Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som skjønner 7/11 reklamen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda. Selv reklame som irriterer er effektiv. Den gjør at du får bedriften eller produktet inn i hodet, og da er målet nådd.

6992750[/snapback]

Jeg ser en Coca-Cola-reklame og tenker at det hadde vært godt med en Cola. Jeg ser 7-11-reklamer og tenker: Fy FAEN, den butikken er mislykket!

 

Jeg velger å tro at ikke all PR er god PR, da spesielt boller som minner meg om barbert pung.

Lenke til kommentar
Jeg ser en Coca-Cola-reklame og tenker at det hadde vært godt med en Cola. Jeg ser 7-11-reklamer og tenker: Fy FAEN, den butikken er mislykket!

 

Jeg velger å tro at ikke all PR er god PR, da spesielt boller som minner meg om barbert pung.

6993745[/snapback]

Enig!

 

Er noen reklamer som er så sykt dårlige at jeg boikotter butikken/produktet!

Lenke til kommentar
Huff... trodde jeg skulle få svar, men første side var heller dårlig. Nå for de åtte andre...

 

Den reklamen suger...

6998051[/snapback]

Les den forrige siden.

 

Jada, reklamen virker i den forstand at den blir diskutert på flere forum, av venner, kolleger osv. Poenget er at ikke så veldig mange får mer lyst til å dra ned på 7-11 og kjøpe seg en bolle. Jeg får ikke det, iallfall.

Lenke til kommentar
Joda, det funker på folk som synes det er teit. Særlig hvis de gir uttrykk for hvor teit de synes det er til andre.

 

Sorry, men dere viser at reklamen virker, enten dere liker det eller ikke ;)

6997900[/snapback]

 

Les under

 

Les den forrige siden.

 

Jada, reklamen virker i den forstand at den blir diskutert på flere forum, av venner, kolleger osv. Poenget er at ikke så veldig mange får mer lyst til å dra ned på 7-11 og kjøpe seg en bolle. Jeg får ikke det, iallfall.

6998068[/snapback]

 

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Det som virker på meg er direkte informativ reklame (uten bullshit) som appelerer til pengboka ("ta 3 betal for 2" "50% avslag" ect ect..) Du kan si hva du vil men abstrakt vås kokt sammen av boller og norske B stjerner har ingenting med penger å gjøre mao reklamen appelerer derfor ikke til personer som meg.

Lenke til kommentar
Poenget er at ikke så veldig mange får mer lyst til å dra ned på 7-11

Merkevarebygging.

 

Du trenger ikke å få lyst til å kjøpe noe der. Men merkenavnet blir sterkere av at det får såpass med oppmerksomhet. Hvorfor tror du bedrifter betaler stort bare for å ha logoen sin på f.eks. utstyret til idrettsutøvere?

 

Merkevaren blir kjent. Det gir ikke nødvendigvis øyeblikkelig økonomisk gevinst, men lønner seg på lang sikt.

Lenke til kommentar
Poenget er at ikke så veldig mange får mer lyst til å dra ned på 7-11

Merkevarebygging.

 

Du trenger ikke å få lyst til å kjøpe noe der. Men merkenavnet blir sterkere av at det får såpass med oppmerksomhet. Hvorfor tror du bedrifter betaler stort bare for å ha logoen sin på f.eks. utstyret til idrettsutøvere?

 

Merkevaren blir kjent. Det gir ikke nødvendigvis øyeblikkelig økonomisk gevinst, men lønner seg på lang sikt.

6999803[/snapback]

 

Det gjaldt kanskje i 1950, da reklame på tv var noe nytt. Jeg tror det er mange som kan hate bedrifter/merker på lang sikt i dag.

 

Edit: Å lese inlegget er lurt før man quoter :blush:

 

 

Men uansett, selv om de får oppmerksomhet betyr det jo ikke at de får noe som helst ut av det, selv på lang sikt. Tenker f.eks på "meny", der det ble funnet gammelt kjøtt etc. Jeg mener at skikkelig dårlig reklame faller innunder samme busken ;)

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar
Poenget er at ikke så veldig mange får mer lyst til å dra ned på 7-11

Merkevarebygging.

 

Du trenger ikke å få lyst til å kjøpe noe der. Men merkenavnet blir sterkere av at det får såpass med oppmerksomhet. Hvorfor tror du bedrifter betaler stort bare for å ha logoen sin på f.eks. utstyret til idrettsutøvere?

 

Merkevaren blir kjent. Det gir ikke nødvendigvis øyeblikkelig økonomisk gevinst, men lønner seg på lang sikt.

6999803[/snapback]

 

Men sponsorene forsvinner straks idrettsutøverne blir tatt for doping, selv om de har satt hundre verdensrekorder...

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Det gjaldt kanskje i 1950, da reklame på tv var noe nytt. Jeg tror det er mange som kan hate bedrifter/merker på lang sikt i dag.

Hvis man over lang tid hater en bedrift fordi den hadde en dum reklame så er man ganske tapt bak en vogn. Uansett hjelper man til med merkevarebyggingen ved å spre budskapet om reklamen.

 

Men uansett, selv om de får oppmerksomhet betyr det jo ikke at de får noe som helst ut av det, selv på lang sikt. Tenker f.eks på "meny", der det ble funnet gammelt kjøtt etc. Jeg mener at skikkelig dårlig reklame faller innunder samme busken ;)

7000982[/snapback]

For en tåpelig sammenligning. Dårlig kjøtt er direkte helsefarlig. Irriterende reklamer er bare... irriterende.

 

 

Men sponsorene forsvinner straks idrettsutøverne blir tatt for doping, selv om de har satt hundre verdensrekorder...

7001085[/snapback]

Jaha? Og relevansen til mitt innlegg er?

Lenke til kommentar
Men sponsorene forsvinner straks idrettsutøverne blir tatt for doping, selv om de har satt hundre verdensrekorder...

7001085[/snapback]

Jaha? Og relevansen til mitt innlegg er?

7002004[/snapback]

 

du skrev:

Men merkenavnet blir sterkere av at det får såpass med oppmerksomhet. Hvorfor tror du bedrifter betaler stort bare for å ha logoen sin på f.eks. utstyret til idrettsutøvere?

Hvis sponsorer trekker seg når spillere får negativ oppmerksomhet, kan ikke all reklame være god reklame?

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...