Fnix Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) Tror de aller fleste japanere tenker litt patriotisk og går for en av de to andre. Men tviler ikke på at det er mange japanere som får opp øynene for xbox 360 heller. Edit: leif på g Endret 21. september 2006 av Fnix
nacho Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Ja om folk er så dumme at de går glipp av gode spill pga. at konsollen kommer fra "feil" land, ja da kan de bare ha det så godt!
Mr.FOXHOUND Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Tror den japanske patriotismen er veldig overdrevet. Greit nok at noen tenker slik, men den allminnelige mann kjøper konsollen pga spill, ikke nasjonal tilhørighet (nå produseres vel de fleste konsollene i lavkostsland som Kina også). Grunnen til at Xboxen har gjort det dårlig er rett og slett fordi spillene ikke har vært rettet mot det japanske markedet. MS har først og fremst vært opptatt av å sikre seg store titler fra vestlige utviklere, og det er ikke så utrolig mange vestlige spill som gjør det stort i Japan. Mange titler som selger stort der bort ser jo aldri dagens lys her i Europa, nettopp fordi det ikke finnes noe marked for slike spill her. Dette skjønte ikke MS da de først lanserte Xboxen i Japan, med så og si kun spill beregnet på andre markeder.
Fnix Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Sant nok det med spillene, men jeg tror fanbasen til nintendo og sony er utrolig store å japanere ser på xbox 360 med en viss skepsis på grunn av lite spill og at den er ganske ukjent der borte for mange. Od det er nok ikke 'bare' fordi at spillene ikke er riktig i forhold til markedet. Kan aldri falle meg inn at 360 skal lede salget der borte av denne generasjonens konsoller selv hvor hardt MS satser..
nacho Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 (endret) http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...d=3851&Itemid=2 En artikkel av Next-gen.biz som omtaler MS sin kommende satsing i Japan. Edit: ifølge en kjapp valuta omregning, så koster den blue dragon bundelen som også inkluderer PGR3 og N3 litt over 1600 kroner. Har jeg lest noe feil, eller er japanere bare lucky bastards? (eller poor bastards) Endret 21. september 2006 av nacho
Hossa Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 PS2: 31,927 GC: 662 GBA SP: 1,989 DS: 1,300 PSP: 26,587 GBM: 1,226 Xbox360: 854 DSL: 138,853 Xbox360: 854 Ukens salg i Japan. Lavere enn noensinne. Tror ikke denne pollen har særlig mye å si, haha. :!:
Hossa Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...d=3851&Itemid=2 En artikkel av Next-gen.biz som omtaler MS sin kommende satsing i Japan. Edit: ifølge en kjapp valuta omregning, så koster den blue dragon bundelen som også inkluderer PGR3 og N3 litt over 1600 kroner. Har jeg lest noe feil, eller er japanere bare lucky bastards? (eller poor bastards) 6908824[/snapback] Stemmer det. De har fått maskinen langt billigere enn oss andre helt fra begynnelsen. Og de har ikke hatt core pack heller, kun premium. For 2000kr ca. Men det hjelper ikke. Japanese vil ikke ha Xbox uansett. Jo før MS innser dette jo bedre.
nacho Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...d=3851&Itemid=2 En artikkel av Next-gen.biz som omtaler MS sin kommende satsing i Japan. Edit: ifølge en kjapp valuta omregning, så koster den blue dragon bundelen som også inkluderer PGR3 og N3 litt over 1600 kroner. Har jeg lest noe feil, eller er japanere bare lucky bastards? (eller poor bastards) 6908824[/snapback] Stemmer det. De har fått maskinen langt billigere enn oss andre helt fra begynnelsen. Og de har ikke hatt core pack heller, kun premium. For 2000kr ca. Men det hjelper ikke. Japanese vil ikke ha Xbox uansett. Jo før MS innser dette jo bedre. 6909028[/snapback] Viss ikke japanerne vil ha xbox etter den neste pushen med antakelig GODE spill spesielt rettet mot dette markedet, så tror jeg de gir opp og.
Mala Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Xbox har gjort det elendig fra starten av, og dette er nok siste sjangse for MS. Om det ikkje skjer ting med salgt der no, så skal man ihvetfall ikkje klage på MS sin innsats med den herlige line-up`en med spill for japanerene. Da er det heller det folket det er noe galt med Nei men er man skeptiske til noe fra starten av så er det jo ikkje alltid så lett å la seg overbevise.
Straffa Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 MS har værtfall ikke gitt opp kampen om Japan. De har jo laget veldig mye bra spill til det japanske markedet. Bare tenk pengebeløp vi snakker om her i spill og markedsføring. Skal følge med denne pollen her utover og se om den forandrer seg eller om X360 fortsatt vil være den store vinneren
Bromlexl Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Nei det er siden til yahoo.co.jpIkke fake i det heletatt. Sjekk forumet på teamxbox 6903538[/snapback] ja for INGEN der har vært inne å "manipulert" pollen Vi vet at både nintendo og Sony har jerntak på markede. Å selv om Xbox360 prøver å kjøpe seg inn så går det meget sakte. Så dette er nok ikke tilfellet.
Sponis Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Øh, hæ? http://quizzes.yahoo.co.jp/quizresults.php?poll_id=3482&wv=1 Det er fra Yahoo sin side, du tror Yahoo har modifisert pollen? Hvorfor i allverden skulle de gjøre det? Eller mener du at noen har hacket seg inn på Yahoo sin side og forandret pollen? Eller hva mener du egentlig?
ShredLord Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 At heile det offisielle x boks-forumet har stemt på 360 trur eg han meiner.
Straffa Skrevet 21. september 2006 Forfatter Skrevet 21. september 2006 At heile det offisielle x boks-forumet har stemt på 360 trur eg han meiner. 6909580[/snapback] Blir flau hvis det sitter X360 folk som stemmer på dette her (utenfor japan)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå