9.02 (Windows NT 5.1; U; nb)

 

Veldig merkelig problem dette.

 

Oppdaterte til 9.10 også her, men problemet er ikke der heller. Vi må prøve å finne en fellesnevner her...

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Jeg har det sammee problemet. Kjørte tidligere Opera 9.01, men oppgraderte til 9.10 i dag uten at det gjorde noen forskjell. Specs:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Version information

Version 9.10

Build 8679

Platform Win32

System Windows XP

Java Sun Java Runtime Environment version 1.5

XHTML+Voice Plug-in not loaded

 

Browser identification

Opera/9.10 (Windows NT 5.1; U; en)

Lenke til kommentar

Dette er mest sannsynlig et skudd som ikke overhodet kommer til å treffe, men jeg lurer på om det kan ha noe med Java å gjøre. Kan dere som får det til å virke poste informasjon om deres Javainformasjon?

 

Mest sannsynlig er jeg milevis ute på et eller annet øde jorde, men alle forslag er vel velkomne...

Lenke til kommentar

har vel heller lite med Java å gjøre, men kanskje JavaScript?

Men egentlig forstår jeg lite av hvorfor det skjer - og at ikke alle opplever det...

 

EDIT:

Jeg prøvde å slå av alt av java/javascript/programtillegg (se bilde) m.m. Etter å ha tømt cachen (for sikkerhets skyld) fant jeg ut at feilen fortsatt oppstår. Dermed bør man kunne utelukke JavaScript o.l.

 

Sannsynligvis er det vel en eller annen header-informasjon som gjør at Opera nekter å gå tilbake til forrige side? (man blir forwardet frem igjen til der man var)

post-70441-1171806709_thumb.png

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Oki, nå ble jeg faktisk ganske forbanna! :realmad:

 

Ved å maskere nettleseren som Firefox eller Internet Explorer kunne jeg fint gå tilbake fra der jeg var ved å trykke på en "redirect-link". Er man derimot identifisert som Opera/IE/FF fungerer det ikke.

 

Fint om andre her tester for å se at alle opplever det samme...

Fremgangmåte for å maskere seg som FF/IE: Høyreklikk et sted på denne siden (ikke på et bilde/link). Velg "instillinger for nettsted" -> trykk så på "nettverk", og der har man en nedtrekks-meny med ulike valg. De to nederste er det som får Diskusjon.no til å fungere...

 

Om du vil ha noe å teste mot:

Gå til tilbakemeldingerdelen av forumet, og trykk på en av de fem nederste linkene (av ikon og teksten under "siste innlegg" ser man at dette er linker som brukes til å videreføre/redirecte folk). Prøv å gå tilbake til forrige side, og sannsynligvis vil du merke forskjellig oppførsel alt ettersom hva du har satt at Opera skal maskere seg som (iallefall gjelder det på min maskin)

 

Neste steg blir jo å finne ut om det er Opera eller forumet det er noe galt med...

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

God observasjon!

 

Selv om jeg som nevnt ikke har problemet lenger, ser jeg at dersom jeg identifiserer (mask) browseren som IE, lastes siden direkte - men dersom den står på default (Opera), blir det først lastet en blank redirect-side.

 

Tydeligvis blir redirecten gjort annerledes for IE enn andre browsere. :no:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Maskering fikser problemet hos meg også. Har problemet når jeg søker på forumet. Skal jeg tilbake til søkevinduet må jeg klikke to ganger, men ikke med denne fiksen.

 

Edit: Å spesifisere Opera som en fyfy sak er jo ganske fyfy i seg selv.

Flott at det lar seg løse da i allefall.

Endret av LuftWaffel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...