Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte fra Telenor til Ventelo


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter pr dags dato på en linje fra telenor (pluss) i trondheim. Problemet er imidlertid at nettet er helt sinnsykt ustabilt, og telenor har vist liten interesse for å hjelpe meg ut av situasjonen. Etter utallige telefoner har jeg nå bestemt meg for at min tålmodighet har tatt slutt. Jeg har liten interesse i å betale telenor for noe jeg ikke får i det hele tatt (siste 19 dagene har jeg fått en gjennomsnittshastiget på 60 kbps som er ca 10 % av d jeg betaler for) :hrm:

 

Videre så er mine alternativer meget få. NGT orker jeg ikke, da kundeservicen tar for lang tid. Canal Digital kan ikke levere der jeg bor. Jeg lurer litt på hvordan folks erfaringer med Ventelo er, spesielt fra de som bor i trondheim. Samtidig nevnte selger at Ventelo ikke bruker telenors nett i tr. heim. Kan noen bekrefte / avkrefte dette?

 

-siste alternativet mitt er å flytte bort til studentbyen, og forlate mitt nye kjære rede som jeg ellers liker så godt :cry:

 

Jeg har et par venner som sverger på at ventelo er døden, er de virkelig verre enn ngt ?

 

Victurus!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ADSL fra Ventelo siden bare to dager. Fikk det gjennom bestilling av ADSL sammen med IP-telefoni hos TeleVoiP. Selvfølgelig kan jeg ennå ikke si mye. Men ADSL tilkoblingen fungerer bra, det samme gjør IP-tlf. Likevel har jeg i løpet av bestillingensproseduren samlet gode erfaringer med Ventelo sin support til privatkunder ([email protected]). Til nå har de altid svart efter bare noen få timer, sist lørdag faktisk efter 22 minutter! :thumbup:

På en henvendelse til [email protected] fikk jeg derimot aldri noe svar... :mad:

Bodo

Lenke til kommentar

Har hatt ventelo bluecom i 5-6mnd nå og dem er helt rævva, amatører.. Svarer ikke på mail, holder ikke oversikt over kundens problem..

Vi har enda problemer, klart for litt over 1 uke siden å få den linja vi betaler for men ip-telefonen har enda til gode å være stabil og vi har heller ikke nr. visning..

 

Vi har nå hevet avtalen og går over til tele2.. Det var t.o.m. et innslag på FBI om bluecoms manglende evne til å svare på kundenes mail, ev. oppsigelse..

 

PS; Se siste ep. av FBI.. Telenor sier seg vel egentlig selv hva jeg mener om dem..

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har et par venner som sverger på at ventelo er døden, er de virkelig verre enn ngt ?

Victurus!

6917189[/snapback]

Min svigerbror byttet til Ventelo for 2 måneder siden. Selgeren er den eneste han har snakket med. Kundeservice svarer hverken på telefon eller mail. Han er helt fortvilt og bytter nå til en annen leverandør. Om de er verre enn ngt vet jeg ikke siden jeg ikke har erfaring med ngt, men jeg har lest mye negativt om dem. Selv bruker jeg Tele2 på adsl og mobil, og Telio på bredbandstelefon. Er 99 % fornøyd med løsningen. Telio har jeg hatt siden juli 2004 og det har fungert. Har faktisk aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Nylig fikk jeg overgang fra 3000/384 til 4000/512 uten pristillegg hos Tele2. Har vært kunde hos Tele2 siden 1998 da de startet. Tele2 tilbyr nå også bredbandstelefon.

Lenke til kommentar

Har selv Ventelo og må si meg fornøyd. Har aldri hatt behov for kundesupport, da linja faktisk aldri er nede. Har SHDSL. Har vært kunde siden 2001. Tror linja mi har vært nede tilsammen i 30 minutter på den tiden. Som jeg vet om i alle fall.

Hører mye negativt om supporten til ventelo og det er ikke bra. Håper bare jeg slipper å måtte ta kontakt med de. Heldigvis så vet jeg om noen som jobbet i Catch som jeg kan kontakte hvis jeg trenger det... :)

Endret av r_k
Lenke til kommentar

Virker som jeg går for ventelo, tross advarslene. Skullle de virkelig være som telenor og levere meg skarve 10 % av det jeg betaler for, vil det uansett være bedre enn det jeg har nå. Det jeg lurer på er om ventelo har eget nett i tr. heim, som de hevdet når jeg bestilte.

 

-Jeg har kranglet iherdig med telenor angående linja mi. De nekter meg å slippe unna uten å betale gebyr for å bryte bindingstid. Imidlertid har de jo ikke levert det de krever, pluss at jeg har brukt nærmere 759 kr på kundeservice. De mener at det de har levert, er innenfor slingningsrommet som nettet kan være i! 10 prosent!!??!? hallo!??!?!? :mad: Jeg betaler for nærmere 10 ganger mer!!!

 

Synes det er helt urtrolig at dem krever noe såndt. Jeg har uansett kontaktet vår advokat i familien. Dette har blitt til en prinsippsak jeg nekter å slippe på uansett!! Heller 10 prosent med en 20 mbit linje.. -enn Telenor!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Virker som jeg går for ventelo, tross advarslene. Skullle de virkelig være som telenor og levere meg skarve 10 % av det jeg betaler for, vil det uansett være bedre enn det jeg har nå. Det jeg lurer på er om ventelo har eget nett i tr. heim, som de hevdet når jeg bestilte.

 

-Jeg har kranglet iherdig med telenor angående linja mi. De nekter meg å slippe unna uten å betale gebyr for å bryte bindingstid. Imidlertid har de jo ikke levert det de krever, pluss at jeg har brukt nærmere 759 kr på kundeservice. De mener at det de har levert, er innenfor slingningsrommet som nettet kan være i! 10 prosent!!??!? hallo!??!?!?  :mad: Jeg betaler for nærmere 10 ganger mer!

 

Synes det er helt urtrolig at dem krever noe såndt. Jeg har uansett kontaktet vår advokat i familien. Dette har blitt til en prinsippsak jeg nekter å slippe på uansett!! Heller 10 prosent med en 20 mbit linje.. -enn Telenor!

6926985[/snapback]

 

Hei.

 

Det virker som om du det er noe alvorlig galt med linjestrekket når du nå ikke får mer en 10% av din eksisterende hastighet, og ved å bytte til en ny leverandør, vil ikke det bedre problemene du har nevneverdig dersom din eksiterende linjeføring er problemet. Dersom du bytter til Ventelo, går du over til Net2net platformen til Catch communications (som er kjøpt av Ventelo). Denne fungerer prikkfritt, men dersom det er feil på linja må du via Ventelos kundeservice få ut feilretter. Denne feilretteren blir bestilt av Telenor, og du har da valgt å lage en omvei med tanke på feilretting i fremtiden. uansett, Ventelo er like ok som andre aktører i markedet, men dersom du har en uidentifisert feil på din ADSL linje er faktisk Telenor bland de beste til å identifisere og rette feilen etter min mening. Combitel har vel den aller beste supporten, men de bruker Telenors platform da.

Lenke til kommentar

Har selv hatt Bluecome\venteleo og for og si det sån så er det en ny isp som skal inn på linja mi, venteleo er sagt opp.

Kommer aldri til og ha de igjenn, eller anbefale de til noen.

Å måtte vente 30min + i tlf for å komme gjennom til kundeservice er for drøyt.

Å har du ikke hus tlf men bare mobil, må du betale over 20kr min for å ringe de.

 

Linja har egentlig fungert greit, uten om noen startproblemer, å 1000kr i tlf regning p.g.a det, siden de tok 45min og vente på svar.

 

En annen ting som også er nevnt tiligere mail er håpløst, enten får man svar 1uke etter man sendte, eller så får man ikke svar.

 

Så håper for din del at du heller velger en isp som du får snakke med istede for en du ikke får tak i, om du skulle plages med den nye linja di...

 

Her hos meg blir det Start.no som leverer 12MB til billigst penge:)

Lenke til kommentar

Min Catch/Ventelo BlueCom historie:

 

Ble kunde hos Catch i juli 2004.

Alt funkerer utmerket, og har absolutt ingenting å klage på.

Catch hadde gode og flinke folk på supporten, og de svarte veldig raskt på telefonen. (Under ett minutt noen ganger).

 

Jeg levde lykkelig og glad med min ISP så lenge det varte..

Men plutselig fikk jeg vite at Catch har kjøpt opp BlueCom, og alle skulle flyttes over til BlueCom. Dette fikk jeg INGEN beskjed om, bare leste tilfeldig her på forumet.

 

Så kom beskjeden, Ventelo kjøper opp Catch Communications ASA.

Dermed braker helvete løs.

 

Jeg hadde den såkalte ADSL Proff-linja til Catch, som lovde mange fordeler, men de fikk jeg aldri.

Dessuten skulle jeg få svart på under 1 minutt om jeg trengte hjelp (vanlig fasttlf-nr), men jeg måtte jo ringe 03222 (som koster dyrt og som tar laaang tid før jeg får svar).

 

Jeg ble mektig irritert av denne oppførselen, ikke minst til Catch som ikke ga beskjed om denne overflyttinga, og ikke minst til Ventelo som ikke leverte sine tjenester.

 

Jeg fikk stadig problemer med linja, enten var den ustabil, pingen gikk opp med flere hundre ms og hastigheta var ikke som den skulle.

Jeg tok selvfølgelig kontakt med Ventelo BlueCom (etterhvert som jeg fikk svar..), men de kunne ikke se noe galt med linja mi. Merkelig, tenkte jeg. Det må jo være noe feil på deres linjenett.

 

Jeg gidder ikke å skrive alt, husker ikke alt, så derfor tar jeg bare noe av det jeg har opplevd.

 

Jeg ble flytta over til BlueComs-DSLnet (BlueCom-IP) fra Catch sitt, men Ventelo klarte å rote med noe av innstillingene på linja som gjorde at jeg fikk IP, men var ikke på nett. Dette tok 4 dager før det var fiksa opp. (Lurer på hvor mange telefonsamtaler jeg tok...).

En på supporten sa at han ikke kunne skjønne at jeg ikke hadde nett, siden jeg fikk IP-adresse. Ja, ok sa jeg, gidda ikke å diskutere med han mer, han virka irritert, og jeg gadd ikke å bry meg mer med det.

 

Jeg bestemte meg for at dette gidder jeg ikke mer.

 

Jeg bestiller ADSL fra Telenor med overflytting.

Jeg hadde betalt regninga for tre måneder framover, så jeg slapp oppsigelsestida. Betalte helt til oktober, men gidda ikke mere tull, så jeg betalte bare for linja.

 

Jeg mottar brev fra Telenor at oppkoblinga er klar i midten av august.

 

Jeg har den dag i dag Telenor og er veldig fornøyd så langt.

 

Jeg fikk forresten telefon noen få dager etterpå fra Ventelo BlueCom av at man ville gjerne ha meg som kunde. Jeg skulle få to -2- måneder gratis ADSL framover, om jeg fortsatte som kunde. Dessuten skulle han fikse problemet med høy latency på linja (ping).

 

Makan til oppførsel! De må da hjelpe meg uansett, om jeg skal flytte over til Telenor eller ikke?

 

STYR unna Ventelo BlueCom, for all del!

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noen uheldige opplevelser med ventelo. Bytta fra telenor for snart ett år siden, nettverket er stabilt og linja har ikke vært nede mer enn 2 dager. Skjønner ikke hva dere mener med dårlig service, jeg ringte kundesupporten da linja var nede og det tok ikke lang tid før noen tok telefonen (10 sek), han jeg snakket med visste ikke hva problemet var, men 5 min etter sendte de meg en melding om at det var graving i området.

 

Gå for ventelo, riktignok kan telenor friste med gratis Norton internett security og Norton Antivirus (hvertfall første året) og Store norske leksikon på nett (første året der og), men det er mye dyrere. Ventelo er et godt og billig alternativ. Mye billigere enn telenor.

 

Men jeg har ikke BlueCom da, bruker firmaavtale. Har dere eller foreldrene deres firma, så er det mange goder man kan skaffe seg.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Tror man kan være uheldig uansett hvilken leverandør man velger.

Jeg har alltid hatt linjer fra nextgentel, på 3 forskjellige steder.

Har aldri hatt problemer med verken linjene eller kundeservice, utover lang ventetid på å komme igjennom (noe som jeg også møter hos kundeservice alle andre steder jeg har kundeforhold).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...